2020-10-17, 16:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nu är du där igen. Förlåta? Han kanske gav fullständigt fan i hur många hon legat med?

Ja, det vet vi ju inte. Sådan far, sådan son, kanske? Med tanke på vad Carl Philip nöjde sig med, i det avseendet...

Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Mja, kungen behövde faktiskt be statsministern om lov. Och Palme sa naturligtvis ja.

Tack, det hade jag glömt! Tror dock, att Statsministern, OM han sa nej, skulle säga nej på andra grunder än brudens sexuella historia. T.ex. brudens religion, politiska sympatier, samröre med terrorgrupper - eller om hon förekom i brottsregistret för något allvarligare brott. TROR jag, jag är inte helt säker på hur detta var i Sverige i mitten av 70-talet.

I Norge var det dock så, långt senare när Mette-Marit kom in i bilden, att politikerna i Stortinget öppet debatterade det faktum att M-M hade ett oäkta barn. Men då är nog norrmännen mer traditionella och oftare troende (eller i alla fall mer påverkade av traditionella kristna värderingar) än vad vi är.
Citera
2020-10-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det vet vi ju inte. Sådan far, sådan son, kanske? Med tanke på vad Carl Philip nöjde sig med, i det avseendet...
...

Vad är det för fel på Sofia nu då? Förutom att hon är kunglig förstås?
Citera
2020-10-19, 15:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Du får läsa i skvallertråden om Sofia, om du inte redan har läst där (tycker mig minnas att du förekommer i den tråden också). Annars blir det OT.
Citera
2020-10-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Patrick Sommerlath är formellt son till Silvias mellanbror Walther Sommerlath och hans dåvarande fru Michele. I samband med parets skilsmässa flyttade han märkligt nog till faster Silvia i Sverige i stället för att någon av hans föräldrar tog hand om honom. Han fick uppehållstillstånd på direkten. I tidigare trådar på Flashback kan vi läsa följande:

"Att någonting inte stod riktigt rätt till med Silvia förflutna uppdagades redan
vid tiden för Victorias födsel. Personalen som hade hand om förlossning läckte
nämligen ut att Silvia minsann inte var en förstföderska."

Jag tvivlar på att förlossningspersonal kan avgöra sådant. Hur skulle de se det? Inte ens ett kejsarsnittsärr behöver bero på att kvinnan fött barn, det kan ha varit annan operation.
Citera
2020-10-19, 17:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tvivlar på att förlossningspersonal kan avgöra sådant. Hur skulle de se det? Inte ens ett kejsarsnittsärr behöver bero på att kvinnan fött barn, det kan ha varit annan operation.

Det gick tydligen väldigt snabbt och lätt, och det brukar det inte göra för en förstföderska. Särskilt inte för en förstföderska som inte längre är purung (33 år är i det sammanhanget redan lite "äldre"). MEN (jag upprepar): Silvia har indianblod, och ursprungsbefolkningar som levt som levt som nomader, och ofta varit tvungna att klara av sina förlossningar snabbt och utan hjälp - eller annars dö och försvinna ur genpoolen - brukar ha lätt för att föda. Så det behöver inte betyda något.
Citera
2020-10-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gick tydligen väldigt snabbt och lätt, och det brukar det inte göra för en förstföderska. Särskilt inte för en förstföderska som inte längre är purung (33 år är i det sammanhanget redan lite "äldre"). MEN (jag upprepar): Silvia har indianblod, och ursprungsbefolkningar som levt som levt som nomader, och ofta varit tvungna att klara av sina förlossningar snabbt och utan hjälp - eller annars dö och försvinna ur genpoolen - brukar ha lätt för att föda. Så det behöver inte betyda något.

Lite väl osäker indikation att det gick snabbt och lätt :-D men bra för henne!
Vad jag vet är det dessutom vanligare att mycket unga kvinnor har problematiska förlossningar, en 33-åring är ju helt normal förstföderska med Stockholmsmått mätt.
Citera
2020-10-19, 17:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Lite väl osäker indikation att det gick snabbt och lätt :-D men bra för henne!
Vad jag vet är det dessutom vanligare att mycket unga kvinnor har problematiska förlossningar, en 33-åring är ju helt normal förstföderska med Stockholmsmått mätt.

Jo, och det är ofta en lagom ålder socioekonomiskt sett - men biologin hänger inte med!
Citera
2020-10-19, 18:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Svanktatuering och utvik. Och kunglig är hon ju inte.
Citera
2020-10-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Svanktatuering och utvik. Och kunglig är hon ju inte.

Bara jag som opponerar mig mot Merwinnas oskuldsideal. Sofiaär en lycksökerska Som har lyckats få till det så att hon likt Askyngen aldrig mera behöver arbeta.

Att Merwinna sen fått för sig att Silvia levt upp till oskuldsmyten, så där som en riktig prinsessa, och att hon skulle ha varit hårt hållen och så där, är något som inte finns något som helst belägg för. Tvärtom var hon ute i svängen som alla andra unga. Avslöjar inget annat egentligen än att Merwinna tycker att kungligt, det är något riktigt fint det!

Betänk att Silvia såg ut som hon gjorde, faktiskt långt upp i medelåldern, innan hon blev Jokern med hela svenska folket. Klart hon hade sina beundrare.
Citera
2021-02-15, 11:42
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.kungahuset.se/press/pressmeddelanden/aretspressmeddelanden/drottningenharskadathandleden.5.11860621768443ee82 2cdf8.html

"Start / Press / Pressmeddelanden
2021-02-15

Drottningen har skadat handleden
H.M. Drottningen har skadat höger handled i samband med ett fall i hemmet på Drottningholms slott.

Olyckan inträffade tidigt under måndagsmorgonen den 15 februari. Drottningen fick därefter vård vid Danderyds sjukhus där det konstaterades att Drottningen har frakturer i höger handled.

Drottningen är återigen hemma på Drottningholms slott och mår efter omständigheterna väl."
Citera
2021-02-15, 12:01
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.kungahuset.se/press/pressmeddelanden/aretspressmeddelanden/drottningenharskadathandleden.5.11860621768443ee82 2cdf8.html

"Start / Press / Pressmeddelanden
2021-02-15

Drottningen har skadat handleden
H.M. Drottningen har skadat höger handled i samband med ett fall i hemmet på Drottningholms slott.

Olyckan inträffade tidigt under måndagsmorgonen den 15 februari. Drottningen fick därefter vård vid Danderyds sjukhus där det konstaterades att Drottningen har frakturer i höger handled.

Drottningen är återigen hemma på Drottningholms slott och mår efter omständigheterna väl."

Gipsat handen, läste jag nu. Oturligt nog är hon högerhänt säger hovets pressavdelning.
Vem hjälper henne på muggen nu?
Senast redigerad av megacoolman 2021-02-15 kl. 12:14.
Citera
2021-02-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Gipsat handen, läste jag nu. Oturligt nog är hon högerhänt säger hovets pressavdelning.
Vem hjälper henne på muggen nu?
Knugen, vem annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in