2020-10-19, 20:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är väldigt troligt. Jag läste en rapport från Singapore i Februari/Mars, tyvärr hittar jag inte just den, men där varnade man för offentliga toaletter. Dels att det är fekal transmission samt att när man spolar bildas aerosoler. Här är en annan rapport om fekal transmission:

https://www.cebm.net/covid-19/sars-cov-2-orofecal-transmission/

Jag kan tänka mig Globen när de hade melodifestivalen, den har ju ganska stor rymd i själva arenan så där är nog dispersionen stor men hur många toaletter finns det? Tänk att 30K delar toalett, hygienen vet vi ju att det är si och så med. Jag sätter inte min fot på en offentlig toalett. Tänk en tjej som sitter ner och skvalar aerosoler rakt in i fiffi.
Nej det är inte fräscht nånstans, undviker offentliga toaletter så gott det går.
Citera
2020-10-19, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De menar att vi bara är i början av denna pandemin just nu så, nej, det är tänkt som en tillfällig lag för denna pandemin.

Haha, ok. Det låter lite skruvat. Inte för att jag vet när denna fas vi är i nu kommer bedarra.
Citera
2020-10-19, 20:04
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Det är inget nytt tyvärr att många svenskar är egoister.

Ja, och det inkluder empati-krigarna, som vanligtvis skriker efter "medmänsklighet". Deras omtanke är helt falsk. Empati-krigarnas enda intresse är att framstå som goda, inte att vara goda.

Citat:
Regeringen och FHM har lagt ansvaret på enskild individ.

Det är vansinnigt, eftersom enskilda individer inte har befogenhet att genomföra dom åtgärder som behövs för att verkligen motverka epidemin. När regeringen och Folkhälsomyndigheten pratar om enskilda individers ansvar, så är syftet inte att bekämpa epidemin. Syftet är att kunna skuldbelägga medborgarna för det oundvikliga misslyckandet.

Citat:
Det betyder i princip att du kan inte lita på någon och bör betrakta alla som potentiella smittobärare. Ett bra exempel är mörkläggningen på skolorna hur den här regeringen har skött pandemin och inte vill informera. I våras erkände de dock att viss sekretess kommer att ske. Vi ser just nu bland annat detta i skolan då det är valfritt från skolledningen att informera berörda föräldrar om det finns fall på skolan.

Medborgarna får inte information, men medborgarna åläggs ändå ansvaret att bekämpa epidemin.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Gick in på platz nyss. 601 ny fall idag, det bådar inte gott. Förra måndagen var det 450 och måndagen innan dess 402. Det ser inte heller ut som om vi tänker göra så mycket för att stoppa smittan denna gång heller. Känner nästan för att skriva ett ”gråt inlägg”.

Det är fullt befogat att skriva gråt-inlägg. Ifall du skriver ett gråt-inlägg, så står jag på din sida. Jag känner mig förtvivlad över hur epidemin har tillåtits härja utan motstånd från myndigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det håller på att urarta till en tragedi.

Ännu en gång.
Citera
2020-10-19, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Nej viruset är permanent... vi kommer att få leva med det! Men troligt blir det som andra virus , tydligen har vi spanskan kvar osv osv... många härliga år kvar av pandemin

Okej, så virus hänger kvar även spanska sjukan, bara att vi långsamt bygger en resistens ?
Citera
2020-10-19, 20:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De menar att vi bara är i början av denna pandemin just nu så, nej, det är tänkt som en tillfällig lag för denna pandemin.
Har ni inte fattat vad de håller på med? Man visat handlingskraft genom att införa detta. Kommer det någonsin implementeras någonstans? Betvivlar starkt detta.

Men man kan iaf säga att man tog ett ansvarsfullt beslut.
Citera
2020-10-19, 20:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du är ju rent ut sagt dum i huvudet.

Här har du exempel på en idiot som slickade i sig coronavirus:
https://nypost.com/2020/03/25/influencer-reportedly-hospitalized-with-coronavirus-after-licking-toilet/

Hur i helvete kan man häva ur sig något så korkat? Krökat för mycket på båten?

Tyvärr är du en idiot, av episka alarmistiska proportioner. Inte fan får du corona av att slicka toalett, förmodligen får du dysenteri eller nåt liknande. Läs på lite om virus och bakterier vettja din nolla.
Citera
2020-10-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Okej, så virus hänger kvar även spanska sjukan, bara att vi långsamt bygger en resistens ?
Läste någon vetenskapensvärld tidning som skrev att spanska sjukan orsakar mindre utbrott än idag.. så jag antar att samma gäller sars-cov2
Citera
2020-10-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tyvärr är du en idiot, av episka alarmistiska proportioner. Inte fan får du corona av att slicka toalett, förmodligen får du dysenteri eller nåt liknande. Läs på lite om virus och bakterier vettja din nolla.

Du kan visst råka få i dig virus av att slicka toaletter så du borde sluta med det.
Citera
2020-10-19, 20:34
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, och det inkluder empati-krigarna, som vanligtvis skriker efter "medmänsklighet". Deras omtanke är helt falsk. Empati-krigarnas enda intresse är att framstå som goda, inte att vara goda.

Det är vansinnigt, eftersom enskilda individer inte har befogenhet att genomföra dom åtgärder som behövs för att verkligen motverka epidemin. När regeringen och Folkhälsomyndigheten pratar om enskilda individers ansvar, så är syftet inte att bekämpa epidemin. Syftet är att kunna skuldbelägga medborgarna för det oundvikliga misslyckandet.

Medborgarna får inte information, men medborgarna åläggs ändå ansvaret att bekämpa epidemin.

Det är fullt befogat att skriva gråt-inlägg. Ifall du skriver ett gråt-inlägg, så står jag på din sida. Jag känner mig förtvivlad över hur epidemin har tillåtits härja utan motstånd från myndigheterna.

Ännu en gång.

Ja visst är det sjukt. Löfven skuldbelägger FHM om det blir ett misslyckande och FHM beskyller medborgarna genom att vi inte hållt avstånd, tvättat händerna, skött oss. Ingen tar ansvar utan är egoister och tänker på sitt eget och sin familj. Sossarna är hycklare, de tokälskar makt och pengar så fort de får chansen. Empatin är ofta bara utåt sett för många och inom deras egna inbillska värld tills dess att de blir lite mer framgångsrika ekonomiskt. Det är vidrigt det som pågår. Sköra individer offras på regeringens offerbädd. Sverige hade behövt striktare åtgärder.
Citera
2020-10-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Redan till sommaren så har vi troligen resistens mot denna sjukdom. De som behöver få vaccin har fått det efter sommaren och vi övriga har troligen haft det (minst en gång) till stor del när nästa sommar infaller. Covid kommer att fortsätta att snurra i befolkningen efter detta, men till största delen som en vanlig förkylning eller influensa.

Det är vad jag skulle satsa mina pengar på utifrån allt jag har läst om detta virus.
Citera
2020-10-19, 20:42
Medlem
.Dostoj.s avatar
Siffrorna går tyvärr åt fel håll i Europa och delar av världen. Det kommer komma till Sverige också inom någon månad. Skit alltså. Vårt hopp är medicinering/bättre behandlingsmetoder.
Citera
2020-10-19, 20:43
Medlem
Citat:
Siffrorna går tyvärr åt fel håll i Europa och delar av världen. Det kommer komma till Sverige också inom någon månad. Skit alltså. Vårt hopp är medicinering/bättre behandlingsmetoder.

Man måste redan nu börja fundera på lockdown så man är förberedda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in