Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Jag har hela tiden hävdat att smittan kommer att öka markant ( explodera?) i oktober-november. Jag tror att det är det vi börjar se nu på grundskolorna.
Jag trodde nog att det skulle komma lite tidigare. Man har ändå ca 2 månader på sig då smittan växer utan att skapa större problem med lätta restriktioner. Går ju dok säkert fortare om man inte haft restriktioner alls.
I våras pratade Tegnell mycket om att lägga in restriktionerna vid rätt tillfälle då de gjorde som mest nytta, han väntade liksom in det. Och gjorde allt enligt mig och många andra konsekvent försent. Jag tänker att om man börjat tidigare, när man märkte att smittan börja komma in i Sverige och då inte bara som det första enstaka tillfälle, utan där vid sportlovet direkt satt in restriktionerna så hade man kunnat sakta ner spridningen så att det aldrig hann bli illa så förören sommaren tog hand om problemet för oss. Nu väntade man minst två veckor för länge. Dessa två veckor hade kanske spelat all roll i all fall om man kombinerade det med restriktioner för inresande. Jag tror alltså att vi hade någorlunda klarat oss med lätta restriktioner och lite inrese karantän i våras.