2020-02-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten970130
Ja alla är lika delaktiga i morden.. Och rånen.. Alla gick ut för döda. Plus att den första polisbilen som följde efter, sköt mot den kastade handgranat.. Så om dom ska komma ut.. Bra fråga. Rätten avgjort nu. Vi få se uppföljningen.. Att dom nu spela fromma osv.. Ta ju ej bort det dom gjort.. Och att Andreas golat är sant.. Han skyllde morden på Tony.. Finns läsa..
Nej jag tror inte att Andreas gick ut för att döda utan mer för att vara lojal mot Tony och skrämma iväg polisen mer medan Jackie erkänt att han var beredd på eldstrid och därför satt han med ryggen mot instrumentpanelen med ett vapen i handen.

Så ja egentligen är Andreas lite mindre skyldig. Han stannade ju för att Tony sa till han.
Citera
2020-02-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nej jag tror inte att Andreas gick ut för att döda utan mer för att vara lojal mot Tony och skrämma iväg polisen mer medan Jackie erkänt att han var beredd på eldstrid och därför satt han med ryggen mot instrumentpanelen med ett vapen i handen.

Så ja egentligen är Andreas lite mindre skyldig. Han stannade ju för att Tony sa till han.
Hmm du lika skyldiga alla.. Handla ej om vem som tryckte av.. Utan alla tre var beredda döda. Från första stoppet när dom sköt och kastade handgranater.. Och alla tre var medvetna om folk kunde dö.. Så säga han mindre skyldig än dom ändra.. Ja du.. Dom var överens göra allt för komma undan. Ja sant den ena gjorde det den andra det och den tredje vad han gjorde.. Men alla tre var överens om vad skulle göras om något skulle ske.. Sen var överens. Att sk Axelsson skulle följa Tonys order osv för rädd såg upp bla bla.. Kan man ju lika gärna tro på tomten!!
Citera
2020-02-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten970130
Dom var överens göra allt för komma undan. Ja sant den ena gjorde det den andra det och den tredje vad han gjorde.. Men alla tre var överens om vad skulle göras om något skulle ske.. Sen var överens. Att sk Axelsson skulle följa Tonys order osv för rädd såg upp bla bla.. Kan man ju lika gärna tro på tomten!!
Ja men när Axelsson stannade bilen så tror jag han och Jackie vara beredda att ge upp men det var ju Tony som "förde befälet" så dom andra agerade efter hur han agerade.

Och det var ett misstag så begår man misstag så kan det bli konsekvenser i detta fallet livstid.

Så Tony är den största boven enkelt sammanfattat!

Men Arköv har nog en del år kvar för han sköt dom sista skotten. Men Örebro TR kanske inte kommer skriva det även om dom tänker det för samtliga dömdes tillsammans så egentligen kanske inte det ska spela någon roll att han sköt dom sista skotten. Men dom kan komma runt detta enkelt genom att neka omvandling genom att istället hänvisa till krigsbrottet han dömdes för.
Citera
2020-05-02, 23:31
Medlem
Vem var det polisen grep på ett tåg i utredningen som visade sig vara oskyldig? Han fick 5000 kronor i skadestånd av polisen i Linköping för besväret.
Citera
2020-05-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Vem var det polisen grep på ett tåg i utredningen som visade sig vara oskyldig? Han fick 5000 kronor i skadestånd av polisen i Linköping för besväret.
Fick han så lite för det?
Citera
2020-05-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Fick han så lite för det?

Det var mer än vad som normalt utgick.
Citera
2020-05-20, 13:10
Medlem
Är det någon av dom som är fri nu?
Citera
2020-06-05, 00:37
Medlem
TuffRobbans avatar
Jag vet inte... Men som enkel grabb kan jag berätta att jag är oftast ensam vit i mina gator, tycker inte att det är jag som ska be om ursäkt då afrikaner och araber hänger på min väg hem eller vid porten.
Okej jag är äldre och är inte stolt över att jag genomsyrar hat men då jag går rakryggad och gängen viker sig så kan jag berätta att det inte är därför att jag ler nervöst. Inte heller knäböjer jag.
Jag är som alla andra men omständigheter i Frankrike och alla mina trevliga landsmän som har dött gör att jag inte är rädd för knivar längre. Inte ens skjutvapen. De är de andra som ska vara rädda.

Vila i frid Olle Borén och Robert Karlström.
Tror att de inte fick informationen i tid men dessa män gav sina liv för att Sverige har stake att kämpa för en sanning som är att våld föder våld.
Men jag tror ändå att deras uniform med svenska flaggan inte förtjänar att man lägger sig...förlåt...knäböjer sig.
Citera
2020-08-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shullululu
Han bor hos henne på permisar och hon ingår i min vänkrets 😌

Sverige är ett sinnessjukt land som ger idioten permission.
Citera
2020-08-16, 08:22
Medlem
Har de fått tidsbestämt?
Citera
2020-09-15, 10:31
Medlem
mjohan84s avatar
Ny dokumentär ute nu där bland annat den ena polisens dotter medverkar

https://podcasts.nu/avsnitt/p1-dokumentar-miniserie/p1-dokumentar-miniserie-malexander-min-pappa-var-ododlig-2020-09-15-kl-1104
Citera
2020-10-22, 12:43
Medlem
WallaceShawns avatar
Örebro TR B 4789-19 Övrigt brottmålsavgörande https://docdro.id/eVDpm32

Citat:
TINGSRÄTTENS BESLUT
1. Tingsrätten avslår Jackie Arklövs ansökan om omvandling av fängelse på livstid
till fängelse på viss tid.

Citat:
”Riskfaktorer för återfall i brottslighet
Ur riskhänseende utgör Arklövs historik av eskalerande och återkommande våldsbenägenhet och
kriminella livsstil riskfaktorer av särskild dignitet. Därtill har det framkommit framförallt ett
personlighetssyndrom, antisocial med psykopatiska och tvångsmässiga drag. Flera psykopatiska
drag med sadistiska inslag bedöms kvarstå i form av bland annat avsaknad av skuldkänslor,
förekomst av ytliga affekter och nedsatt empatisk förmåga. Det framgår ur tidigare utredningar
att Arklöv lätt blir aggressiv vid alkoholintag, vilket han tillstår i aktuella samtal. Han har då ofta
gett utlopp för sin aggressivitet och då hamnat i slagsmål. I samhället förekommer alkohol i
många sociala sammanhang och situationer. Vid en eventuell frigivning föreligger en uppenbar
risk för återfall i alkoholkonsumtion och med det risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag.
Vidare exempel på historiska riskfaktorer som bedöms ha hög relevans är hans relationssvårig-
heter. Arklöv har aldrig etablerat sig varaktigt på den reguljära arbetsmarknaden. Hans
misskötsamheter på anstalt under aktuell tidsperiod har förvisso inte lett till någon disciplinär
åtgärd men han har uppvisat ett beteende som tyder på svårigheter att följa regler och respektera
andras integritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in