Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Det är inget nytt tyvärr att många svenskar är egoister.
Ja, och det inkluder empati-krigarna, som vanligtvis skriker efter "medmänsklighet". Deras omtanke är helt falsk. Empati-krigarnas enda intresse är att framstå som goda, inte att vara goda.
Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Regeringen och FHM har lagt ansvaret på enskild individ.
Det är vansinnigt, eftersom enskilda individer inte har befogenhet att genomföra dom åtgärder som behövs för att verkligen motverka epidemin. När regeringen och Folkhälsomyndigheten pratar om enskilda individers ansvar, så är syftet inte att bekämpa epidemin. Syftet är att kunna skuldbelägga medborgarna för det oundvikliga misslyckandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Det betyder i princip att du kan inte lita på någon och bör betrakta alla som potentiella smittobärare. Ett bra exempel är mörkläggningen på skolorna hur den här regeringen har skött pandemin och inte vill informera. I våras erkände de dock att viss sekretess kommer att ske. Vi ser just nu bland annat detta i skolan då det är valfritt från skolledningen att informera berörda föräldrar om det finns fall på skolan.
Medborgarna får inte information, men medborgarna åläggs ändå ansvaret att bekämpa epidemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Gick in på platz nyss. 601 ny fall idag, det bådar inte gott. Förra måndagen var det 450 och måndagen innan dess 402. Det ser inte heller ut som om vi tänker göra så mycket för att stoppa smittan denna gång heller. Känner nästan för att skriva ett ”gråt inlägg”.

Det är fullt befogat att skriva gråt-inlägg. Ifall du skriver ett gråt-inlägg, så står jag på din sida. Jag känner mig förtvivlad över hur epidemin har tillåtits härja utan motstånd från myndigheterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Det håller på att urarta till en tragedi.
Ännu en gång.