Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Her vi enig, og dette burde ikke engang være tema for diskusjon. Jeg har veldig respekt for en av moderatorene i denne tråden, Hamilkar. Han er vel nærmest en legende på FB. PÅ grunn av sin juridiske innsikt og kloke kommentarer. Han har fulgt svensk kriminalsaker i mange år. Han har deltatt på Flashback siden 2007. Han nærmer seg 25000 innlegg. Jeg er klar over at det er forskjellige lover og regler i Sverige og Norge, men forskellene er ikke større enn at Hamilkar med tyngde kan vurdere denne saken. Da oppstår det forunderlige. Hamilkar tar for seg utsagnene fra en bruker, og sier, kanskje litt mellom linjene: Dette har du ikke dekning for, dette kan du ikke påstå! Brukeren greier ikke å argumentere for sitt syn. Etter en tid skjer det samme. Hamilkar tar for seg den samme brukeren, og tematikken er ikke ulik første runden. Hamilkar feier gulvet med denne brukeren. Ikke én gang, men to ganger i løpet av kort tid! Brukeren er fullstendig avkledd!
Brukeren er notorisk upålitelig, og det forundrer meg ikke om brukeren tror hen har "vunnet" diskusjonen med Hamilkar. Du har tydeligvis innsikt i psykologi. Jeg undrer meg, og jeg spør derfor på helt generelt grunnlag. Kan dette med grandios selvfølelse, briljering med overflatiske kunnskaper på de fleste områder, svekket evne til selvrefleksjon og korrigering, og for eksempel et kronisk behov for å diagnostisere andre mennesker, krydret med personangrep, være symptomer på for eksempel l psykopati og/eller narssisisme?
jeg understreker at disse spørsmålene stilles stilles på generelt grunnlag. Personer med disse "sjarmerende" egenskapene" finnes i nærmiljøet og på alle nettforum.
Hvis noen føler seg krenket, ber jeg om å blir rapportert til moderator.
Jag tycker att man måste ha mer kännedom om personer för att säkert kunna säga om personen är mer eller mindre psykopat eller narcissist.
Att "köra sitt race" härinne behöver inte betyda att man är någotdera ..ju fler mothugg man får desto mer kan man hävda den egna ide´n och verka påstridig och enögd ...
Psykopati innefattar ju en hög grad
ondska.
Kanske några (tänker inte på någon särskild) som gillar att bete sig "tråkande" (mobbande) eller sadistiskt, kan ha ett verbalt beteende som kan ingå i psykopati.
Men inte alla. Man kan bli provocerad utan att egentligen vara ondskefull.
Narcissister ... Har inte sett någon typisk narcissist i någon tråd här på sista tiden, om vi ska prata generellt om var jag själv befunnit mig (på internet) den senaste tiden.
Absolut att psykopati inkluderar ständigt kränkande beteende ställt mot någon viss person.
Men man måste fråga sig i sammanhanget om personen tror på sin egen teori eller om det
är mest för att reta den de angriper.
Den som slåss för sin övertygelse kan inte kallas psykopat.
Däremot att medvetet framkalla ångest hos personen (särskilt i allvarliga sammanhang) är ju inte friskt och kan ingå i psykopati.
Känner inte Hamilkar men har också ett gott intryck av densamma.
Kommer inte att rapportera dig!
Har läst i trådar hur brukare kallar andra brukare för psykopater och narcissister utan att
bli rapporterade.
Då borde du kunna få ställa en generell fråga för att bättre kunna förstå vad du är med om och upplever.