2020-10-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
The Case of the Scorpion's Tail är jättebra, en av genrens bästa. Cat O'Nine Tails tycker jag är Argentos sämsta 70-tals film, onödig att köpa på en dyr Arrow utgåva.

Cemetery Without Crosses, Your Vice Is A Locked Room And Only I Have The Key och Milano Calibro 9 är riktiga klassköp. Den senare tillhör mina absoluta favoritfilmer all time.

Attans, skulle ha slagit till på The Case of the Scorpion's Tail ändå. Nåväl, får bli en annan gång!

Ja, har för mig att du har hyllat Calibro 9 så det ska bli intressant att se om den faller in i smaken även hos mig. Den kändes hyperintressant och jag har tidigare försökt få tag på den via Discshop, men med tanke på deras hutlösa priser på import samt att den även där utgick från sortimentet så var det ingen tvekan till att slå till denna gång - i synnerhet när Arrow dessutom reade ut den för £5.

Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Fick iväg en beställning
med 9 filmer ifrån Arrow till slut:

The Swinging Cheerleaders
Robocop
Sisters
Tideland
The Zero Boys
Society
Nightbreed
Creepshow 2
Cruising

Mycket bra val av att slå till på Cruising (1980), den är nog en av mina absoluta favoriter. Regisserad av Friedkin som vi alla här inne vet även stod för regin till The Exorcist. Al Pacino och Paul Sorvino är riktigt bra i ett skitigt och dekadent New York City. Återkom sedan i en mer relevant tråd i filmforumet vad du tyckte om filmen.
Citera
2020-10-14, 21:04
Medlem
Den här tråden är väl relevant?
Hehe..
Alla säger ju att Cruising är mycket bra så jag gillar den nog.

Testade igen nu(fast ifrån min mobil) inloggat på mitt Arrow-konto och nu verkar "happycamper" funka även för mig.
Fullföljde inte köpet utan slog bara in koden.
Hoppas jag inte fuckade den nu så att den inte funkar vid nästa försök men man använder den väl ändå inte helt förrän man gör klart köpet?
Rörigt det här men bra att dom har såna koder ändå.
Citera
2020-10-15, 11:56
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantasm1
Ja, har för mig att du har hyllat Calibro 9 så det ska bli intressant att se om den faller in i smaken även hos mig. Den kändes hyperintressant och jag har tidigare försökt få tag på den via Discshop, men med tanke på deras hutlösa priser på import samt att den även där utgick från sortimentet så var det ingen tvekan till att slå till denna gång - i synnerhet när Arrow dessutom reade ut den för £5.
Om du gillar Milano Calibro 9 kan jag varmt rekommendera Raro Videos superläckra Fernando Di Leo crime collection. En högkalibrig box minst sagt .

https://www.amazon.co.uk/Fernando-Collection-Caliber-Italian-Connection/dp/B00UGQGYRQ/ref=sr_1_2?crid=3I0WQ6J2PJKCS&dchild=1&keywords=fe rnando+di+leo+blu+ray&qid=1602755723&sprefix=ferna ndo+di+leo%2Caps%2C174&sr=8-2

Edit: En fråga, kör Arrow fortfarande med de vitblå papperscover som var så snyggt för ett par år sedan?
Senast redigerad av JoeL431 2020-10-15 kl. 12:04.
Citera
2020-10-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Om du gillar Milano Calibro 9 kan jag varmt rekommendera Raro Videos superläckra Fernando Di Leo crime collection. En högkalibrig box minst sagt .

https://www.amazon.co.uk/Fernando-Collection-Caliber-Italian-Connection/dp/B00UGQGYRQ/ref=sr_1_2?crid=3I0WQ6J2PJKCS&dchild=1&keywords=fe rnando+di+leo+blu+ray&qid=1602755723&sprefix=ferna ndo+di+leo%2Caps%2C174&sr=8-2

Edit: En fråga, kör Arrow fortfarande med de vitblå papperscover som var så snyggt för ett par år sedan?

Jag antar att du tänker på deras "window box-series"?
Tror dom slutade helt med dom för minst flera år sen.
Ser iaf inga såna på deras sida nu.
Citera
2020-10-15, 13:06
Medlem
Två av de bättre filmerna från Peter Jackson
Braindead och Bad Taste, slår Sagan om ringen alla dagar i veckan.
Citera
2020-10-15, 14:01
Medlem
Nu finns det en ny rabattkod som ger 10% off på alla köp(inlusive REAvaror) på Arrows sida och som ska gälla resten av året:
spookypumpkin
Citera
2020-10-15, 20:36
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Jag antar att du tänker på deras "window box-series"?
Tror dom slutade helt med dom för minst flera år sen.
Ser iaf inga såna på deras sida nu.
Ja precis. Tyckte det var är riktigt snygg collection från Arrow som man samlade favoritfilmer i. Men Arrows släpp är ju alltid en helhetsupplevelse haha.
Citera
2020-10-17, 19:58
Medlem
Blev 4 st filmer till på Arrows rea.

Blood and Black Lace (1964) Bluray
Beyond the Door (1974) Bluray
The Case of the Scorpion's Tail (1971) Bluray
Battle Royale (2000) Director's Cut, Bluray

Nu får det vara nog ett tag, härnäst blir det en filmhylla.
😁
Citera
2020-10-17, 20:31
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantasm1
Blev 4 st filmer till på Arrows rea.

Blood and Black Lace (1964) Bluray
Beyond the Door (1974) Bluray
The Case of the Scorpion's Tail (1971) Bluray
Battle Royale (2000) Director's Cut, Bluray

Nu får det vara nog ett tag, härnäst blir det en filmhylla.
😁

Fina köp. Blood and Black Lace har jag också funderat på då jag endast äger VCI:s skräpiga utgåva på DVD.
Citera
2020-10-18, 01:49
Medlem
Kul att någon beställde Beyond The Door.
Verkar ju vara en rätt så skamlös ripoff på The Exorcist.

Har egentligen lovat mig själv att aldrig mer köpa fler Giallo-filmer men gillade Blood and Black Lace nu efter att ha kollat trailern.
Den såg stilfull ut.
Dock blir jag mest bara irriterad av att lyssna på den här Michael MacKenzie.

Jag cancelade förresten min order med 9 filmer som jag nämnde en bit bak i inläggen här.
Kom på att jag ville ha några fler och var sur över att jag inte lyckats använda nån rabattkod när jag beställde så kom på att det vore smartare att avboka och göra en ny istället.
Tänkte beställa samma 9(eventuellt skippa Sisters och Robocop) plus Being John Malkovich och ett par till.

Är lite sugen på The Initiation.

Ingen här som beställt Frankenhooker?
Citera
2020-10-19, 23:17
Medlem
För en stund sen la Arrow till ytterligare 63 filmer ifrån Screenbound, Nucleus och Severin till sin REA med pris på £6 styck.
Bland annat flera filmer av Roman Polanski och Jean Rollin.
Klart värt att kolla in.

Filmen What? finns med här.
Den köpte jag på DVD för ett tag sen och gillade som fan.
Blev väldigt sugen på att skaffa den på Blu nu och den här har tydligen lite bonus features också.
Citera
2020-10-21, 19:37
Medlem
SadEyess avatar
Har Arrow köpt upp Screenbound? Det ligger en massa Screenbound titlar under deras rea. Det gjorde det inte förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in