2020-10-21, 15:46
Medlem
Snart dags för Bruce Springsten att förbereda flyttlasset? Trumps popularitetssiffror stiger.

Yougov ger väldigt ofta bara 42% i job approval men kom just nu med en OU som gäller 18--20 oktober där man ger Trump 45% approval och 53% disapproval.

Men hur går det egentligen med Bidengate? Är MSM så korrumperat att dom inte gräver?
2020-10-21, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Nej, jag är ingen verklighetsförnekare, det är du som använder en konspirationsteori som grund för ditt argument vilket är värdelöst att göra i en diskussion med någon som inte tror på sagda konspirationsteori. Deep state-tramset bör du ta i konspirationsforumet, det finns en tråd för det

Du har redan skrivit detta en gång och jag förstod då att fortsatt meningsutbyte med dig var meningslöst. Ändå skriver du alltihopa igen upprepandes att diskussion är meningslös med någon som dig? Lägg ner du framstår som förståndshandikappad.

Citat:
Och paret Clinton nämns hur mycket som helst i denna tråd som referens, gör en sökning bara. I mitt fall var det för att argumentera emot tesen att "Trump lär ha försäkrat sig om att han inte gjort något olagligt innan han ställde upp i presidentvalet" eftersom du å andra sidan tror att Clintons sålde barn via en pizzeria och ändå bestämde sig Hillary för att ställa upp i presidentvalet, vill bara framhäva din positiva TDS på så vis

Du är välkommen att leta upp ett citat från mig där jag säger att Clintons sålt barn via en pizzeria. Eller så kan du bara lägga ner dumheterna som du nu repeterat två ggr om. Det blir liksom dummare för var gång.
2020-10-21, 15:55
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har redan skrivit detta en gång och jag förstod då att fortsatt meningsutbyte med dig var meningslöst. Ändå skriver du alltihopa igen upprepandes att diskussion är meningslös med någon som dig? Lägg ner du framstår som förståndshandikappad.

Men jag behövde upprepa det för att du är en idiot som tror att du kan säga att verkligheten ser ut på ett visst sätt och sedan ska alla andra förhålla sig till det. Du behövde tillrättavisas.

Citat:
Du är välkommen att leta upp ett citat från mig där jag säger att Clintons sålt barn via en pizzeria. Eller så kan du bara lägga ner dumheterna som du nu repeterat två ggr om. Det blir liksom dummare för var gång.

Jag gav det som ett exempel på en Q-anonkonspiration som ingår i den om Deep State som du tror på. Men ta det som är aktuell: du är väl bergsäker på att Biden har gjort något olagligt här, och du tänker inte "nä men vänta, om han bestämde sig för att ställa upp i presidentvalet så lär han ha försäkrat sig om att han inte har några skelett i garderoben", men du tänker så om Trump. Du är alltså inkonsekvent och opålitlig
2020-10-21, 16:10
Avslutad
Citat:
Men jag behövde upprepa det för att du är en idiot som tror att du kan säga att verkligheten ser ut på ett visst sätt och sedan ska alla andra förhålla sig till det. Du behövde tillrättavisas.

Jorden är rund, inte platt. Det tog det också ett tag för sådana som dig att fatta. Jag förstod däremot med en gång att du är en imbecill och att vidare samtal med dig är slöseri med tid.

Citat:
Jag gav det som ett exempel på en Q-anonkonspiration som ingår i den om Deep State som du tror på. Men ta det som är aktuell: du är väl bergsäker på att Biden har gjort något olagligt här, och du tänker inte "nä men vänta, om han bestämde sig för att ställa upp i presidentvalet så lär han ha försäkrat sig om att han inte har några skelett i garderoben", men du tänker så om Trump. Du är alltså inkonsekvent och opålitlig

Noterar att du inte bara vill få mig att ha sagt saker om Pizzagate som jag inte sagt (även om den storyn inte skulle förvåna mig ett enda dugg) utan att jag nu även är en Qanon-konspiratör. Ja du blir som sagt dummare och dummare för var kommentar som du skriver till mig.

Eftersom du inte tror på Deep State och hånar alla som gör det så har du gjort det omöjligt för mig att förklara för dig varför Trump är ren och varför Biden hade sån hybris att han ställde upp som kandidat trots att han inte är ren. Din faktaresistens sätter alltså krokben för dig och gör fortsatt konversation fullständigt överflödig.
2020-10-21, 16:17
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Jorden är rund, inte platt. Det tog det också ett tag för sådana som dig att fatta. Jag förstod däremot med en gång att du är en imbecill och att vidare samtal med dig är slöseri med tid.

Och ändå fortsätter du att samtala med mig. Detta är väl också en del av din inkonsekvens haha

Citat:
Noterar att du inte bara vill få mig att ha sagt saker om Pizzagate som jag inte sagt (även om den storyn inte skulle förvåna mig ett enda dugg) utan att jag nu även är en Qanon-konspiratör. Ja du blir som sagt dummare och dummare för var kommentar som du skriver till mig.

Eftersom du inte tror på Deep State och hånar alla som gör det så har du gjort det omöjligt för mig att förklara för dig varför Trump är ren och varför Biden hade sån hybris att han ställde upp som kandidat trots att han inte är ren. Din faktaresistens sätter alltså krokben för dig och gör fortsatt konversation fullständigt överflödig.

Det är bra att du inte tror på Qanon-smörjan men det är ju därifrån Deep State-konspirationen kommer ifrån. Aha, så, alla som du ogillar och som ställer upp i presidentval - de har hybris och då kan man räkna med att de inte säkerställde att de inte har lik i garderoben innan de kandiderar till ett val. Och de som du gillar, i detta fall Trump, har inte denna hybris. Fan vad det måste vara skönt att kunna ignorera saker som fakta och kunna bygga upp en alternativ verklighet i ens huvud
2020-10-21, 16:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
CNN.

I oktober 2016 hade Clinton ett försprång på 12% i samma mätning.

https://edition.cnn.com/2016/10/23/politics/hillary-clinton-donald-trump-presidential-polls/index.html
Ni Trump-fanatiker upprepar detta gång på gång. Ni verkar ta det som en garanti för att det händer igen.
2020-10-21, 16:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men hur går det egentligen med Bidengate? Är MSM så korrumperat att dom inte gräver?

De väntar väl på att de faktiskt ska få den information som en viss advokat har lovat, det kanske inte är så mycket sprängstoff i skiten som ni hoppades på?
2020-10-21, 16:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Trump förut:
“ Right now, he’s got bigger problems than fracking, I think. You know what it’s called? You know what’s his problem? It’s called the laptop from hell — the laptop from hell.”

Trump vet vilka ytterligare bomber som kommer släppas framgent

Stackars Biden detta lär bara bli värre. Den där sonen verkar vara familjens svarta får. Favoritsonen den som skulle ta över och bli nästa stora Biden inom politiken dog ju i cancer för några år sedan. Den här Hunter kanske kommer kosta farsgubben presidentposten.
2020-10-21, 16:25
Medlem
stone_sleepers avatar
Jävlar vad vissa har blivit nervösa... The walls are closing in, maybe?
Hur långt skulle den här typen av människor vara beredda att gå för att skydda sig själva?

Former Twitter Exec Calls for Social Media to ‘Mute’ Trump Until After the Election

Speaking with Jake Tapper on Tuesday afternoon, Peter Greenberger, Twitter’s former global director of content partnership, news and an ex-head of industry relations at Google, acknowledged to the CNN host that his recommendation was an escalation. And it comes amid Twitter and Facebook facing a tsunami of backlash for limiting the distribution of a New York Post story purporting to release a laptop with Hunter Biden’s emails

“You said Trump should be silenced on both platforms until a winner in the election is determined. That’s a pretty extreme suggestion,” Tapper pointed out to start the interview. “Why do you say that?”

“It is, and extreme times demand extreme suggestions,” Greenberger replied.
https://www.mediaite.com/tv/former-twitter-exec-calls-for-social-media-to-mute-trump-until-after-the-election-to-stop-misinforma tion/
2020-10-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De väntar väl på att de faktiskt ska få den information som en viss advokat har lovat, det kanske inte är så mycket sprängstoff i skiten som ni hoppades på?

Rykten kan också skada. Ett planterat frö kan växa. Men uppriktigt så borde Joe framträda och förklara sig bättre, för att minimera eventuell skada.
2020-10-21, 16:32
Avslutad
Citat:
Och ändå fortsätter du att samtala med mig. Detta är väl också en del av din inkonsekvens haha

Du är uppenbart i stort behov av en uppläxning, så jag såg det som min plikt att läxa upp dig.

Citat:
Det är bra att du inte tror på Qanon-smörjan men det är ju därifrån Deep State-konspirationen kommer ifrån. Aha, så, alla som du ogillar och som ställer upp i presidentval - de har hybris och då kan man räkna med att de inte säkerställde att de inte har lik i garderoben innan de kandiderar till ett val. Och de som du gillar, i detta fall Trump, har inte denna hybris. Fan vad det måste vara skönt att kunna ignorera saker som fakta och kunna bygga upp en alternativ verklighet i ens huvud

Nej Deep State kommer inte från Qanon.

Jorden är rund och Deep State är ett fenomen. Men som sagt, att samtala med dig är meningslöst. Du förstod inte ens vad jag menade med Bidens hybris kopplat till Deep State.
2020-10-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men hur går det egentligen med Bidengate?
Det ser rätt så illa ut. Om vi kommer ihåg Clinton-mejlen så var det bara FBI som hade tillgång till dessa och därför kunde Comey begrava skandalen.

Nu går inte det eftersom så många andra har tillgång till mejlen och därför blir FBI tvunget att göra en seriös utredning och då är det svårt att inte komma fram till någon annan slutsats än att Joe Biden har gjort sig skyldig till grova brott.

Läs denna excellenta genomgång av Joe Bidens del i skandalen på den likaledes excellenta sidan American Greatness. Jag gissar att det blir mycket svårt för Biden att vinna valet, men om han gör det så överlever han inte politiskt detta särskilt länge och den hatade Harris tar över.

Tillägg: I artikeln länkas även till en kolumn av David Ignatius på Washington Post. Läs även den för att få den andra sidan. Om försvaret av Biden är så här uselt så ser det illa ut.
Senast redigerad av Friherr 2020-10-21 kl. 16:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in