2020-10-18, 20:38
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Ja, det är min poäng också. Det är lättare att ha överseende med lajvandet på 90-talet när tid för förändring fanns. Nu är klockan inte längre fem i tolv, hon är halv-ett. Att då tro att man faktiskt gör någon skillnad för att man donerar en femhundring i månaden till ett pojkrum i skogen är barockt. GW Söderman och halsskägget Eriksson har verkligen lyckats skaffa sig en födkrok genom att farma fram en hjord av ekonomiska drönare som jobbar extraskift på bruket i Byhåla så att pojkrummet i skogen kan få nya hantlar i gymmet. Grattis, antar jag...

Ja, herregud... Låt mig inte sätta igång en wall of text om den homofilen. Hela grejen med att detta mentala barn har en relativt framträdande position är lika roligt som det är tragiskt. Pojkspolingen är tolv år i skallen och lever i en fantasyroman 24-7. Och att den annars så självgode GW Söderman blir som en liten skolflicka när anabola-Brad Pitt dyker upp är även det hejdlöst roligt. Må så vara att Prins Valiant har andra anläggningsytor mot ungdomar än vad kanske traditionellt nationella har, men är det verkligen fler Dulnys vi behöver? Bisexuella gamers har aldrig skapat något av värde och de som dras in i ”rörelsen” av att sitta och gayflukta på Fjollin på Youtube kan vi nog vara förutan. Det blir inte särskilt många vita barn gjorda i den gruppen.

Det fanns en marknad mellan 2015-2018 för Follin och Dulny typer. Vi hade Brexit, Trump, SD, Afs mm och vind i seglen. Nu har det blivit uppenbart hur mycket makt och inflytande våra fiender har trots att nationalister i väst har vunnit mark. Tror någon på riktigt att en Sd+KD&M regering skulle göra skillnad?

Det är också uppenbart hur mycket flyktinginvasionen faktiskt har påverkat gatubilden i landet och påskyndat den negativa demografiska utvecklingen.
Citera
2020-10-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ja, det är min poäng också. Det är lättare att ha överseende med lajvandet på 90-talet när tid för förändring fanns. Nu är klockan inte längre fem i tolv, hon är halv-ett. Att då tro att man faktiskt gör någon skillnad för att man donerar en femhundring i månaden till ett pojkrum i skogen är barockt. GW Söderman och halsskägget Eriksson har verkligen lyckats skaffa sig en födkrok genom att farma fram en hjord av ekonomiska drönare som jobbar extraskift på bruket i Byhåla så att pojkrummet i skogen kan få nya hantlar i gymmet. Grattis, antar jag...

Ja, herregud... Låt mig inte sätta igång en wall of text om den homofilen. Hela grejen med att detta mentala barn har en relativt framträdande position är lika roligt som det är tragiskt. Pojkspolingen är tolv år i skallen och lever i en fantasyroman 24-7. Och att den annars så självgode GW Söderman blir som en liten skolflicka när anabola-Brad Pitt dyker upp är även det hejdlöst roligt. Må så vara att Prins Valiant har andra anläggningsytor mot ungdomar än vad kanske traditionellt nationella har, men är det verkligen fler Dulnys vi behöver? Bisexuella gamers har aldrig skapat något av värde och de som dras in i ”rörelsen” av att sitta och gayflukta på Fjollin på Youtube kan vi nog vara förutan. Det blir inte särskilt många vita barn gjorda i den gruppen.
Jo, det verkar ju varit en puckel på 00-talet där nationella växte till sig, men sen halkade de tillbaka igen runt 2010. NMR blev NSF, NSF blev ND. Bling bling och allmänt trashig klädstil, mentala nivån sjönk några pinnhål, konspirationsteorier tog över. Jag vet inte om det beror på att det är samma ledare som har suttit på samma positioner sedan 90-talet och rörelsen bara har följt deras personliga utveckling. Först som omogna tonåringar till 25-åriga män som försöker bli vuxna, till yngre medelålder där de mest bara vill ha ett bekvämt liv och det inte längre spelar så stor roll vilken hand du håller besticken i.

Du har nog rätt. Det finns mer än det borde av Marcus på internet...
Citera
2020-10-19, 19:00
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ok, så du går, enligt egen utsago, från att vara långvarig nationalist till att lämna nationalismen bakom dig och börja angripa de som försöker göra något i verkligheten. Tillåt mig tvivla att du någonsin varit ens i närheten av nationalism. Du låter mer som en bitter boomer som röstat på sossarna år ut och år in och istället för att ta ansvar för ditt debila tillstånd angriper de som faktiskt står för något.

Du vet såklart mycket väl att detta inte handlar om ett pojkrum i skogen lika mycket som du vet att Dan Eriksson personligen inte tjänar pengar på att vara med och driva DfS. Överlag drivs denna förening ideellt med mycket arbete på fritiden utan någon personlig ekonomisk vinning alls. Sitt inte och ljug som en borstbindare.
Citera
2020-10-19, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Ok, så du går, enligt egen utsago, från att vara långvarig nationalist till att lämna nationalismen bakom dig och börja angripa de som försöker göra något i verkligheten. Tillåt mig tvivla att du någonsin varit ens i närheten av nationalism. Du låter mer som en bitter boomer som röstat på sossarna år ut och år in och istället för att ta ansvar för ditt debila tillstånd angriper de som faktiskt står för något.

Du vet såklart mycket väl att detta inte handlar om ett pojkrum i skogen lika mycket som du vet att Dan Eriksson personligen inte tjänar pengar på att vara med och driva DfS. Överlag drivs denna förening ideellt med mycket arbete på fritiden utan någon personlig ekonomisk vinning alls. Sitt inte och ljug som en borstbindare.
Du är väldigt snabb med att döma, du. Lilla minsta kritik eller ifrågasättande så ”har man aldrig varit nationell”.

Jag är fullkomligt ointresserad av om du tvivlar på min bakgrund eller inte. Jag har inget att bevisa för en av Älgarås-charlatanernas kassakossor. Jag är faktiskt ganska förvånad över att du har tid att sitta och tjafsa på Flashback. Är inte du ute och säljer jultidningar vid den här tiden på året för att skänka överskottet till DfS så att Dan kan slussa vidare pengarna till sitt privata handelsbolag Riktig Läsglädje som han startade i lönndom förra hösten?

För det visste du väl? Dan och Magnus startade ett eget litet handelsbolag med säte i Svenskarnas Hus lite sådär i hemlighet för dryga året sedan. Jag tror dock inte att det är Svenskarnas Handelsbolag det handlar om utan mer Dan och Magnus egna lilla verksamhet som används för att skicka luftfakturor till föreningen från. Lite som när Dan sålde Motgifts studioteknik till DfS, prylar han köpt för pengar som i stort sett samma människor som idag utgör DfS donerat till Motgift, men på något vis lyckades Dan placera sig själv som den fördyrande mellanhanden och casha in mellanskillnaden.

Nej du, käre skillnad. Du gör ingen skillnad. Det handlar inte om för eller emot nationalism. Det handlar om att jag genomskådar ett par bedragare när jag ser dem samtidigt som du inte gör det. Dan och Magnus är skojare. Dan i all synnerhet, Magnus troligen eftersom han efter ett liv i fattigdom och arbetslöshet äntligen hittat en kompis som gör att han numera har en slant över varje månad. Hela det här projektet är uppsatt som ett Affinity Scam (googla) där syftet är att spela på folks oro för att få dem att tro att dem gör skillnad genom att öppna plånboken.

Kommer du ihåg för några år sedan när Dan och Magnus födde idén om att Motgiftmedlemmarna kunde ta extraknäck eller jobba över och sedan skänka extrapengarna till Motgift? Det är några år sedan nu, men jag minns. De båda herrarna menade att alla ju inte kunde sända radio eller ta till gatan och slåss med AFA men genom att ta en extra tidningsrunda på kvällarna så kunde även den mest anonyme bidra till kampen. Dra sitt strå till stacken. Ja, det hade väl varit finemang om man hade kunnat sitta och trona i sin koja i skogen och skriva mästrande krönikor samtidigt om en massa anonyma Svenssons ute i landet tar extraskift på bruket och fabriken och sedan swishar över lönen till den egna mobiltelefonen som ligger i kojans ”kontor”. För i all sin enkelhet är detta precis vad som sker.

Fråga dig själv vad Dan jobbar med nere i Tyskland? Eller går han bara hemma och dräller bortsett från de två timmar han sänder på Youtube om måndagskvällarna? Hur försörjer han sig? Till skillnad från Magnus har han ju inte ens ursäkten att sitta och häcka i klubbstugan i Älgarås? Jo, du föder och klär honom. När Danneman unnar sig en liten veteöl mitt i veckan är det ytterst ur din lön den kommer.

Tänk...
Senast redigerad av Kalamity 2020-10-19 kl. 20:16.
Citera
2020-10-19, 22:16
Medlem
Offerviljas avatar
En helt fantastiskt bra sändning ikväll! Gåshud när Magnus Söderman hatade Katerina Janouch och alla värdelösa människor som gillar henne. Trevligt också att höra att Radio Svegot ska ha valvaka när det är presidentval i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=PUvAX7O6QjQ
Citera
2020-10-19, 22:48
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Du är väldigt snabb med att döma, du. Lilla minsta kritik eller ifrågasättande så ”har man aldrig varit nationell”.

Jag är fullkomligt ointresserad av om du tvivlar på min bakgrund eller inte. Jag har inget att bevisa för en av Älgarås-charlatanernas kassakossor. Jag är faktiskt ganska förvånad över att du har tid att sitta och tjafsa på Flashback. Är inte du ute och säljer jultidningar vid den här tiden på året för att skänka överskottet till DfS så att Dan kan slussa vidare pengarna till sitt privata handelsbolag Riktig Läsglädje som han startade i lönndom förra hösten?

För det visste du väl? Dan och Magnus startade ett eget litet handelsbolag med säte i Svenskarnas Hus lite sådär i hemlighet för dryga året sedan. Jag tror dock inte att det är Svenskarnas Handelsbolag det handlar om utan mer Dan och Magnus egna lilla verksamhet som används för att skicka luftfakturor till föreningen från. Lite som när Dan sålde Motgifts studioteknik till DfS, prylar han köpt för pengar som i stort sett samma människor som idag utgör DfS donerat till Motgift, men på något vis lyckades Dan placera sig själv som den fördyrande mellanhanden och casha in mellanskillnaden.

Nej du, käre skillnad. Du gör ingen skillnad. Det handlar inte om för eller emot nationalism. Det handlar om att jag genomskådar ett par bedragare när jag ser dem samtidigt som du inte gör det. Dan och Magnus är skojare. Dan i all synnerhet, Magnus troligen eftersom han efter ett liv i fattigdom och arbetslöshet äntligen hittat en kompis som gör att han numera har en slant över varje månad. Hela det här projektet är uppsatt som ett Affinity Scam (googla) där syftet är att spela på folks oro för att få dem att tro att dem gör skillnad genom att öppna plånboken.

Kommer du ihåg för några år sedan när Dan och Magnus födde idén om att Motgiftmedlemmarna kunde ta extraknäck eller jobba över och sedan skänka extrapengarna till Motgift? Det är några år sedan nu, men jag minns. De båda herrarna menade att alla ju inte kunde sända radio eller ta till gatan och slåss med AFA men genom att ta en extra tidningsrunda på kvällarna så kunde även den mest anonyme bidra till kampen. Dra sitt strå till stacken. Ja, det hade väl varit finemang om man hade kunnat sitta och trona i sin koja i skogen och skriva mästrande krönikor samtidigt om en massa anonyma Svenssons ute i landet tar extraskift på bruket och fabriken och sedan swishar över lönen till den egna mobiltelefonen som ligger i kojans ”kontor”. För i all sin enkelhet är detta precis vad som sker.

Fråga dig själv vad Dan jobbar med nere i Tyskland? Eller går han bara hemma och dräller bortsett från de två timmar han sänder på Youtube om måndagskvällarna? Hur försörjer han sig? Till skillnad från Magnus har han ju inte ens ursäkten att sitta och häcka i klubbstugan i Älgarås? Jo, du föder och klär honom. När Danneman unnar sig en liten veteöl mitt i veckan är det ytterst ur din lön den kommer.

Tänk...
Det är dina egna ord som dömer dig, inte jag.

Om du varit nationalist på riktigt i 20 år så hade du såklart förstått problemen den nationella rörelsen länge stått inför. Om inte, lider du sannolikt av någon slags intellektuell defekt som gör att du vänder ditt hat mot ditt eget folk, istället för mot fienden. Nej, mer troligt är att du är en lite SD sionist som känner sig helt triggad av att man pratar om judar ibland och att Ingrid inte länge är med i föreningen.

Ingen kassakossa alls. Jag ser på DfS objektivt utifrån vilka förutsättningar som råder och vilka frukter Dan, Magnus och Björn, och många fler skapar genom sitt arbete. Men detta är något nationella avhoppare av din typ aldrig vill tala om. Viktigare för judaiserade etablissemangsdrängar är att smått besatt sitta och rota fram småsaker, sprida substanslösa rykten som sedan upprepas in i absurdum i hopp om att kasta tvivel på någons person. Vilket naturligtvis är ett klassiskt propagandatrick.

Ett av dessa befängda rykten är att Dan och Magnus skulle göra sig personligt rika på DfS. Att det sedan inte finns ett tillstymmelse för bevis för dessa spelar såklart ingen roll.

Hyser man så pass stort agg som du gör mot några som arbetar för en nationalistisk sak, då är det absolut något som klingar falskt.
Senast redigerad av skillnad 2020-10-19 kl. 22:54.
Citera
2020-10-20, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Tvärtom har det väl blivit ännu sämre. För tjugo år sen, var nationella på väg bort från subkulturen och det intressanta var handling. Man åstadkom en del. Salem, Folkets marsch, mängder av nationella tillställningar för unga och gamla. Människor bussades runt i hela landet. Det var konstant demonstrationer och aktiviteter. Hela 00-talet var fullspäckat och vänstern var våldsammare och mer aggressiv.

Idag lajvar nationella någon sorts intellektuell elit. "Uuhhh, Söderman är en så stor tänkare". Det finns ett oerhört klassförrakt där vuxna barn som Dulny sitter och hånar människor som försöker klä sig både snyggt och till ett rimligt pris på Dressman, mellan sina dataspelssessioner. Dulny hyllas som en ny Leonidas för att han tog en skylt från en röding-brud och vi alla ska se upp till en anabolapumpad smygbög i höftskynke och peruk som kränger kinesiskt proteinpulver.

Herre jisses, ta mig härifrån!
Intressant att du verkar lovorda detta då ni i nordisk styrka för inte så länge sedan satt i eran egen radio och gnällde på allt som hade med demonstrationer och aktivism att göra.
Är du mentalsjuk på riktigt eller spelar du bara?
Citera
2020-10-20, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En helt fantastiskt bra sändning ikväll! Gåshud när Magnus Söderman hatade Katerina Janouch och alla värdelösa människor som gillar henne. Trevligt också att höra att Radio Svegot ska ha valvaka när det är presidentval i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=PUvAX7O6QjQ

Förmodligen det vettigaste han sagt sedan hedenhös.
Citera
2020-10-20, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det är en intressant fråga: varför känner man ett behov av att rädda sitt folk idag? Precis som du säger, så verkar de ju aktivt vilja dö själva. Är det samma ryggmärgsreflex som en förälder som ser sitt destruktiva barn?

Min erfarenhet av nationella idag är att de betalar avlat till DfS, eller motsvarande för att slippa ta sig själva i kragen. Slänger man bara in den där femhunkan, eller tar ett par dagar av semestern åt att spika upp ett staket på Dans sommarställe, så har man ryggen fri sen.

Det börjar bli väldigt tröttsamt. Så fort man vädrar kritik, så svingar någon en 2x3"-regel från andra hållet och skriker att man är defaitist och röding.

500 kr till dan/magnus eller 500 till klas?
Pest eller kolera?
Vem har producerat bäst?
Det får varje enskild människa bestämma, jag vet ju iaf vad jag skulle satsa på
Citera
2020-10-21, 15:35
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSoscar
Förmodligen det vettigaste han sagt sedan hedenhös.
Det tråkiga är ju att Svammelman inte har vett på att framföra en åsikt utan att låta som en karikatyr. Och inte blir det bättre av att Dan sitter och skrattar åt den nationalistiska buskisteatern efteråt.

I denna väldigt trötta trojka är det endast Björn som beter och uttrycker sig med övertygelse i vad han framför.
Citera
2020-10-22, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det tråkiga är ju att Svammelman inte har vett på att framföra en åsikt utan att låta som en karikatyr. Och inte blir det bättre av att Dan sitter och skrattar åt den nationalistiska buskisteatern efteråt.

I denna väldigt trötta trojka är det endast Björn som beter och uttrycker sig med övertygelse i vad han framför.
Det är väl därför Björn lyckas hålla ett eget program på Youtube som går att lyssna på, medan resten av gänget mest sitter och räknar pengar och postar t-shirts till medlemmar.
Citera
2020-10-26, 16:45
Medlem
Offerviljas avatar
Ikväll är det dags för ett nytt avsnitt med Dan Eriksson, Björn Björkqvist och Magnus Söderman:

https://www.youtube.com/watch?v=b_ms9s4dcNg

Under veckan som har gått så har jag haft Magnus Söderman som min favoritnationalist. Hans ilskna stil i det senaste Kväll med Svegot och hans underbara budkavle från biblioteket i Svenskarnas hus har gjort att jag tycker att han är bäst i hela det här landet. Ingen är till sättet tuffare och mer lik min farfar än vad Söderman är.

Ledarperspektiv, Leadership Perspective, Nordic Frontier, Motströms, Radio Nordfront, Vita Pillret och Mimers brunn är hur bra som helst, men jag måste ändå säga att det är Kväll med Svegot som jag går omkring och längtar allra mest till att få lyssna på. Dan, Björn och Magnus är bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in