Citat:
Ditt argument är att jag inte har katt eftersom en bok om katter inte ger dig bilden av min katt.Nej och du får gärna förklara vad för fel du ser.
Allegorier är användbara men jag skulle föredra om du håller dig till tydliga argument för att dra ner på det onödiga fluffet. Dessutom, hur många har bett och bett men aldrig fått svar? För att en person tror de blivit hjälpta så betyder det inte att någon mäktig man finns. För det finns ingen som mött eller sett den mäktiga mannen.
Det låter som ett konstigt argument. I kontrast till vad som jag sagt är det menat?
Allegorier är användbara men jag skulle föredra om du håller dig till tydliga argument för att dra ner på det onödiga fluffet. Dessutom, hur många har bett och bett men aldrig fått svar? För att en person tror de blivit hjälpta så betyder det inte att någon mäktig man finns. För det finns ingen som mött eller sett den mäktiga mannen.
Det låter som ett konstigt argument. I kontrast till vad som jag sagt är det menat?
Du utgår ifrån att Gud inte finns och att jag därför inte mött Guds Messias.
Om du har en vit katt tvivlar du inte på vita katter bara för att jag endast har bilder av svarta katter i min bok.
Din doktrin förbjuder dig att acceptera att jag har en vit katt, du kan inte tänka att det kan vara sant. Om du tänker att det kanske är sant vänder det på hela diskussionen.
Att bevisa någonting för dig är inte nödvändigt för detta ändamål, att kunna föreställa sig att man inte vet speciellt mycket. Det kan även du göra.
Om nu, som en tankeövning, många människor erfarit vad vi kan kalla andevärlden, och du påstår att den inte finns... Då är tyngden av ditt argument hos dig.
Själv är jag öppen för att ingenting av detta finns i sig självt, alltså som en verklig konstant. Inte för att det vore ett tungt argument för någonting...
Att jag inte kan bevisa Gud för just dig är inget argument. Som C skrev:
"för mig har Gud enormt bevisvärde" berättar om mig och C, ingenting om dig. Hur du väger argument säger saker om dig, ingenting om argumentet.