2020-10-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför testar man? Är det för att sälja tester och fortsätta med propagandan? För det fyller ingen syfte idag.

De passar på tjäna pengar nu när man har chansen. Folk kmr nysa en gång få panik och testa sig. Lättförtjänta pengar.
Citera
2020-10-20, 18:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Precis som region Stockholm skriver i senaste lägesrapporten så har ökningstakten i regionen minskat. Det får anses glädjande även om det är halmstrån. Bara Norrtälje sjukhus som är uppe i stabsläge. Det verkar relativt lugnt just nu. Det viktiga är att skiten hålls borta från SÄBO och det verkar fungera hyfsat.
Vadå ökningstakten har minskat!?

Stockholm visar idag på 35% ökning av rapporterade fall från förra tisdagen. Förra tisdagen jämfört med förrförra ökade det endast 5%.

Stockholm idag och de senaste 4 tisdagarna:
905
660
638
452
378

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day
Citera
2020-10-20, 18:33
Medlem
Citat:
Varför testar man? Är det för att sälja tester och fortsätta med propagandan? För det fyller inget syfte idag.

Syftet borde vara att hitta alla som bär på viruset och därmed är smittsamma och få dessa att isolera sig.
Citera
2020-10-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Vad visar min siffror för Stockholm?

https://youtu.be/HoiZCxpNe9M?t=451

jag litar på tegnell och hans siffror
Citera
2020-10-20, 18:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Aha. Tack för vägledningen. Med din vägledning, så letade jag upp en artikel där citatet förekommer.

Det var alltså Johan Giesecke som hade sagt att epidemin skulle svepa in och svepa över snabbt.
Jag har uppdaterat mitt tänkande. Jag tror att viruset kommer att svepa fram som en storm över Sverige och smitta i princip alla på en eller två månader. Det är antagligen mer smittsamt än influenza. Jag tror att det redan finns tusentals smittade i Sverige. Absoluta merparten blir inte särskilt sjuka (normal förkylning) och många kommer inte ens att märka att de är smittade. Det hela upphör när så många blivit smittade och sedan immuna så att viruset inte har någonstans att ta vägen (kallas 'herd immunity', kan berätta mer om det när vi ses). Det kan väl ta 1-2 månader.

Japp: Dårarna försöker lägga all skuld på Anders Tegnell. Snart är det väl "hans fel" att det snöar i Norrbotten också.
Citera
2020-10-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://youtu.be/HoiZCxpNe9M?t=451

jag litar på tegnell och hans siffror
Tror du på tomten också?

Enligt "Madagascar":
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Stockholm visar idag på 35% ökning av rapporterade fall från förra tisdagen. Förra tisdagen jämfört med förrförra ökade det endast 5%.

905
660
638
452
378

Citera
2020-10-20, 18:38
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

905
660
638
452
378

IVA fall och dödlighet har varit stabilt i flera månader. Ingen ökning där.
Citera
2020-10-20, 18:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är kul, man ser att "virusförnekarna" här i tråden numera är nästan 100% matchande de som agerar Pro-Trumpers i andra trådar. Det är som att de tror att virusåtgärder i Sverige ska skada deras älskade Trumps chanser till omval borta i USA
Citera
2020-10-20, 18:40
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Mitt pass förnyade jag för ca 1 år sedan och så inget jag behöver tänka på nu.
Vågar man lita på försäkringar?
Nej ställer nog in alla tankar på att resa nu, för hur försiktig vi än är så är inte andra det.
Kanarieöarna går bort helt. För mycket turistfälla.

Just nu kan jag inte ens resa till affären. Jävla blötsnö och man är väl en idiot som inte har bytt till vinterdäck på någon bil ännu
Mina plasthandskar har tagit slut också och det är en bristvara överallt. Har försökt beställa på nätet men hittar ingenstans där jag brukar handla. Har alltid plasthandskar när jag åker och handlar.
Har någon ett tips på var dom kan finnas?

Finns bland annat här:

https://apohem.se/evercare-vinylhandskar-medium-100-st?gclid=CjwKCAjwlbr8BRA0EiwAnt4MTiNc4uImUaCUUeDaa FoWg-T-bY2ot_KuA Y7sQq-shyZ4HsHEp8z04BoCgNUQAvD_BwE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Syftet borde vara att hitta alla som bär på viruset och därmed är smittsamma och få dessa att isolera sig.

Dels det. Dels sitter en äcklig kinesisk mogul och kränger tester till hela världen och skickar halva vinsten rakt ner i fickan på en smackande WHO-Tedros.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Fattar inte varför vissa länder stänger ned igen.

Viruset hur ju uppenbarligen muterat till en mycket snällare version. Kolla dödstalen!
Det finns saker som vissa har väldigt svårt att förstå.
När viruset kom så dog många äldre, dom som var svagast och inte ens kanske hade klarat en vanlig influensa. Nu kom ett aggressivare virus som även tog död på många som var starkare.

Då hade ingen kunskaper om viruset och behandlingar som dom numera har och flera klarar sig tack vare rätt medicinsk behandling.
Det har definitivt tunnats ut bland dom svagaste så där dör inte lika många.

Men att tro att viruset har blivit snällare är att lura sig själv för det slår så otroligt olika på människor, även unga och vältränade dör. En hälsoprofil som var extremt vältränad dog 33 år gammal.
Det är flera som har fått hjärtmuskelinflammation som kan vara dödsorsaken här.
Men när man ser den kroppen på en 33 årig man så kan man absolut inte tro att han skulle dö.

Hälsoprofilen trodde covid var en bluff – blev sjuk och dog
PUBLICERAD: 19 okt 2020
Dmitrij Stuzhuk inspirerade en miljon instagramföljare till ett hälsosamt leverne och gjorde reklam för träning och sport. Inläggen om hur viktigt det är att ta hand om sin kropp varvades med bilder på Dmitrij tillsammans med sina tre barn, den yngsta bara sex månader gammal.
När han åkte till Turkiet i slutet av augusti trodde han att coronaviruset inte fanns på riktigt. I ett inlägg skrivet för bara några dagar sedan låter han följarna veta vad som hänt sedan resan.

”Jag vill berätta hur jag blev sjuk och varna alla. Jag var en av dem som trodde att covid inte existerar... Tills jag blev sjuk”.
33-åriga Dmitrij Stuzhuk, fick syrgasbehandling och läkaren tillät honom åka hem efter åtta dagar för att fortsätta behandlingen. Läget var inte kritiskt, enligt det sista han la upp på instagram. Dmitrij, eller Dima som han också kallades, var glad att få komma hem.

Bara timmar efter att han skrivits ut från sjukhuset fördes han tillbaka akut. Han blev snabbt medvetslös och läget var kritiskt. När hans hjärta slutade fungera första gången använde personalen en hjärtstartare. Men till slut gick det inte mer, berättade Sofia.

Hälsoprofilen Dmitrij Stuzhok dog 33 år gammal av hjärtproblem orsakade av covid-19.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rgA24w/halsoprofilen-trodde-covid-var-en-bluff--blev-sjuk-och-dog
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
IVA fall och dödlighet har varit stabilt i flera månader. Ingen ökning där.

Stockholm mitten av september: IVA 2 st
Stockholm 20/10: IVA 6 st

Uppsala mitten av september: IVA 0 st
Uppsala 20/10: IVA 8 st
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här