2020-10-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, dette er absurd. Hadde ønsket å ta livet av AEH, ville dette ha skjedd i form av en "ulykke". Hvis dette hadde vært planlagt lang tid i forveien, hadde TH sørget for et bombesikkert alibi. Som for eksempel ved å være på en forretningsreise til Elkraft i Sverige. Eller på guttetur med skøyteklubben på Kvitfjell.
Det er mulig noen tror TH er tjukk i huet, men det er ikke så ille, at han han har en "gjesteopptreden" på Futurum for å skaffe alibi. Alibiet begrenser til forholdsvis kort tid, det er vel snakk om noen få timer, hvis man skal forholde seg til opplysninger i media.
Jeg hadde først en mistanke om at dette var et effektdrap, med alkohol innabords. Jeg mente at dette kunne ha skjedd i hjemmet, etter endt teaterforestilling. Skal man legge til grunn at lønnansvarlig hadde en samtale med AEH, faller min opprinnelige hypotese. Hvis det derimot skulle vise seg at dette er basert på løgn, endrer dette alt. Da er det stor sannsynlighet for at TH har drept AEH.

Det sier seg vel selv at TH kan ikke drepe AE i norge hvis han selv er i sverige.
Citera
2020-10-20, 19:54
Medlem
Interessant, fra en eldre artikkel:

(11.01.2019) "Hvilke spor er sikret?
Åstedsgranskere har i flere uker jobbet inne i huset. Totalt er det utført flere hundre timer med tekniske undersøkelser i boligen, ifølge naboene. Noen av dem har til og med loggført politiets aktivitet. Vi vet ikke om politiet har funnet spor etter kamp i huset, men det skal ha vært uorden og rotete på badet.

Har det vært kommunikasjon?
Politiet har opplyst at det har vært digital kontakt og at «det har vært noen i den andre enden», men ønsker ikke å svare på om Tom Hagen eller politiet faktisk har kommunisert med eventuelle gjerningsmenn.
Politiet nekter å svare på konkret spørsmål om det har vært én eller flere kontakter. Dermed er det uklart om politiet kun sitter med en instruks om å utbetale løsepenger.
Politiet har opplyst at den digitale kanalen som gjerningsmennene har valgt, krever innbetaling av penger, og at kommunikasjonsmetoden ikke legger opp til god kommunikasjon.
Helt fra dag én har politiet i denne saken vært opptatt av å opprette en annen kommunikasjonskanal som vil forenkle en dialog. Det har ikke gitt resultater."

https://www.aftenposten.no/norge/i/oRo7em/dette-er-de-ubesvarte-spoersmaalene-i-forsvinningssaken

Noen skrev noe om husvask, og hadde spørsmål om når TH flyttet tilbake til S4. I samme artikkel står dette:

"1. november 2018:
Tre nye spanere ringer på døren til naboen. De blir avvist og setter seg isteden i en bil som er parkert ved naboens søppelstativ. Spaningen foregår i følge naboer 24 timer i døgnet i ca. 14 dager."

"14. des 2018:
Eldste datter kommer til huset som har vært tomt i lang tid. Hun henger opp julestjerner og begynner å rydde plassen for snø."

"15. des 2018: Et rengjøringsfirma har vasket huset i to dager. Når de er ferdig, ankommer Tom Hagen boligen for første gang på lang tid."

"17. des 2018:
Politiet bekrefter overfor Aftenposten at Hagen nå har flyttet tilbake til boligen."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 20:20.
Citera
2020-10-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kan bekrefte at det var MB som AE snakket med og at hun fortsatt var lønningsansvarlig dengang. Det var en konkret opplysning hun trengte, et kontonummer. Så det var ikke snakk om at hun ringte for å få råd 😂
Tok det en halvtime å få det opplyst. Aeh har vel ikke skiftet kontonummer. Mulig lønnskjøringen ikke hastet veldig. Er de venninner er hun sikkert til å stole på, selv om hun skulle ha et forhold til th.
Citera
2020-10-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, de opplysningene som er kjent passer ikke sammen til et sannsynlig hendelsesforløp. Vi vet for lite.

Men skulle feks telefonsamtalen med lønningsansvarlig falle, åpner det seg helt andre muligheter. Som du sier.

Jeg tror vi vil få vite hvordan og når drapet skjedde. Når rettssaken kommer.

Du er så lite troverdig. Du gir innimellom inntrykk av å vite mer enn andre. F.eks skrev du til meg i går at du ikke vet eksakt når rettsaken kommer, men den kommer slo du fast.

Her viser du at du ikke vet noen ting og at du heller ikke har fulgt ordentlig med i saken. Det har stått i media at lønningsansvarlig var en kvinne og at hun og AE har vært venninner i mange år.

Det kan ikke ha vært et affektdrap skjedd i fylla på natta (hvis ikke den kvinnelige lønningsansvarlige lyver) og hvis det hadde vært et planlagt drap av TH, hadde han vel heller sørget for å reise bort slik noen skriver.

Det jeg synes er interessant er hvorfor AE skulle snakke om timelister og hva hun skulle videreformidle til sønnen ang timelistene. Jeg lurer også på hvorfor sønnen ikke var på jobb 9.15 , men lå i senga ? Hvorfor jobbet han ikke den dagen ? Noen som har en forklaring ? Jobbet han deltid ?
Citera
2020-10-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
La oss for eks gjette at det også er DNA på for eks ringen .
Interessant tanke. Men om så var, har selv det ikke holdt i lagmannsretten. Jeg tror som flere andre det blir sammenfatning av videoer/kamera som kan bli fellende bevis, hvis det blir noe som kan kalles bevis.
Nå har jeg sett to poster der bruker skriver at TH parkerte et annet sted enn sitt faste sted på Futurum denne morgen, nettopp for å bli fanget opp av kamera. Er dette noe som noen kan bekrefte, eller er det kanskje bare en tanke disse brukerne har hatt?
Citera
2020-10-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Du er så lite troverdig. Du gir innimellom inntrykk av å vite mer enn andre. F.eks skrev du til meg i går at du ikke vet eksakt når rettsaken kommer, men den kommer slo du fast.

Her viser du at du ikke vet noen ting og at du heller ikke har fulgt ordentlig med i saken. Det har stått i media at lønningsansvarlig var en kvinne og at hun og AE har vært venninner i mange år.

Det kan ikke ha vært et affektdrap skjedd i fylla på natta (hvis ikke den kvinnelige lønningsansvarlige lyver) og hvis det hadde vært et planlagt drap av TH, hadde han vel heller sørget for å reise bort slik noen skriver.

Det jeg synes er interessant er hvorfor AE skulle snakke om timelister og hva hun skulle videreformidle til sønnen ang timelistene. Jeg lurer også på hvorfor sønnen ikke var på jobb 9.15 , men lå i senga ? Hvorfor jobbet han ikke den dagen ? Noen som har en forklaring ? Jobbet han deltid ?

Kanskje hun sa i fra om at lønna til kompisen din, Mr X er på konto før helga ?
Citera
2020-10-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ikke ut til at du forstår at noen menn heller dreper kona enn å gå med på skilsmisse. Ektepakten av 1993 er en sterk indikasjon på at TH tilhører denne gruppen eiesyke og voldelige menn.

Omgivelsene oppfatter ikke, eller bagatelliserer, signalene om at AEH ble holdt under et strengt og umenneskelig regime. De omtaler nå heller ekteskapet som konfliktfylt, i et forsøk på å forklare at de ikke forsto alvorligheten av undertrykkelsen de så med egne øyne, og samtidig redusere egen skyldfølelse og skam for at de ikke gjorde mer for å støtte, hjelpe og beskytte AEH. Plutselig var det blitt for sent, AEH ble borte for alltid, sannsynligvis drept i hjemmet av sin ektefelle.

Det var bare for AEH å flytte ut av hjemmet, skriver du. Vel. Iallfall 155 kvinner har i årene 2000 til 2020 ikke greid å komme seg helskinnet vekk fra partneren, de ble i stedet drept, før eller under eller etter selve flyttingen.

155 kvinner drept av partner eller ekspartner, i løpet av 20 år. Ifølge VG partnerdrapsprosjekt. https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/

AEH var mest sannsynlig en av disse kvinnene som aldri kom seg vekk i live, men ble drept av ektefellen da de ville bryte ut.

Jeg mener de lokale i tråden har bekreftet at MB fremdeles var lønningsansvarlig da AEH forsvant, 31. oktober 2018. Hvordan situasjonen er i dag vet jeg ikke.

Jeg trenger ingen belæring om partnerdrap. Jeg har god innsikt i dette emnet, gjennom mange tråder på Flashback og selvsagt fra media. Jeg leste om dette i blant annet Aftonbladet og Expressen, lenge før VG og Dagbladet begynte å omtale dette. Noen av de norske mediers reportasjer var +artikler. Da jeg studerte dem, var det blåkopier av de svenske avisenes versjoner.

Dette er selvsagt et alvorlig samfunnsproblem, og det må forskes og settes i verk forebyggende tiltak. Blant annet er det tilfeller hvor kvinner gjentatte ganger har varslet politiet, men at disse ropene om hjelp har blitt neglisjert. Det er kjent at kvinner har blitt utstyrt med voldsalarm. Det burde være motsatt. Hvis en person gjentatte ganger har truet kvinner, og endog har blitt ilagt besøksforbud, bør det være en denne drittsekken som utstyres med alarm. På denne måten ville politiet hatt bedre kontroll.

Jeg skumleste masteroppgaven som det bli linket til for et par dager siden. Tanken som slo meg, var at dette er overførbart til det jeg tidligere har lest i svenske media. Det dreier seg ofte om at både gjerningsmenn, det er selvsagt flest menn, og ofrene var i en utsatt situasjon. Rusproblematikk, arbeidsledighet, tidvis bostedsløshet, psykiske problemer, man kan krysse av for mye av det som kjennetegner et stort antall kriminelle.

Det jobbes iherdig for å skape et scenario hvor AEH (og barna) fremstilles som ofre for THs psykopatiske terror. Ingen har belegg for å hevde at dette er sant. "Alle" kan slenge ut en påstand om at de har "sikre kilder" på at det har vært grusomme forhold i S4. Hvis ti personer hevder det samme, kan det faktisk være kun en av ti, som har en pålitelig kilde. Det er i det hele tatt veldig vanskelig å vurdere en kildes pålitelighet. Og vi vet heller ikke alltid hva som er vitnets motiv for meddele seg. Det kan dreie seg se om å få oppmerksomhet. Noen beskylder vitnene i Ås for nettopp det. En illustrasjon på dette, er at foreløpig har 150 forskjellige svensker "tilstått" at de drepte Palme.
For å runde av: Ja, TH kan være psykopat. AEH og barna kan hatt det helt jævlig. Dette vil bli belyst i en eventuell rettssak. Per nå vet vi ikke.
Citera
2020-10-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Jeg er enig i at det hadde vært interessant å vite mer om slike detaljer.
Det er også et sammentreff at AE egentlig skulle ha vært på jobb på Futurum den dagen.

Hvorfor og når fant AE ut at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen? Hvilke arbeidstider hadde AE på Futurum? Hvorfor hadde AE en avtale med den ene datteren (som AE ikke møtte opp til) og en avtale med elektrikeren på samme dag som hun egentlig skulle jobbe på Futurum (jeg tenker på hvis avtalene eventuelt var i konflikt med AEs arbeidstid den dagen). Og samme dag var det planer om at AE og TH skulle reise til Kvitfjell. Alt dette (inkl arbeid på Futurum) på en dag høres travelt ut, synes jeg.

AE skal ha vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen. Hun sa dette til den lønnsansvarlige som hun snakket med på telefonen på morgenen på forsvinningsdagen. (Dette er omtalt i artikkelen i linken, som dessverre ligger bak en innloggingsmur slik VG har gjort med mange av de eldre artiklene om saken).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

"Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvilket klokkeslett AE etter planen skulle ha reist hjemmefra og til Futurum den dagen, er interessant bl.a. med tanke på GM og GMs planer for tidspunkt for forbrytelsen og med tanke på om GM visste (eller ikke visste) at AE hadde arbeidsdag den dagen og om GM visste når hun etter planen skulle ha reist hjemmefra og med tanke på om GM visste at AE hadde funnet ut at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen. (GM kan eventuelt ha fått greie på slike detaljer ved å avlytte S4 og AEs mobil).

Hvis AE ikke hadde vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen og hvis AE hadde reist på jobb den dagen: Skulle valpen være alene hjemme mens hun var på jobb eller skulle noen passe valpen? Hadde AE eventuelt avtalt noe med noen om pass av valpen den dagen?

Fetad: Jeg tror at dette er viktig.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 21:21.
Citera
2020-10-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg trenger ingen belæring om partnerdrap. Jeg har god innsikt i dette emnet, gjennom mange tråder på Flashback og selvsagt fra media. Jeg leste om dette i blant annet Aftonbladet og Expressen, lenge før VG og Dagbladet begynte å omtale dette. Noen av de norske mediers reportasjer var +artikler. Da jeg studerte dem, var det blåkopier av de svenske avisenes versjoner.

Dette er selvsagt et alvorlig samfunnsproblem, og det må forskes og settes i verk forebyggende tiltak. Blant annet er det tilfeller hvor kvinner gjentatte ganger har varslet politiet, men at disse ropene om hjelp har blitt neglisjert. Det er kjent at kvinner har blitt utstyrt med voldsalarm. Det burde være motsatt. Hvis en person gjentatte ganger har truet kvinner, og endog har blitt ilagt besøksforbud, bør det være en denne drittsekken som utstyres med alarm. På denne måten ville politiet hatt bedre kontroll.

Jeg skumleste masteroppgaven som det bli linket til for et par dager siden. Tanken som slo meg, var at dette er overførbart til det jeg tidligere har lest i svenske media. Det dreier seg ofte om at både gjerningsmenn, det er selvsagt flest menn, og ofrene var i en utsatt situasjon. Rusproblematikk, arbeidsledighet, tidvis bostedsløshet, psykiske problemer, man kan krysse av for mye av det som kjennetegner et stort antall kriminelle.

Det jobbes iherdig for å skape et scenario hvor AEH (og barna) fremstilles som ofre for THs psykopatiske terror. Ingen har belegg for å hevde at dette er sant. "Alle" kan slenge ut en påstand om at de har "sikre kilder" på at det har vært grusomme forhold i S4. Hvis ti personer hevder det samme, kan det faktisk være kun en av ti, som har en pålitelig kilde. Det er i det hele tatt veldig vanskelig å vurdere en kildes pålitelighet. Og vi vet heller ikke alltid hva som er vitnets motiv for meddele seg. Det kan dreie seg se om å få oppmerksomhet. Noen beskylder vitnene i Ås for nettopp det. En illustrasjon på dette, er at foreløpig har 150 forskjellige svensker "tilstått" at de drepte Palme.
For å runde av: Ja, TH kan være psykopat. AEH og barna kan hatt det helt jævlig. Dette vil bli belyst i en eventuell rettssak. Per nå vet vi ikke.

Det er ikke belegg for å hevde at TH ikke er psykopat heller.
Citera
2020-10-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er ikke mb en erfaren dame som ikke trenger lange råd fra aeh midt i en travel lønnskjøring.

Dette er et viktig poeng, og jeg forstår ikke hvorfor lønnsansvarlig i det hele tatt må ha hjelp av AEH. Dette kan faktisk indikere at noen har overtatt MBs arbeidsoppgaver.
Citera
2020-10-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men är det så att han verkligen försvann från arbetet under loppet av dagen och att varken han eller kolleger kunde förklara att det var så, när och varför?

Har ingen svarat på frågan om han varit där hela dagen eller vad han kan tänkas ha gjort om han
var borta en stund?

De har uttalt de har kontroll på at han ankom Futurum, ved video av bilen, innloggingene i systemet og dust, men ikke minst vitner.
Politiet sier de har kontroll på TH den forste tiden, men at i løpet av dagen vet de ikke om han forlot bygningen, eller om han var der.
Det tolker jeg som at han ankom jobb, sier han forble på jobb ut dagen, men at polisen ikke har det bekreftet av vitner hele dagen.
Citera
2020-10-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er ikke belegg for å hevde at TH ikke er psykopat heller.

Det er dette jeg har skrevet om i flere innlegg. For det første, så har ikke den jevne bruker kompetanse til å vurdere dette. For det andre, så kan man ikke diagnostisere på bakgrunn av udokumenterte påstander. For det tredje må dette vurderes av fagfolk. Dette blir vanligvis vurdert over tid, kanskje av flere personer, og kanskje under forskjellige omstendigheter.
Alle har vel hørt historien om "Ola". Snill som dagen er lang. Får han 3-4 drinker innabords , forvandles han til en ufordragelig type. Da kan man spørre: Hva er Olas egentlige personlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in