2020-02-27, 10:12
Medlem
Spaders avatar
Helt värdelös app.
En dag så hade mitt konto försvunnit helt och hållet, och när jag la till det igen så försvann alla transaktioner. Vid kontakt med deras support så säger dom att dom inte kan återställa detta "utav säkerhetsskäl" vilket är en lögn. En annan lögn som supporten drog för mig var att man ska få två varningar när man kopplar bort ett konto. Jag har INTE kopplat bort något konto och jag fick INGA varningar.

Nej den riktiga anledningen att dom inte kan återställa något är för att datan sparas client-side. Dom har designat appen på så vis av lathet så de slipper hantera GDPR-problem. Extra lata har idioterna varit då dom heller inte har någon funktion för att spara denna lokala data till en fil eller liknande.

Så alla transaktioner står nu som "uncategorized". Alla taggar är borta, alla kommenterarer och det kommer troligen ta flera timmar att "bygga upp" hela skiten igen. Alla överföringar (reimbursements) kan jag omöjligen komma ihåg vad de är för.

Jag kommer aldrig använda den här skiten igen. Kasta inte bort er tid på denna app så som jag gjorde.
Citera
2020-02-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Nej den riktiga anledningen att dom inte kan återställa något är för att datan sparas client-side. Dom har designat appen på så vis av lathet så de slipper hantera GDPR-problem. Extra lata har idioterna varit då dom heller inte har någon funktion för att spara denna lokala data till en fil eller liknande.
Nej, det är inte client-side. Learn to code. Loggar du in i appen på en annan telefon så laddas all data ner från Tinks servrar. Alla kategoriseringar, alla taggar, alla återbetalningar. Allt.
Citera
2020-04-30, 17:38
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aebletarte
Nej, det är inte client-side. Learn to code. Loggar du in i appen på en annan telefon så laddas all data ner från Tinks servrar. Alla kategoriseringar, alla taggar, alla återbetalningar. Allt.
Då är det något i deras system som buggade ur och rensade all min data - utan user input.
Citera
2020-09-07, 08:00
Medlem
https://www.svd.se/bankuppgifter-lac...app-allvarligt

Tydligen risk för läckor!
Citera
2020-10-13, 11:35
Medlem
Kaustis avatar
Tink lägger ner för privatpersoner den 15:e december. Nu ska man bli nån form av aggregator som andra finansiella institut kan hämta data från. Fick mail om det precis.

Vet inte hur många användare dom hade idag, det känns som att tjänsten aldrig riktigt levt upp till dom förväntningarna man hade.
Citera
2020-10-13, 13:35
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Tink lägger ner för privatpersoner den 15:e december. Nu ska man bli nån form av aggregator som andra finansiella institut kan hämta data från. Fick mail om det precis.

Vet inte hur många användare dom hade idag, det känns som att tjänsten aldrig riktigt levt upp till dom förväntningarna man hade.

Aldrig levt upp? Det finns ingen motsvarande någonstans, inte ens bankernas egna appar motsvar Tink på långa vägar.
Citera
2020-10-13, 14:16
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Aldrig levt upp? Det finns ingen motsvarande någonstans, inte ens bankernas egna appar motsvar Tink på långa vägar.

Tink har betyget 1,9 av 5 i appstore. Appen har haft problem med jättemånga kopplingar mest hela tiden senaste året. Utöver det är det ett jäkla meck att hålla ordning i appen om man har flera konton, flera kreditkort, för över pengar från diverse konton för att betala av kreditkortsräkningarna med mera.

Idén har varit bra, och för en privatperson utan speciellt komplicerade ekonomier har det säkert fungerat helt okej.
Citera
2020-10-13, 14:36
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Tink har betyget 1,9 av 5 i appstore. Appen har haft problem med jättemånga kopplingar mest hela tiden senaste året. Utöver det är det ett jäkla meck att hålla ordning i appen om man har flera konton, flera kreditkort, för över pengar från diverse konton för att betala av kreditkortsräkningarna med mera.

Idén har varit bra, och för en privatperson utan speciellt komplicerade ekonomier har det säkert fungerat helt okej.

Nej just kopplingarna har inte varit bra men gränssnittet och överblicken finns det ingenting liknande i någon bankapp. De är rent totalt urusla! Något bankerna borde vinna över om deras kunder får bättre ekonomi.
Citera
2020-10-13, 14:44
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Nej just kopplingarna har inte varit bra men gränssnittet och överblicken finns det ingenting liknande i någon bankapp. De är rent totalt urusla! Något bankerna borde vinna över om deras kunder får bättre ekonomi.

Det är konstigt att man inte kastade ut lösningen till försäljning egentligen. Som du säger är ju UIt toppen och ett team utvecklare hade säkert kunnat få fason på allt bakomliggande med. Vet inte riktigt varför det aldrig blev så, men det är synd kan tyckas. Kanske är lösningen bakom såpass dåligt byggd att det enda man kan spara är det man tar med sig i B2B-sektorn istället?
Citera
2020-10-13, 23:21
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Det är konstigt att man inte kastade ut lösningen till försäljning egentligen. Som du säger är ju UIt toppen och ett team utvecklare hade säkert kunnat få fason på allt bakomliggande med. Vet inte riktigt varför det aldrig blev så, men det är synd kan tyckas. Kanske är lösningen bakom såpass dåligt byggd att det enda man kan spara är det man tar med sig i B2B-sektorn istället?
https://rikatillsammans.se/smartbudg...tare-spirecta/
Citera
2020-10-16, 11:42
Medlem
Jag har bytt till appen Zlantar nu iom att Tink ska lägga ner. Funkar minst lika bra än så länge. Det enda jag saknar såhär direkt är att kunna se summor för längre perioder än bara en månad i taget. Vill kunna se för hela året etc.
Citera
2020-10-19, 22:01
Medlem
vianetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
Jag har bytt till appen Zlantar nu iom att Tink ska lägga ner. Funkar minst lika bra än så länge. Det enda jag saknar såhär direkt är att kunna se summor för längre perioder än bara en månad i taget. Vill kunna se för hela året etc.

Hur gjorde du med din Tink data, finns det sätt att förs över till Zlantar? Har många taggar och sådant som nu kommer försvinna.

Hörde om det finns ICA Stammis appen också. Någon som använt? Hur är den i jämförelse med Zlantar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in