Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Politiet går nå ut med etterlysning av bilen som kjørte på gangveien ved boligen i SV4.
Det var et kamera på andre siden av Langvannet som filmet bilen ved 09-tiden på forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
Det siste bekreftede livstegnet fra 68-åringen var klokken 09.14 denne morgenen, og politiets hovedteori er at hun ble drept inne i huset kort tid etter senere, skriver NRK.
Politiet beskriver observasjonene på kameraene slik:
- Kl. 07:56:01 – 07:56:19 – Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien.
- Kl. 07:56:30 – 07:56:23 – Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
- Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien.
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701
Interessante tidspunkt.
Dette med at bilen kan ha vært på plass før kl 08 er noe som jeg har lurt litt på, for 08.15 var vel ca tid som TH pleide dra til jobb som det framkommer i en artikkel, normalt sett, hvis det ikke hadde vært for teater. så jeg har tenkt at dersom TH ikke er skyldig ville det være naturlig at den bilen kom dit for å være der i litt god margin ifht når han pleide dra, altså før 08 sånn at man er sikker på å få med seg at TH reiser på jobb. Ingen kunne vel vite at han sov litt ekstra den morgenen (og hvor mye), med mindre TH hadde gitt beskjed til noen om at det blir kl 09.
Derfor synes jeg det måtte være naturlig for GM å være der før 08 for å slå til etter at han dro på jobb som vanlig, hvis det var tanken.
Jeg synes dette kan underbygge en mulighet for at den egentlige planen fra GM var en time tidligere, altså slå til mellom 08-09. Men pga at TH sov lenge pga teater måtte det ventes en time til han dro, istedenfor for eks et kvarter som kunne være mer ventet.
På annen side er det litt spesielt at den starter rygge opp akkurat da samtale med kontordame er ferdig, 08.56.
Så man kan jo sånn sett også tenke at TH i så måte kunne gi signal om at nå var det klart, samtidig som han dro ut døra.
Det er viktig å forsøke å se begge sider av dette, hvis ikke blir man helt fastlåst i sine egne forestillinger. Men det er interessant at det kan være mulig at bilen var på plass allerede før 08.