2020-10-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Tjena!

Jag var mycket aktiv i denna tråden för ett par månader sedan och var även uppe i Uddevalla trakten och letade. Jag har lite frågor om någon skulle vilja ta tiden att svara på dessa skulle jag vart tacksam. Hovrättsdomen kommer om jag fattat det rätt, 23 oktober.

- Finns det något som talar för att han kommer frikännas, varför isåfall?
- Har det inkommit några nya tips, om platser där man kan söka? (Har planer på att åka upp en helg och leta igen.)
- Vad talar för att straffet inte kommer att sänkas?

MVH Matte
Han är kvar i häktet, vilket är en indikation på att han kommer dömas för brott.
Hela anledningen till att fallet nått Hovrätten är att Tishko är missnöjd med Tingsrättens dom. Samma dom har dock övertygat mig och många andra om att Tishko dels är skyldig till mord, och dels förtjänar livstidsstraffet. Det finns heller inget nytt som ruskat om ärendet att ta hänsyn till.

Kan straffet sänkas? Kan, kan det alltid. Lagboken sade fortfarande, i november 2019 då mordet utfördes, att "livstidsstraff ska endast utdelas i undantagsfall".
Folk tycker ibland att hovrätterna nitiskt nagelfar den typen av formuleringar - men jag ser fortfarande få sakliga argument angående vilka förmildrande omständigheter som isåfall finns, samtidigt som de försvårande omständigheterna onekligen är flera.

Angående sökinsatserna var runt 80 frivilliga ute och letade under söndagen. Det var den första stora insatsen på länge.
Organisationen "Saknad Sverige" styrde upp detta, men inga nya fynd gjordes.
Citera
2020-10-20, 18:22
Medlem
Blir inte det minsta förvånad om han får ett mildare straff! Sverige är kanske det mesigaste landet i världen när det kommer till att hantera kriminella!
Citera
2020-10-20, 19:04
Medlem
AngryDanes avatar
Jeg tror desværre også at hr kommer at ændre dommen.
Jeg håber til gengæld at ahmed brænder fuldstændig sammen i skallen når han fængsles og at vi kommer at læse om mange, fejlslagne, selvmordsforsøg de kommende år😈

Jeg tror på teorien om forbrændingen...
Vi har en gammel sag i Danmark, peter lundin, som dræbte og parterede en mor og hendes 2 sønner.
Man var ganske snabbt på forbrændingen og lede efter benrester men alt var væk!
Citera
2020-10-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Pratet gick när w och t blev ett par.
Slutade hon skolan för att hämtade henne varje kväll??

Ifrån vart då??
Hämtade på kvällen och kom hem på morgonen?

Gick du på samma skola..
Missade dina kompisar att delta efter bönen?

Att du tolkar saker personligt tyder på..??
Personligt intresse??

Personligt intresse??? Ja, jag är intresserad av detta fall!!!
Citera
2020-10-20, 19:40
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Varför hittar du på en massa skit?
Det snackades inget skit om dom i mosken!!! Inget mina kompisar hört i varje fall!!! Inga anklagelser om förhållandet. Bara samma snack som alla andra om detta mord!!!'
Wilma hade ingen chans att fullfölja skolan eftersom GRISEN hämtade henne varje kväll och hon kom hem på morgonen utan att sovit.
vad menar du med sista meningen GRISEN......
Kom hem på morgonen utan att sovit???
Citera
2020-10-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Senast igår fick du ett inlägg om din otrevliga ton mot andra härinne. Du lärde dig inget av det eftersom du fortsätter. Du får helt enkelt gilla att alla inte tycker likadant men alla har rätt att uttrycka sin åsikt. Detta är ett öppet forum för alla, inte bara för dig. Du behöver inte läsa eller svara på allt, för allas trevnad.

Sjukt många som ställer dumma frågor eller hittar på en massa utan att veta vad som hänt i fallet.
LÄS FUP SÅ ÄR NI MED I MATCHEN!!!
Citera
2020-10-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Han är kvar i häktet, vilket är en indikation på att han kommer dömas för brott.
Hela anledningen till att fallet nått Hovrätten är att Tishko är missnöjd med Tingsrättens dom. Samma dom har dock övertygat mig och många andra om att Tishko dels är skyldig till mord, och dels förtjänar livstidsstraffet. Det finns heller inget nytt som ruskat om ärendet att ta hänsyn till.

Kan straffet sänkas? Kan, kan det alltid. Lagboken sade fortfarande, i november 2019 då mordet utfördes, att "livstidsstraff ska endast utdelas i undantagsfall".
Folk tycker ibland att hovrätterna nitiskt nagelfar den typen av formuleringar - men jag ser fortfarande få sakliga argument angående vilka förmildrande omständigheter som isåfall finns, samtidigt som de försvårande omständigheterna onekligen är flera.

Angående sökinsatserna var runt 80 frivilliga ute och letade under söndagen. Det var den första stora insatsen på länge.
Organisationen "Saknad Sverige" styrde upp detta, men inga nya fynd gjordes.

Tack så mycket för att du tog tiden att hjälpa mig!
Citera
2020-10-20, 20:28
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
vad menar du med sista meningen GRISEN......
Kom hem på morgonen utan att sovit???
Tishko hämtade ju wilma på kvällen när hon bodde hos sin syster och körde tillbaka henne på morgonen..
Citera
2020-10-20, 23:08
Moderator
OYs avatar
Tjafs och OT raderat, T-lover eller inte, samt diskussion om vem som har läst FUP eller inte, och i vilken mån, tas om nödvändigt via pm.

/Mod.
Citera
2020-10-21, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Blir inte det minsta förvånad om han får ett mildare straff! Sverige är kanske det mesigaste landet i världen när det kommer till att hantera kriminella!
Ja, vad fick 14 åringen som våldtog Nella Olander egentligen ?!
Socialtjänsten glömde väcka bevistalan och om de inte har glömt det skulle ändå inte blivit nåt av det hela.
Citera
2020-10-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja aldrig att han berättar något för någon annans skull, säger han något är det för ”egen vinnings skull”.
Antingen av ilska för att strö salt i såren eller som du skriver, för att skryta.

De andra intagna vet redan vad han har gjort ! De pratades om detta brott vilt när en” bekant till mig satt i Mariestad i somras . De får ju se på tv och läsa tidningar+ kontakt med världen utanför . Däremot så prata” man inte om sina brott där man sitter utan de är lite av en ” personlig händelse som man väljer själv att delge en eller flera . I T fall så är han redan en kändis innan han kliver in innanför sin nya bostad. Mariestad och ett par till Anstalter är endast för just våld i nära relation så han kan hamna där . Att skryta om sitt brott på en Anstalt gör dig bara mer till en idiot än någon som tror att de kommer respekt ! Hans brott är avskyvärt och det kommer nog många anse också där han ska anpassa sig . Tror han kommer få stora problem pga sin attityd .
Citera
2020-10-21, 21:47
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tishko hämtade ju wilma på kvällen när hon bodde hos sin syster och körde tillbaka henne på morgonen..
ja så kanske d var... tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in