2020-10-19, 23:47
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Begränsade? Ja, men det är en del av charmen enligt mig.

Det här är ingen insinuant fråga, jag är bara genuint nyfiken: tycker du att "begränsningen" hos somalier, nigerianer, malaysier och jemeniter är en charmfaktor i samma grad? Och i så fall: varför/varför inte?

Och för att hålla sig lite on topic också: Vad tror Trump att han skulle vinna på att få in utrikespolitik bland ämnena i debatten? Och vad skulle Biden förlora på det?
2020-10-19, 23:47
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Trumps överdrifter är hysteriskt roliga á "we built the greatest economy in the world". När ekonomin de facto var så kass att den inte ens kan täcka varken kraftigt subventionerad sjukvård eller gratis universitetsutbildning. Hur kan man vara delaktig i att bygga "the greatest economy in the world" när drygt 500 000 amerikaner är hemlösa och där social välfärd knappt existerar.

Sök på "S&P index" på Google. Då ska du se att USA's ekonomi har snart återhämtat sig helt.
2020-10-19, 23:58
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det här är ingen insinuant fråga, jag är bara genuint nyfiken: tycker du att "begränsningen" hos somalier, nigerianer, malaysier och jemeniter är en charmfaktor i samma grad? Och i så fall: varför/varför inte?

Och för att hålla sig lite on topic också: Vad tror Trump att han skulle vinna på att få in utrikespolitik bland ämnena i debatten? Och vad skulle Biden förlora på det?

Det är skillnad på begränsning och begränsning. Utlands-somalier och nigerianer är oftast överrepresenterade i diverse brottsstatistik (Europa). Malaysier finns det inte särskilt många av i Europa. Dock är det ett av de mest välfungerande Muslimska länderna.

Jag har spenderat en hel del tid i Malaysia och de är faktiskt inte så pjåkiga. Men att jämföra "begränsade" amerikaner med begränsade somalier och nigerianer är tyvärr en rätt inkompatibel jämförelse. Vill du ha en förklaring på det så får vi ta det i en annan tråd då det är fett OT.
2020-10-20, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Öh, va? Jag vet hur faktaresistenta ni QAnon-typer är men jag behöver inte fler bevis. Det räcker nu.

Duger det här då?
https://results.arizona.vote/2016/General/n1591/Results-State.html

Du kan tydligt ser att early ballot mellan Clinton och Trump ligger nära varandra och indikerar att andelen tidiga röster är lika för båda kandidaterna om du inte vill hävda att Maricopas invånare skulle avvika. Då ligger bevisbördan på dig.
Tack för den länken. Den visar att bara 5% av IND votes hamnar hos ett annat parti än Dem eller Rep. Så av de 139000 IND votes som var returnerade enl Nixters länk, så är det bara 6500 röster som lär gå till ett annat parti än Reps eller Dem.

I vanliga fall måste en majoritet av de rösterna vara Reps röster, för att matten ska stämma. Så du får lägga på en majoritet av 139000-6500= 132500 röster på Reps. Säg att 110000 röster är på Reps och 22500 är Dems. Det skulle ge Reps 350.000 early votes och Dems 385.000 just nu. Bidens stoora ledning är utsuddad. Lägg på lite mer avslöjanden kring Bidens crackrökande, mut-tagande son så är det en ny förlust för Dems.
2020-10-20, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Medan alla spammar om att latinos och svarta röstar mer på Trump nu kontra vad de gjorde för 4 år sedan så "glömmer" ni att fler vita röstar på Biden än 2016 och då ska man veta att vita amerikaner är en extremt mycket större folkgrupp.
Vita är inte så många i USA.
2020-10-20, 00:09
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det är skillnad på begränsning och begränsning. Utlands-somalier och nigerianer är oftast överrepresenterade i diverse brottsstatistik (Europa). Malaysier finns det inte särskilt många av i Europa. Dock är det ett av de mest välfungerande Muslimska länderna.

Jag har spenderat en hel del tid i Malaysia och de är faktiskt inte så pjåkiga. Men att jämföra "begränsade" amerikaner med begränsade somalier och nigerianer är tyvärr en rätt inkompatibel jämförelse. Vill du ha en förklaring på det så får vi ta det i en annan tråd då det är fett OT.

Jag syftar inte på utlandsboende. Eftersom jag talar om inskränkta amerikaner i USA, så talar jag också om inskränkta somalier etc. i sina respektive hemländer, och om i vilken mån "begränsning" i sig är en charmfaktor (inkludera polacker, ryssar, österrikare, om du tycker att det blir mer jämförbart). Vad krävs för att begränsning skall bli charmigt?

Och för att försöka hålla det hela on topic:
Trump kallar sina motståndare inom partiet för "korkade": Är det här en framgångsrik strategi eller inte?:
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/trump-vissa-republikaner-%C3%A4r-korkade-1.35780921
2020-10-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Wall Street ställer sig till 100% bakom Biden och i praktiken finansierar hela hans kampanj.

https://edition.cnn.com/2020/09/25/business/trump-biden-wall-street-campaign-donations/index.html

En man "för folket"
2020-10-20, 00:18
Medlem
0rganets avatar
Kejsaren beordrar ändringar i den andra och sista debatten mellan Fuskaren Joe! och den av Gud utvalda ledaren av världen:

https://twitter.com/BillStepien/status/1318269143884435456?s=20

Fegar Donald ur igen?

2020-10-20, 00:18
Medlem
IPSOS är ett av dom mest Trumpfientliga pisstituten. Dom har i natt minskat Trumps underläge i Wisconsin från 8% till nu 6%.

Nu "tror" jag det är jämnare än så här men jag ser bara på pollsen som ett medel att finna tendenser. Och tendensen är att Trump-tåget rullar på bättre och bättre.

Fler och fler svarta och latinos går över. Dom som sviker Trump är dom vita hemmafruarna, men det kommer en dag då dom svarta och latinos inte längre vill vara betjänter hos dessa lata hemmafruar.
2020-10-20, 00:19
Medlem
Skillys avatar
14 dagar kvar tills clownen välj bort och en seriös politiker väljs in.
Clownen blir en av få presidenter som inte får sitta 8 år. Fast, vem hade trott annat?

De senaste dagarnas trend har brutits igen och nu stiger oddsen för clownen. Får se om det håller i sig.

https://www.realclearpolitics.com/elections/betting_odds/2020_president/
2020-10-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Kejsaren beordrar ändringar i den andra och sista debatten mellan Fuskaren Joe! och den av Gud utvalda ledaren av världen:

Fegar Donald ur igen?

Jag har inte sett denna nyhet men enligt rykten vill Trump-teamet ha med utrikespolitiken. Tydligen tycker Trumpteamet att man har något att vinna här.
2020-10-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Fegar Donald ur igen?

Historiskt har sista debatten alltid handlat om utrikespolitik.

Men av någon "konstig" anledning vill man inte pressa Biden på denna punkt ^^

Istället ska man (återigen) mala på om raser och klimathets.... som i första debatten.

Behöver jag nämna att moderatorn för denna kommande debatt leds av kvinnan som läckte frågor på förhand till Hillary 2016.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in