2020-10-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Trump lever på sina bombastiska påståaenden. Det är en del av hela Trumpgrejen. Amerikanarna älskar catchiga fraser.

Det är infantilt och oseriöst, jag förväntar mig något sånt från Kim Jong Un och Idi amin, inte från en president i ett demokratiskt land.
2020-10-19, 23:25
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Och vilket land har inte poliser, militärer, sjuksköterskor, ingenjörer, lärare, kontorister, byggarbetare och pensionärer, som i och för sig är värda all cred för sina insatser, men som inte har gjort sitt land Storslaget i omvärldens ögon?

Jag fnyser inte åt någon, jag bara konstaterar att det de har gjort för sitt land, hur hedervärt det än är, inte gör ett skit från eller till i omvärldens ögon, lika lite som det slovakiska sjuksköterskor, indonesiska kontorister eller gambianska lärare har gjort.

Har du någonsin bott i USA? Jag kan försäkra dig om att majoriteten av amerikanerna skiter högaktningsfullt vad omvärlden tycker. Har du sett deras nyheter någon gång? Nyheter från omvärlden kanske fyller upp 1% av deras sändningstid. All fokus ligger på inrikesangelägenheter. Heck, många vet knappt ens var Europa ligger på en världskarta.
2020-10-19, 23:28
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Trumps överdrifter är hysteriskt roliga á "we built the greatest economy in the world". När ekonomin de facto var så kass att den inte ens kan täcka varken kraftigt subventionerad sjukvård eller gratis universitetsutbildning. Hur kan man vara delaktig i att bygga "the greatest economy in the world" när drygt 500 000 amerikaner är hemlösa och där social välfärd knappt existerar.

Man ligger också nästan i nivå med EUs sämsta länder gällande storleken på sin statsskuld, 102-104 % av BNP och förväntas öka till 140 % till 2024. Skulden har ökat med dramatiska 4 500 miljarder på 12 månader.

"Studierna har kommit till följande slutsatser: USA: s skuld når en nivå på 140% av BNP 2024. Nettoökningen i skuld kan uppgå till $ 10.000 till 15.000 miljarder dollar från 2019 till 2024. Federala utgifter för räntebetalningar kommer att uppgå till 1,5 biljoner dollar fram till 2028, cirka 25% av hela budgeten."

Den galopperande Statskuldeökningen har skett under Trump!

https://www.globalpolitics.se/usa-statsskuld-galloperar-okat-med-4-500-miljarder-pa-12-manader-vilka-betalar/

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Jag kan försäkra dig om att majoriteten av amerikanerna skiter högaktningsfullt vad omvärlden tycker. Har du sett deras nyheter någon gång? Nyheter från omvärlden kanske fyller upp 1% av deras sändningstid. All fokus ligger på inrikesangelägenheter. Heck, många vet knappt ens var Europa ligger på en världskarta.

Visst är det så. Och just därför tar jag den inskränkta pöbeln där på precis lika lite allvar som den inskränkta pöbeln i Honduras, Saudiarabien eller Myanmar.
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Det är infantilt och oseriöst, jag förväntar mig något sånt från Kim Jong Un och Idi amin, inte från en president i ett demokratiskt land.

Tala inte illa om våra polare Kim & Idi….ja jag skojar…
Nej, jag håller med dig, men det är tyvärr så det ser ut, och det kommer inte att bli bättre. Medel-IQ sjunker i västvärlden, så förvänta dig ingen uppryckning i det avseendet.
2020-10-19, 23:29
Medlem
Tubleross avatar
Trump kampanjen kräver nu att utrikespolitik ska vara ett utav ämnena i slutdebatten.

Så jag tvekar på att det faktiskt blir någon slutdebatt.

https://live.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/trumps-kampanjchef-kraever-aendrad-slutdebatt.ed0Etw157
Medlem
Citat:
Har du någonsin bott i USA? Jag kan försäkra dig om att majoriteten av amerikanerna skiter högaktningsfullt vad omvärlden tycker. Har du sett deras nyheter någon gång? Nyheter från omvärlden kanske fyller upp 1% av deras sändningstid. All fokus ligger på inrikesangelägenheter. Heck, många vet knappt ens var Europa ligger på en världskarta.

Sant, detta var bland det första jag noterade när jag bodde i skräplandet i fråga. Allting handlar om USA, USA och USA, omvärlden existerar knappt bland majoriteten av amerikaner. Sällan åker amerikaner utomlands och det spelar varken roll om du har pengar eller inte, jag bedrev en del av min forskning på universitet i USA och andra doktorander som hade det gott ställt var som maskiner när det kom till amerikansk historia, amerikanska presidenter, stater och så vidare. Men så fort det pratades om utlandet så självdog samtliga.

Tappade f.ö räkningen på antal gånger folk i USA förväxlade Sverige med Schweiz.
Senast redigerad av babymamacita 2020-10-19 kl. 23:34.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Wall Street ställer sig till 100% bakom Biden och i praktiken finansierar hela hans kampanj.

https://edition.cnn.com/2020/09/25/business/trump-biden-wall-street-campaign-donations/index.html

Knappast något nytt. Big Tech, Big Pharma och Wall St. står bakom Dems. Samtidigt springer vänsterextremisterna runt och är nyttiga idioter. Man kunde tro att det var en Kafka-pjäs.
2020-10-19, 23:33
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Sant, detta var bland det första jag noterade när jag bodde i skräplandet i fråga. Allting handlar om USA, USA och USA, omvärlden existerar knappt bland majoriteten av amerikaner. Sällan åker amerikaner utomlands och det spelar varken roll om du har pengar eller inte, jag bedrev en del av min forskning på universitet i USA och andra doktorander som hade det gott ställt var som maskiner när det kom till amerikansk historia, amerikanska presidenter, stater och så vidare. Men så fort det pratades om utlandet så självgod samtliga.

Tappade räkningen på antal gånger folk förväxlade Sverige med Schweiz.

Ja, du ser Baby M. Vi håller faktiskt med om en del du och jag. Vem hade trott det?
2020-10-19, 23:35
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Visst är det så. Och just därför tar jag den inskränkta pöbeln där på precis lika lite allvar som den inskränkta pöbeln i Honduras, Saudiarabien eller Myanmar.

Ja, så kan man också se på saken. It's all in the eye of the beholder.
2020-10-19, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Wall Street ställer sig till 100% bakom Biden och i praktiken finansierar hela hans kampanj.

https://edition.cnn.com/2020/09/25/business/trump-biden-wall-street-campaign-donations/index.html

Det är sedan gammalt. Demokraterna är köpta sedan länge. Finns en bra Alex Jones dokumentär om Obama som tar upp detta. Leta upp den om du inte sett den.
2020-10-19, 23:42
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Sant, detta var bland det första jag noterade när jag bodde i skräplandet i fråga...

Dock tar jag avstånd från att USA skulle vara ett skräpland. Ja, det finns många brister. Men det finns en hel del delstater/människor som faktiskt är riktigt trevliga och softa. Måste också säga att amerikanerna i överlag är rätt sköna faktiskt. Begränsade? Ja, men det är en del av charmen enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in