2020-10-19, 22:48
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du hade klarat det med - om du hade velat.

Uppenbarligen missade du att jag ville att Nixter skulle göra det. Han har inte en aning om något mer än att Trump är bra och Biden dålig.

PS!

Citat:
Even before the coronavirus pandemic, 4 out of 5 Arizonans voted by mail.

Det finns ingen preferens för mailröstning hos Demokrater i Arizona.
2020-10-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Gör dig inte dummare än vad du är. Han är Politiskt tillsatt, du får allt göra skillnad på oberoende tjänstemän och Politisk tillsatta uppdrag.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Du menar att FBI:s och CIA:s och de andra underrättelsetjänsternas directors inte är det?
Eller som myndighetscheferna här i Sverige.

Med din logik bör FBI:s chef säga detsamma som ovanstående. Men icke.
2020-10-19, 22:49
Medlem
Jag är inte så bra på att skicka över länkar men jag läste just nu en artikel i Fox News, den är 2 timmar gammal.

Ekonomer varnar för att Bidens ekonomiska plan kan medföra att 4,9 miljoner jobb går förlorade.

Skulle Obama trots allt vinna, förlåt jag menar Biden, är trots allt USA så starkt, jämfört med Europa, att det ändå är den ledande ekonomin i världen ett bra tag till innan Kina med hjälp av China-Joe är ifatt,

Men fler och fler börjar nu på att bli riktigt osäkra på om Biden verkligen vinner. Gå ut och vät fingret, känner Ni Trumpvindarna???
2020-10-19, 22:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Go figure?

Twitter, Facebook have censored Trump 65 times compared to zero for Biden, study says
https://www.foxnews.com/media/twitter-facebook-have-censored-trump-65-times-compared-to-zero-for-biden-study-says
2020-10-19, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Go figure?

Twitter, Facebook have censored Trump 65 times compared to zero for Biden, study says
https://www.foxnews.com/media/twitter-facebook-have-censored-trump-65-times-compared-to-zero-for-biden-study-says

Du förstår väl vad de blinda Bidensupportrarna kommer att svara på det? Trump är en buffel som ägnar sig åt fake news typ.
2020-10-19, 23:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trumps psykiska ohälsa växer för varje dag som vi kommer närmare valet. Här spårar han totalt och är .... för att uttrycka det milt .... inte så presidentlik, på flygplatsen i Arizona:

https://www.youtube.com/watch?v=L5_rNV9MYxc

Han strör förolämplingar och överdrifter runt sig. Kallar Fauci för 350 år gammal, kallar Biden för criminal, kallar de reportrar som han pratar med för criminals. Vägrar svara på den extremt intressanta frågan om när han tog sista negativa covid-testet innan han konstaterades smittad ("why is it imporant, look at the dedication", säger han föraktfullt till reporten som frågar).

Detta beteende kanske går hem hos hans hårda kärna, max 10-20% av amerikanerna. Övriga tar bara fram skämskudden. Detta är en "president" som håller på att bli helt galen faktiskt.
2020-10-19, 23:02
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Du menar att FBI:s och CIA:s och de andra underrättelsetjänsternas directors inte är det?
Eller som myndighetscheferna här i Sverige.

Med din logik bör FBI:s chef säga detsamma som ovanstående. Men icke.

Öh.. nej det menade jag inte. Jag menade att detta är en aktiv Republikans Politiker som sitter på ett politiskt mandat till skillnad från cheferna för FBI och CIA som du nämnde.

Detta innebär att den som verkar som Director of National Intelligence, i detta fall John Ratcliffe är direkt underställd Presidenten. Detta är den stora skillnaden. De övriga cheferna är oberoende tjänstemän.

Förstår du nu? Det är Trumps handplockade lakej!!!

"The IC is overseen by the Office of the Director of National Intelligence (ODNI), which itself is headed by the director of national intelligence (DNI), who reports to the president of the United States."

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Intelligence_Community
2020-10-19, 23:03
Medlem
IQ-145s avatar
Alltså, hela presidentvalet har blivit värre än den värsta dokusåpan. Det är ta mig fan otroligt att världens mäktigaste land har blivit en skrattretande skådeplats i realtid.

Hur tror ni att samtalet gick hos Biden när det uppdagades att laptopen hade hamnat i ”fel händer”?

Visualisera det i er fantasi:

Via telefon...

China Joe: Hey, Hunts...

Crackhead Hunter: *Stönljud i bakgrunden då Crackhead är uppkopplad gentemot en naken 11-årig kinesiska via en webcam*

China Joe: What?, is that you Hunts? This is the big man.

Crackhead Hunter: Eeehhh…what’s up? Hakeem (hans crack supplier) is that you?

China Joe: C’mon man. This is POPS. What the f*ck is up with that laptop?

Crackhead Hunter: Oohh...eehh..Hi pops. *Stänger snabbt ner webcamen*

China Joe: Answer me boy. How the hell did that laptop end up with the FBI and Rudy?

Crackhead Hunter: Wowowow...slow down pops (märkbart nervös)

China Joe: Slow down my ass. What have you done you sonofab*tch?

Crackhead Hunter: ...Where’s my laptop?

China Joe: You tell me, you f*ckin’ retard.

Crackhead Hunter: I...I...I...I don’t remember.

China Joe: You better get your head out of your ass son.

Crackhead Hunter: ssssfffrrrttt...*Hunter* drar en feting på sin crackpipa

China Joe: (börjar nu bli trött då klockan är 20:30, en halvtimme efter ordinarie läggdags) What? c’mon man, do you hear me?

Crackhead Hunter: (Nu i en härlig dimma)….eehh...

China Joe: (Nu rejält trött)...zzzzz
2020-10-19, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trumps psykiska ohälsa växer för varje dag som vi kommer närmare valet. Här spårar han totalt och är .... för att uttrycka det milt .... inte så presidentlik, på flygplatsen i Arizona:

https://www.youtube.com/watch?v=L5_rNV9MYxc

Han strör förolämplingar och överdrifter runt sig. Kallar Fauci för 350 år gammal, kallar Biden för criminal, kallar de reportrar som han pratar med för criminals. Vägrar svara på den extremt intressanta frågan om när han tog sista negativa covid-testet innan han konstaterades smittad ("why is it imporant, look at the dedication", säger han föraktfullt till reporten som frågar).

Detta beteende kanske går hem hos hans hårda kärna, max 10-20% av amerikanerna. Övriga tar bara fram skämskudden. Detta är en "president" som håller på att bli helt galen faktiskt.

Han kallar inte Fauci för 350 år, du får lyssna igen, men det lär väl inte hjälpa är jag rädd för.
2020-10-19, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Uppenbarligen missade du att jag ville att Nixter skulle göra det. Han har inte en aning om något mer än att Trump är bra och Biden dålig.

PS!

Det finns ingen preferens för mailröstning hos Demokrater i Arizona.
Jag förstår att du inte vill lämna länk till källan, eftersom det är en extrem vänstersida. Vad mera är, länken säger inte vad du påstår.
2020-10-19, 23:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
För alla som har förmågan att tänka kritiskt och rationellt, här är ett exempel varför polls inte är att förlita sig på.

I maj leder alltså Trump mot Biden när det gäller ekonomiska frågor med 54% mot 42%, enligt CNN polls. En klar och stor ledning för Trump.

Nu i oktober så ligger både Trump och Biden på 49%, enligt samma källa (CNN poll)

Detta trots att ekonomin förbättrats sen maj, man har öppnat i många stater och skapat miljoner nya jobb osv.
Så varför tappade Trump och hur hämtade Biden in det stora försprånget? Det finns ingen logisk förklaring. Man måste vara väldigt naiv om man tror att detta representerar verkligheten, att så många helt utan anledning verkligen svängt i ekonomiska frågor.

New York (CNN Business)President Donald Trump is no longer winning on his signature issue: the economy.
In a CNN poll released Tuesday, Trump and former Vice President Joe Biden were tied among registered voters at 49% apiece on the question of who would handle the economy better.
...

The findings represent a sharp drop in support for Trump in what had previously been his greatest strength. In May, 54% of registered voters said Trump would handle the economy better, compared with 42% for Biden.
https://edition.cnn.com/2020/10/06/economy/2020-poll-trump-biden-economy/index.html

Fake news

Jag tror att folk ej vågar stödja Trump offentligt. Det är liksom rätt skämmigt att stötta Trump då media ständigt målar upp Trump som en ond clown.
2020-10-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Öh.. nej det menade jag inte. Jag menade att detta är en aktiv Republikans Politiker som sitter på ett politiskt mandat till skillnad från cheferna för FBI och CIA som du nämnde.

Du får läsa på lite om tillsättning av, och hur "oberoende", underrättelsecheferna är märker jag
Han godkändes av senaten, på samma sätt som tex FBI:s director. FBI:s oberoende.....

Här har vi en man, som basar över arbetet med alla underrättelsetjänsterna, med direkt insyn i arbetet med hårddisken.

Men återigen; vi får tro på dig Skallmeja-Zorro. Du hade ju så rätt redan vid ryss-utredningen ^^
Senast redigerad av blueberrycake 2020-10-19 kl. 23:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in