2020-10-20, 11:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag hatar inte P-vakter och vill man inte ha problem är det bara att läsa p-reglerna på skylten och förhålla sig till dessa. Reglerna, sist jag var på Arlanda i alla fall var glasklara. Frågan man däremot bör ställa sig är om folk som inte kan läsa och förstå så enkla skyltar ö.h.t. ska ha körkort. Missar man p-reglerna kan det ju vara lätt hänt att man även missar att gatan t.ex. är enkelriktad.
Så enkelt är det inte. Jag kom till Arlanda för att hämta upp, stannade på p-plats och tog upp mobilen för att kolla status på inkommande för att se hur länge jag behövde parkera. Hade väl inte jättebråttom men efter 30 sekunder dök en p-vakt upp och skulle lappa mig. Kan du tala om hur glasklart det är skyltat hur lång tid man har på sig innan man köper p-biljett? Har många fler exempel på nitiska p-vakter.
Citera
2020-10-20, 12:13
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Pehr Garton är närmare 80 år och bor långt ut på landet i Skåne.

Ah, fan? Det var inte en gissning på förövaren, det var mer ett svar på påståendet att köra rattfull och mobba är en höger-grej. Alltså väldigt off-topic av mig.
Citera
2020-10-20, 13:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så enkelt är det inte. Jag kom till Arlanda för att hämta upp, stannade på p-plats och tog upp mobilen för att kolla status på inkommande för att se hur länge jag behövde parkera. Hade väl inte jättebråttom men efter 30 sekunder dök en p-vakt upp och skulle lappa mig. Kan du tala om hur glasklart det är skyltat hur lång tid man har på sig innan man köper p-biljett? Har många fler exempel på nitiska p-vakter.

Beror ju på vart du står.
Om du kom för att hämta upp vart hamnade du ? Var det en parkeringsplats där du kan köpa biljett
nere på p-området eller en " på och avstignings zon " där det inte går att köpa biljett utan bara släppa av folk ( rampen högst upp på arlanda )
Citera
2020-10-20, 15:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om du kom för att hämta upp vart hamnade du ? Var det en parkeringsplats där du kan köpa biljett
nere på p-området eller en " på och avstignings zon " där det inte går att köpa biljett utan bara släppa av folk ( rampen högst upp på arlanda )
Där man ska köpa biljett som kanske framgick av mitt inlägg.
Citera
2020-10-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hela Arlanda är en cirkus när det gäller att släppa av och på folk.
Åt helvete för lite plats för detta.
Ddssutom har man trimmat in ett gäng lågbegåvade till nitiska P- vakter!
Allt handlar om två saker:
Att djävlas med den redan tungt skattebelastade svensken!
Att få in så mycket stålar det bara går till den blödande statskassan!
Citera
2020-10-21, 12:41
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hela Arlanda är en cirkus när det gäller att släppa av och på folk.
Åt helvete för lite plats för detta.
Ddssutom har man trimmat in ett gäng lågbegåvade till nitiska P- vakter!
Allt handlar om två saker:
Att djävlas med den redan tungt skattebelastade svensken!
Att få in så mycket stålar det bara går till den blödande statskassan!

Nej. Det handlar om att hålla en kort sträcka bilfri för endast upphämtande eller avsläppande av folk. Det skall ske på Max två minuter och ett hejdå. Ingen konspiration bakom detta.
Citera
2020-10-21, 17:43
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej. Det handlar om att hålla en kort sträcka bilfri för endast upphämtande eller avsläppande av folk. Det skall ske på Max två minuter och ett hejdå. Ingen konspiration bakom detta.
Fast det behövs knappast böter i en kiss and go fil? (Ursäkta om jag missat något). På många flygplatser finns behjälplig personal som i trevlig ton guidar. Om folk på pin kiv parkerar då är det väl knappast konstigt med böter.
Citera
2020-10-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du har aldrig varit där på Arlanda..
Citera
2020-10-21, 19:23
Medlem
Tror ni kan släppa det där med folk som är typ 60+, beresta och från Stockholm.

Bor man i innerstan och har varit några gånger på Arlanda tar man knappast till grobian-beteende utan möter snarare en obstinat p-vakt med en gäspning.

Luktar ungtupp med hybris från landet vars erfarenhet av parkeringsregler max består av att snurra p-skiva.
Citera
2020-10-22, 11:50
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Fast det behövs knappast böter i en kiss and go fil? (Ursäkta om jag missat något). På många flygplatser finns behjälplig personal som i trevlig ton guidar. Om folk på pin kiv parkerar då är det väl knappast konstigt med böter.

Problemet är att folk parkerar och "skall bara springa in en minut"...
Citera
2020-11-17, 15:34
Medlem
Hipsterskaeggs avatar
Ingen som hört något mer kring detta, känns som det borde kommit fram vem det var vid det här laget?
Citera
2021-03-08, 17:25
Medlem
Oavsett kan jag säga att Olle är/var bra på att slåss och vi svennar som stod upp för oss i orten var tvungna att slåss nästan varje helg i tonåren när man skulle hem, klart man som traumatiserad svenne reagerar om någon anabolstinn kulturberikare flyger på en. All heder till Olle/eller vem det nu är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in