2020-10-21, 13:52
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Ryck upp dig kompis det blir kul den 19 november jag lovar

Jag skulle garna byta plats med dig! Ar inte ens 2:a / 3:a pa bollen har, kanns som om man star langt bak i kon.
Citera
2020-10-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Jag skulle garna byta plats med dig! Ar inte ens 2:a / 3:a pa bollen har, kanns som om man star langt bak i kon.
Bokade 12 Juli och trodde då jag va den siste som bokade men tydligen inte
Citera
2020-10-21, 14:07
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Bokade 12 Juli och trodde då jag va den siste som bokade men tydligen inte

Nejda, jag ar langt efter dig, tyvarr inte haft koll pa releasedatum samt befunnit mig utomlands.
Citera
2020-10-21, 14:08
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Fattar inte varför man förbokar en konsol som dessutom blir billigare rätt fort och släpper bättre versioner av konsollen för samma pris ett halvår senare..?
? Det tar betydligt längre tid för en prissänkning (vi pratar 2 år~), och Pro-versionen släpptes ännu längre bort, 3 år.

Varför man vill köpa på release? För att det släpps intressanta spel och man vill vara med från start? Inte så svårt att lista ut. Det är en kul känsla att vara med från dag 1 och diskutera istället för att halka efter.
Citera
2020-10-21, 14:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Fattar inte varför man förbokar en konsol som dessutom blir billigare rätt fort och släpper bättre versioner av konsollen för samma pris ett halvår senare..?

Kommer dröja minst 3 år innan en uppdaterad PS5 kommer. Billigare rätt fort? Det pratas om svårt att få tag i en enda fram till sommaren, ska återförsäljarna då sänka priset tror du?
Citera
2020-10-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Nejda, jag ar langt efter dig, tyvarr inte haft koll pa releasedatum samt befunnit mig utomlands.
Jaha ok. Skulle också utomlands i december för att fira jul i USA med släkten. Men pengarna fick gå till ett PS5 istället
Citera
2020-10-21, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
? Det tar betydligt längre tid för en prissänkning (vi pratar 2 år~), och Pro-versionen släpptes ännu längre bort, 3 år.

Varför man vill köpa på release? För att det släpps intressanta spel och man vill vara med från start? Inte så svårt att lista ut. Det är en kul känsla att vara med från dag 1 och diskutera istället för att halka efter.

Nämn 5 spel som du vill spela på release (som släpps/finns vid release).

Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Kommer dröja minst 3 år innan en uppdaterad PS5 kommer. Billigare rätt fort? Det pratas om svårt att få tag i en enda fram till sommaren, ska återförsäljarna då sänka priset tror du?

Knappast. Det är alltid något problem med dom första konsollerna som lanseras känns det som men det betyder inte att det behöver vara det med ps5.
3 år brukar det inte ta för att nya versioner ska släppas max 1 år så finns det en ny och bättre oftast.
Citera
2020-10-21, 14:35
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Nämn 5 spel som du vill spela på release (som släpps/finns vid release).

Knappast. Det är alltid något problem med dom första konsollerna som lanseras känns det som men det betyder inte att det behöver vara det med ps5.
3 år brukar det inte ta för att nya versioner ska släppas max 1 år så finns det en ny och bättre oftast.
Varför måste det vara just fem spel?
Demon's Souls kommer hålla mig lika upptagen som sist, ungefär ett år. På den tiden så kommer det släppas betydligt fler spel. Men för att nämna några till så har jag också beställt Godfall, Sackboy: A Big Adventure och Destruction AllStars.

"alltid något problem". Jag kommer på Xbox 360 (red ring of death), PS3 (Yellow light of death) och Switch:s driftande joycons. Det är tre exempel. Långt ifrån "alla".
Citera
2020-10-21, 14:56
Avslutad
Citat:
Demon's Souls kommer hålla mig lika upptagen som sist, ungefär ett år. På den tiden så kommer det släppas betydligt fler spel. Men för att nämna några till så har jag också beställt Godfall, Sackboy: A Big Adventure och Destruction AllStars.

"alltid något problem". Jag kommer på Xbox 360 (red ring of death), PS3 (Yellow light of death) och Switch:s driftande joycons. Det är tre exempel. Långt ifrån "alla".

Tänkte skriva 3 först men tyckte 5 var passande då det var PS5. Exakt, inte någon nämnvärd titel knappt på release därav kan man vänta i min mening.

Vinglade in på gamestop på fyllan vid gta 5 releasen och blev lurad att köpa en 360 för runt 4000kr för att sedan se att xbox one inte kostade långt ifrån det jag betalade för en skit låda som kör gta 5 med extremt dålig fps o inte haft en konsoll sen dess så är väl kvar i tiden i guess.
Senast redigerad av ruttenfimp 2020-10-21 kl. 15:00.
Citera
2020-10-21, 20:34
Medlem
Kan folk sluta säga att ps5 har en hårddisk för det har den inte. Det är ett SSD minne som sitter på morderbordet med möjlighet att placera in ytterligare SSD lagring.
Citera
2020-10-21, 21:10
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:

Ja, kollar man på historiska lanseringar så saknar de flesta konsoler bra launchspel. Nintendo har varit undantaget, då de alltid sett till att ha minst ett bra launchspel. PS2, som är världens mest sålda tvspelskonsol, hade inte några "måste ha" spel för än ett år efter lanseringen. Här är lanseringsspelen till PS2 i Europa:

Att någon konsol skulle få fem bra spel på lanseringsdagen kommer aldrig hända. Inte ens om de varit färdiga för lansering hade man gjort så, då de hade konkurrerat med varandra för mycket.

Citat:

Ja, både Sony och Microsoft är vid detta laget väldigt bra på att tillverka hårdvara utan problem. Det har egentligen bara varit en enda generation (sjunde generationen) där många hade problem med sina konsoler.
Citera
2020-10-22, 01:46
Medlem
Tutankhamons avatar
Vilka butiker kommer ha PS5an till salu i butik på releasedagen?

Vilka förväntas köra nattöppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in