2020-10-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Aftenposten har nettopp publisert deler av politiets råmateriale hvor det kan komme tydeligere frem å være en bil:

https://www.aftenposten.no/norge/i/yR3PWE/her-er-politiets-video-av-det-de-mener-er-en-bil-som-rygget-inn-til-ha

Det er pinlig at alle biter på det nye åtet politiet har slengt ut i dag.

Fra VG:

«Nesten to år etter forsvinningsdagen vet politiet fortsatt ikke hva slags bil de leter etter, hvem som kjørte eller om det var en eller flere passasjerer med på turen.»

Likevel er de plutselig interessert i hvem som satt bak rattet.

De burde ikke fått presse på dette, og alle her i denne tråden av oppvakte kommentatorer burde gjespet til at politiet nå, to år senere, plutselig er interessert i hvem som kjørte bilen.

Innse det folkens!

Politiet har forlengst sluttet å etterforske, de spiller bare spillet «redde min egen karriere og politiets gode navn og rykte».
Citera
2020-10-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Kan politiet være sikkere om at det er bil og ikke moped ? Synes det er svært rart at noen skal kjøre bil der som alle kan se er en gangvei og så bil etterpå opp mot huset og så inn gården uten at noen da observerer eller at de er redde selv For å bli oppdaget . Pluss AE kunne selv reagert på det selv om hun så ut fra de 2 avlange vinduene som peker ut mot dette området . Veldig rart 🤔

Men AE tenke neppe nå kommer de for å drepe meg og kjøre meg uti hutaheiti. Hun tenker vel hva gjør en bil der.
Citera
2020-10-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Går vel ut på det samme. AE hadde tilbudt datteren at hun kunne sitte barnevakt, så det ble ikke den dagen. TH på sin side sier at han ringte og ringte for å avklare ang hyttetur. Om du kaller det utsatt eller avlyst spiller jo ingen rolle. Hvor fant du ordet utsatt? Det finner ikke jeg inni de to linkene du sendte.
"Politiet sitter imidlertid på en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like før det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer."

https://www.tv2.no/a/11535844/

Kan det hende at noen var i S4 og snakket med AE etter at TH reiste til jobb og før AE sendte den sms-en kl 9.10 og at vedkommende løy til AE om noe og lurte henne til å tro at hytteturen var utsatt?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 20:16.
Citera
2020-10-21, 20:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja. Hun tlbød at hun kunne sitte barnevakt likevel, men datteren hadde ikke behov.
Jeg tror at det ikke var endel av planen at AE skulle sende den meldingen.
Men jeg lurer veldig på hva som har skjedd. Har de kranglet, og så ble turen avlyst? Skulle de aldri på noen tur? Skulle hun egentlig drepes på Kvitfjell, men så skjønte AE at noe var alvorlig galt, og avlyste? Det er til å klø seg i hodet av.
VE kjørte oppover dit den 31, og har sagt det var den 1 november, noe som den andre parten avkreftet.
Kanskje var meningen at hun skulle drepes der oppe den 1 november. Ikke godt å si..

Var det ikke motsatt, at VE (eller, den personen dette gjelder som vi antar er VE) opplyste om at han hadde vært på kvitfjell 31. oktober, og at et vitne kunne bekrefte dette, men når politiet spurte vitnet så fortalte vitnet at nei, det var 1 november han hadde truffet VE på kvitfjell, og at vitnet syns det var ubehagelig at det hadde blitt opplyst noe annet?
Senast redigerad av Niffy 2020-10-21 kl. 20:13.
Citera
2020-10-21, 20:14
Medlem
Nå er det lenge siden jeg har fulgt nøye nok med på denne tråden, men må ta opp igjen noen teorier fra tidligere.

1)
Ved å følge denne linken https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701 ser dere en video øverst i saken som har vært diskutert en del her inne idag.
Det jeg lurer på er: står det virkelig ingenting i saken NRK har skrevet om det lyset som opplyser bilene nærmest i bildeutsnittet? Det er jo tydelig at det er en bil eller et transportmiddel (antagelig) som står og blinker tilbake til venstre for selve kameraet.
Hva tenker dere om dette?
I videoen av mannen med hette som ikke har meldt seg ser vi at han tar til venstre rett før denne parkeringsplassen. Kan det være den mannen som setter seg i en bil og så blinker med lysene på den over til den andre siden?

2)
Mannen med hette som ikke har meldt seg for politiet, han er jo fanget opp av overvåkningskameraer gående fra nærheten av Futurum-området og nesten helt fram til Hagen-huset. Er det virkelig slik at ingen tror denne er TH selv? Kan det være en annen person som har forsikret seg om at TH har ankommet Futurum for så å gå hele veien til den parkeringsplassen nevnt i punkt 1 her, og så varsle en bil på den andre siden om at kysten er klar?

Dette er svært analoge måter å gi beskjeder på, men i vår digitale tid er det naturlig å velge for noen som har tenkt å begå en forbrytelse.

Jeg har forøvrig lite eller ingen tro på at TH mangler digital kompetanse. Han har vært en forretningsmann hele livet som er utdannet ingeniør i bunnen, altså må han ha hatt befatning med svært mange teknologiske grensesnitt og duppedingser. Noe annet er bare sprøyt og en beleilig unnskyldning han selv fant på og fortalte politiet nesten med en gang han hadde kontaktet dem den 31. oktober 2018.
Citera
2020-10-21, 20:16
Medlem
Citat:
Og meldingen om at turen var avlyst skal ha blitt sendt fra mobilen til AEH rett etter at TH skal ha dratt på jobb.

Ja, det er dette som er litt merkelig. Tidligere på morgen hadde hun nevnt til lønningsdama at de muligens skulle på hyttetur. 10 minutter etterpå ombestemmer hun seg i en melding hun sender. Hadde hun hele tiden vært klar over at hun ikke hadde tenkt å bli med på hytteturen ? Ventet hun på noen som skulle hente henne ? Og den samtalen med lønn lurer jeg fortsatt på. Det dreide seg om et kontonummer, men hvilket/hvem sitt kontonummer ?
Citera
2020-10-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men AE tenke neppe nå kommer de for å drepe meg og kjøre meg uti hutaheiti. Hun tenker vel hva gjør en bil der.
Spesielt ikke hvis det var TH som satt bak rattet.
Citera
2020-10-21, 20:22
Medlem
To naboer, uavhengig av hverandre, reagerte på "ureglementert" kjøring i nabolaget den morgenen AEH forsvant. Jeg vet ikke om det finnes en tidsangivelse for hendelsen.

Kan det være denne bilen vi ser på videoen?
Mener å huske fra tidligere i tråden, at noen mente at eldste datteren/mannen hennes disponerte en bil som passet til beskrivelsen. Noen som husker?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei
Citera
2020-10-21, 20:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja. Hun tlbød at hun kunne sitte barnevakt likevel, men datteren hadde ikke behov.
Jeg tror at det ikke var endel av planen at AE skulle sende den meldingen.
Men jeg lurer veldig på hva som har skjedd. Har de kranglet, og så ble turen avlyst? Skulle de aldri på noen tur? Skulle hun egentlig drepes på Kvitfjell, men så skjønte AE at noe var alvorlig galt, og avlyste? Det er til å klø seg i hodet av.
VE kjørte oppover dit den 31, og har sagt det var den 1 november, noe som den andre parten avkreftet.
Kanskje var meningen at hun skulle drepes der oppe den 1 november. Ikke godt å si..
Er det tilfeldig at AEH bestille elektriker til forsvinningsdagen, ringte / sendte sms til barna forsvinningsdagen, avtalte med TH at han skulle ringe hjem etter ca 1 time på forsvinningsdagen (noe som ikke var del av TH's rutine), anskaffet valp kun få dager før, bestille håndverkere (alarmsystem deaktivert) og at hun var bekymret i tiden før forsvinningen?

Nettavisen - 26.05.2020
"I tiden før forsvinningen merket vi at Anne-Elis*abeth var bekymret. Men vi vet ikke hva konkret som var årsaken til det, sier et vennepar til Nettavisen, som også har forklart seg for politiet."

Sett gjennom hypotese: AEH ble lurt av en GM til å være med på et plott.
Citera
2020-10-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Interessante tidspunkt.
Dette med at bilen kan ha vært på plass før kl 08 er noe som jeg har lurt litt på, for 08.15 var vel ca tid som TH pleide dra til jobb som det framkommer i en artikkel, normalt sett, hvis det ikke hadde vært for teater. så jeg har tenkt at dersom TH ikke er skyldig ville det være naturlig at den bilen kom dit for å være der i litt god margin ifht når han pleide dra, altså før 08 sånn at man er sikker på å få med seg at TH reiser på jobb. Ingen kunne vel vite at han sov litt ekstra den morgenen (og hvor mye), med mindre TH hadde gitt beskjed til noen om at det blir kl 09.

Derfor synes jeg det måtte være naturlig for GM å være der før 08 for å slå til etter at han dro på jobb som vanlig, hvis det var tanken.

Jeg synes dette kan underbygge en mulighet for at den egentlige planen fra GM var en time tidligere, altså slå til mellom 08-09. Men pga at TH sov lenge pga teater måtte det ventes en time til han dro, istedenfor for eks et kvarter som kunne være mer ventet.

På annen side er det litt spesielt at den starter rygge opp akkurat da samtale med kontordame er ferdig, 08.56.
Så man kan jo sånn sett også tenke at TH i så måte kunne gi signal om at nå var det klart, samtidig som han dro ut døra.

Det er viktig å forsøke å se begge sider av dette, hvis ikke blir man helt fastlåst i sine egne forestillinger. Men det er interessant at det kan være mulig at bilen var på plass allerede før 08.

Det er ingen som vet at disse observasjonene har noe med saken å gjøre.
Citera
2020-10-21, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Var det ikke motsatt, at VE (eller, den personen dette gjelder som vi antar er VE) opplyste om at han hadde vært på kvitfjell 31. oktober, og at et vitne kunne bekrefte dette, men når politiet spurte vitnet så fortalte vitnet at nei, det var 1 november han hadde truffet VE på kvitfjell, og at vitnet syns det var ubehagelig at det hadde blitt opplyst noe annet?

Ja, jeg skreiv feil. Det skulle stå at VE sa at han dro oppover 31, noe den andre mannen avkreftet, og sa at det var den 1 november.
Citera
2020-10-21, 20:35
Medlem
Citat:
Så er spørsmålet hvorfor beveger den mystiske bilen seg opp mot boligen før TH har dratt på jobb?

TH var jo fortsatt hjemme så hvordan kunne de vite at han skulle dra om få minutter?
Hadde de fått et signal og ble litt ivrige i tjenesten med å komme i gang?

At aksjonen kom i gang før TH var ute av huset kan være en avslørende detalj.
Hvis den mystiske bilen er en del av forsvinningssaken, noe som virker å være sannsynlig.

Det er vel ingen som vet at det er den samme bilen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in