2020-10-19, 23:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du förstår väl vad de blinda Bidensupportrarna kommer att svara på det? Trump är en buffel som ägnar sig åt fake news typ.

Det är inte så att jag tror att de kommer att ändra sig eller att det ens spelar någon roll i valet. Det här delforumet besöker man enbart för underhållning. Det är nästintill lika knäppt som konspirationsforumet.
2020-10-19, 23:13
Medlem
Ojdå nu kom det in en nyhet i Expressen kl 21:30. Man säger att stödet för Trump ökar bland "svarta" och latinos.

(Får man säga svarta i en PK-blaska?)

Tänk att man tar in en god nyhet för Trump? Nixter här har ju faktiskt tjatat om detta länge att stödet ökar bland african-american och latinos. Men ingen verkar ha trott honom.

Ni ser att det håller på att vända. Ja man skall vara försiktig men min bestämda magkänsla är att Trump nu går mot seger. I annat fall magpumpning.
2020-10-19, 23:13
Medlem
Trumps överdrifter är hysteriskt roliga á "we built the greatest economy in the world". När ekonomin de facto var så kass att den inte ens kan täcka varken kraftigt subventionerad sjukvård eller gratis universitetsutbildning. Hur kan man vara delaktig i att bygga "the greatest economy in the world" när drygt 500 000 amerikaner är hemlösa och där social välfärd knappt existerar.
2020-10-19, 23:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Trumps överdrifter är hysteriskt roliga á "we built the greatest economy in the world". När ekonomin de facto var så kass att den inte ens kan täcka varken kraftigt subventionerad sjukvård eller gratis universitetsutbildning. Hur kan man vara delaktig i att bygga "the greatest economy in the world" när drygt 500 000 amerikaner är hemlösa och där social välfärd knappt existerar.

Brukade inte tyckare hävda att ekonomin under Obama var bra? Den har varit bättre under Trump.
2020-10-19, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är inte så att jag tror att de kommer att ändra sig eller att det ens spelar någon roll i valet. Det här delforumet besöker man enbart för underhållning. Det är nästintill lika knäppt som konspirationsforumet.

Jag säger inte emot.
2020-10-19, 23:16
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Du har poliser, militärer, sjuksköterskor, ingenjörer, lärare, kontorister, byggarbetare, pensionärer o.s.v. som dyker upp där.

Det är en slice ur den amerikanska populationen, och ingenting att fnysa åt. Vad vet du om deras familjer? deras föräldrar, eller släktingar ännu längre tillbaka i tiden, och vad de har gjort för landet?

Och vilket land har inte poliser, militärer, sjuksköterskor, ingenjörer, lärare, kontorister, byggarbetare och pensionärer, som i och för sig är värda all cred för sina insatser, men som inte har gjort sitt land Storslaget i omvärldens ögon?

Jag fnyser inte åt någon, jag bara konstaterar att det de har gjort för sitt land, hur hedervärt det än är, inte gör ett skit från eller till i omvärldens ögon, lika lite som det slovakiska sjuksköterskor, indonesiska kontorister eller gambianska lärare har gjort.
2020-10-19, 23:18
Avstängd
OliverCromwells avatar
Wall Street ställer sig till 100% bakom Biden och i praktiken finansierar hela hans kampanj.

https://edition.cnn.com/2020/09/25/business/trump-biden-wall-street-campaign-donations/index.html
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita

Trump lever på sina bombastiska påståaenden. Det är en del av hela Trumpgrejen. Amerikanarna älskar catchiga fraser.
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Du får läsa på lite om tillsättning av, och hur "oberoende", underrättelsecheferna är märker jag
Han godkändes av senaten, på samma sätt som tex FBI:s director. FBI:s oberoende.....

Här har vi en man, som basar över arbetet med alla underrättelsetjänsterna, med direkt insyn i arbetet med hårddisken.

Men återigen; vi får tro på dig Skallmeja-Zorro. Du hade ju så rätt redan vid ryss-utredningen ^^

Du är om möjligt än mer korkade än jag tidigare haft anledning att tro. Detta borde inte vara möjligt.

Det är en enorm skillnad att en chef rapporterar direkt till Presidenten, i stället för som cheferna för FBI och CIA som svarar mot sina egna organisationer.

Om du rapporterar direkt till Presidenten, innebär detta att det är din närmaste chef och att du är direkt underställd honom. Du gör vad chefen säger, eller så får du sparken. Precis som ditt jobb, eller du kanske saknar sådant?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-19, 23:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag förstår att du inte vill lämna länk till källan, eftersom det är en extrem vänstersida. Vad mera är, länken säger inte vad du påstår.

Öh, va? Jag vet hur faktaresistenta ni QAnon-typer är men jag behöver inte fler bevis. Det räcker nu.

Duger det här då?
https://results.arizona.vote/2016/General/n1591/Results-State.html

Du kan tydligt ser att early ballot mellan Clinton och Trump ligger nära varandra och indikerar att andelen tidiga röster är lika för båda kandidaterna om du inte vill hävda att Maricopas invånare skulle avvika. Då ligger bevisbördan på dig.
2020-10-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
I stället för som cheferna för FBI och CIA som svarar mot sina egna organisationer.

Jesus! Bättre kan du!
2020-10-19, 23:24
Medlem
Medan alla spammar om att latinos och svarta röstar mer på Trump nu kontra vad de gjorde för 4 år sedan så "glömmer" ni att fler vita röstar på Biden än 2016 och då ska man veta att vita amerikaner är en extremt mycket större folkgrupp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in