Nå er det lenge siden jeg har fulgt nøye nok med på denne tråden, men må ta opp igjen noen teorier fra tidligere.
1)
Ved å følge denne linken
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701 ser dere en video øverst i saken som har vært diskutert en del her inne idag.
Det jeg lurer på er: står det virkelig ingenting i saken NRK har skrevet om det lyset som opplyser bilene nærmest i bildeutsnittet? Det er jo tydelig at det er en bil eller et transportmiddel (antagelig) som står og blinker tilbake til venstre for selve kameraet.
Hva tenker dere om dette?
I videoen av mannen med hette som ikke har meldt seg ser vi at han tar til venstre rett før denne parkeringsplassen. Kan det være den mannen som setter seg i en bil og så blinker med lysene på den over til den andre siden?
2)
Mannen med hette som ikke har meldt seg for politiet, han er jo fanget opp av overvåkningskameraer gående fra nærheten av Futurum-området og nesten helt fram til Hagen-huset. Er det virkelig slik at ingen tror denne er TH selv? Kan det være en annen person som har forsikret seg om at TH har ankommet Futurum for så å gå hele veien til den parkeringsplassen nevnt i punkt 1 her, og så varsle en bil på den andre siden om at kysten er klar?
Dette er svært analoge måter å gi beskjeder på, men i vår digitale tid er det naturlig å velge for noen som har tenkt å begå en forbrytelse.
Jeg har forøvrig lite eller ingen tro på at TH mangler digital kompetanse. Han har vært en forretningsmann hele livet som er utdannet ingeniør i bunnen, altså må han ha hatt befatning med svært mange teknologiske grensesnitt og duppedingser. Noe annet er bare sprøyt og en beleilig unnskyldning han selv fant på og fortalte politiet nesten med en gang han hadde kontaktet dem den 31. oktober 2018.