2018-10-20, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hittade Stalker (Svensk DVD) från något bolag jag aldrig har hört talas om på Discshop, så chansade på den, kostade bara 29kr så inte hela världen om bildkvalitén är låg. Har inte råd att köpa någon Criterion-utgåva på den så denna får duga fram tills dess.
Tack för den! Den måste köpas. Mycket bra film.
Citera
2018-10-21, 02:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Såg den som ung och blev ganska besviken men gillar man skräckfilm som genre är det en film man bör ha sett, klassisk video nasty från den tiden då det var moralpanik i England med våldsfilm. Galna kristna som hade korståg med Thatcher i ryggen, finns en del bra dokumentärer på ämnet. Sen som vi alla vet kom den kristna moralpaniken till oss i Studio S och resten är ju som bekant, historia.

Så sant så
Dock finns det ju som sagt den utsökta Studio S & Videovåldet (8-disc) Boxen
https://www.discshop.se/tv-serier/dvd/studio_s_videovaldet_8_disc/P87298
Har haft den för längesedan men gav bort den i present
Kan ångra mig lite vissa stunder. Med tiden så blir det nog ett köp igen om den finns kvar,
Citera
2018-10-21, 11:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kan ångra mig lite vissa stunder. Med tiden så blir det nog ett köp igen om den finns kvar,

Har inte själv boxen i fråga, men tänker att jag lär köpa den också i framtiden förutsatt att den finns fortfarande till försäljning då.
Citera
2018-10-24, 17:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Har inte själv boxen i fråga, men tänker att jag lär köpa den också i framtiden förutsatt att den finns fortfarande till försäljning då.

Vi får hoppas & tro att den finns kvar.
En stor kulturgärning enligt mig
Citera
2018-10-25, 14:50
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vi får hoppas & tro att den finns kvar.
En stor kulturgärning enligt mig
Ni får nog köpa den snart innan den utgår. jag köpte den för typ 4 år sedan sen hade den utgått. dem släppte om den för typ ett år sedan så ni får nog passa på snart
Citera
2018-10-25, 14:58
Medlem
TheJackets avatar
Wind River & Deadpool 2 på Blu-ray
Citera
2018-10-26, 10:26
Medlem
Rakiis avatar
Tänkte att jag skulle börja samla lite Jackie Chan-filmer då min filmsamling saknar filmer av och med honom, förutom The Protector som jag redan har på DVD. Så beställde Jackie Chan - The Vintage Collection på BD.

Följande filmer ingår;

Project A
Project A 2
Wheels on meals
Police Story
Police story 2
Armour of God
Operation Condor - Armour of God 2
Battle Creek Brawl
Citera
2018-10-26, 13:07
Bannlyst
Citat:
Tänkte att jag skulle börja samla lite Jackie Chan-filmer då min filmsamling saknar filmer av och med honom, förutom The Protector som jag redan har på DVD. Så beställde Jackie Chan - The Vintage Collection på BD.

Följande filmer ingår;

Project A
Project A 2
Wheels on meals
Police Story
Police story 2
Armour of God
Operation Condor - Armour of God 2
Battle Creek Brawl
Kul! Såg Wheels on Meals häromdagen + ett par andra filmer med Jackie Chan. Det finns ett par filmer till jag sett i den samlingen.
Citera
2018-10-26, 16:37
Medlem
Hittade Julien Donkey Boy på DVD för 10 spänn, en amerikansk Dogme 95 film, kommer inte ihåg om det är den första sådana. Mycket möjligt.

Tokfynd iaf!
Citera
2018-10-26, 19:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Hittade Julien Donkey Boy på DVD för 10 spänn, en amerikansk Dogme 95 film, kommer inte ihåg om det är den första sådana. Mycket möjligt.

Tokfynd iaf!

Jävlar, gratulerar till ett bra köp då!

Speciell film, men bra som det blir med Korine vid rodret.
Citera
2018-10-26, 20:44
Medlem
Bret-Harts avatar
Ghost in the shell anime versionen på DVD för 19 kr på Myrorna i Västerås
Citera
2018-10-26, 20:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ghost in the shell anime versionen på DVD för 19 kr på Myrorna i Västerås

Bra köp och bra film (även om jag föredrar tvåan). Minns själv att jag köpte DVD:n för en dyr summa hos Megastore då den butiken fortfarande fanns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in