2020-10-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Tror du på tomten också?

Enligt "Madagascar":

är grafen från dagens presskonferens avtagande eller inte? Så jävla svårt är det väl inte att se den trenden.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är kul, man ser att "virusförnekarna" här i tråden numera är nästan 100% matchande de som agerar Pro-Trumpers i andra trådar. Det är som att de tror att virusåtgärder i Sverige ska skada deras älskade Trumps chanser till omval borta i USA

Om du tittar på mina första inlägg i tråden så var jag för lockdown och masker. Men med ny information måste man ändra sig. Ivor Cummins är min gud.

Det var när dödligheten var 3% enligt WHO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är kul, man ser att "virusförnekarna" här i tråden numera är nästan 100% matchande de som agerar Pro-Trumpers i andra trådar. Det är som att de tror att virusåtgärder i Sverige ska skada deras älskade Trumps chanser till omval borta i USA

Vilka syftar du på?

Det är kul att du har hittat tillbaka till tråden förresten. Har du några nya prognoser att bjuda på? 50 000 döda svenskar till jul? 100 000?
Citera
2020-10-20, 18:42
Medlem
Idrottsman smittad en gång till.

UAE Team Emirates rider Fernando Gaviria has tested positive for coronavirus for a second time this year and is out of the Giro d'Italia.

https://www.bbc.com/sport/cycling/54612253
Citera
2020-10-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
är grafen från dagens presskonferens avtagande eller inte? Så jävla svårt är det väl inte att se den trenden.
Ta fram siffrorna och kolla själv. Du fick lite hjälp.

Nu är det upp till dig.
Citera
2020-10-20, 18:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Fattar inte varför vissa länder stänger ned igen.

Viruset hur ju uppenbarligen muterat till en mycket snällare version. Kolla dödstalen!

Det finns alltid människor som blir svårt sjuka eller dör om de blir smittade. Om tillräckligt många smittas kommer även de som behöver sjukvård att öka, detta leder till överbelastning av sjukvården och tillslut till kaos.

Dessutom trycker covid-sjuka undan andra människor i behov av sjukvård och då får dessa vänta. Jag hoppas att du förstår?
Citera
2020-10-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Japp: Dårarna försöker lägga all skuld på Anders Tegnell. Snart är det väl "hans fel" att det snöar i Norrbotten också.

Vädret kan inte människan styra över, fokusera på det som människan kan styra över i stället t.ex hur stor allmänspridning av ett virus ett land ska ha.
Citera
2020-10-20, 18:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
IVA fall och dödlighet har varit stabilt i flera månader. Ingen ökning där.
Bra. Hoppas det förblir så.

Men om man tittar på flera Europeiska länder med tilltagande smitta nu i höst så är det inte fallet. T ex UK rapporterar idag 241 nya dödsfall och Nederländerna 46. (Worldometers)
Citera
2020-10-20, 18:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vilka syftar du på?

Det är kul att du har hittat tillbaka till tråden förresten. Har du några nya prognoser att bjuda på? 50 000 döda svenskar till jul? 100 000?

Nej, mitt tips när det såg som mörkast ut i Kina och Iran i början/mitten av februari var 30000-40000 döda i Sverige. Nu blev det gudskelov inte så, vi ligger på 6000. Men vi får hoppas att det inte blir en väldigt tuff och utdragen andravåg som sträcker sig från nu och till mars, för då kan siffran sticka iväg dessvärre.

Man ska komma ihåg att samtidigt som jag tippade för högt på 30000-40000 (och vi nu ligger på 6000) så sa Sveriges statsepidemiolog att ingen i Sverige ens skulle bli smittad. Bra att komma ihåg.
Citera
2020-10-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Ta fram siffrorna och kolla själv. Du fick lite hjälp.

Nu är det upp till dig.

Jag länkade ju grafen åt dig och den är avtagande.
'
Citera
2020-10-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vilka syftar du på?

Stör inte honom för han sitter vid datorn och räknar därför är han seg på svara.
Citera
2020-10-20, 18:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Jag har inte sett någon PK idag men
FHM brukar visa grafer som alltid är avtagande. Det är eftersom de brukar visa grafer på antal nya smittade per diagnosdatum. Det är bättre att titta på antal nya smittade per rapportdatum för avläsa trender.

Har även region Stockholm haft presskonferens idag? Var det där du såg en avtagande graf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in