2020-10-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jaja, visst, vi säger så. Du ogillar Trump - check. Men nu är det Biden som sitter i källaren, bokstavligen. Åtminstone till på torsdag, enligt sin egen stab. Han kommer vara väldigt förberedd inför debatten.

Att Biden sitter i källaren, tycker du det är bra eller dåligt?
2020-10-19, 15:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Vilken jävla fråga. Börjar lågan slockna?
2020-10-19, 15:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag tycker det är lite sorgligt. Kan inte vara så kul för gubben att sitta inlåst och omgiven av massa skötare som preppar honom inför debatten. Men det är ju hans eget val.
2020-10-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vilken jävla fråga. Börjar lågan slockna?

Du verkar i alla fall klaga på vad Biden gör. Så jag vet inte om du tycker det är bra eller dåligt.
2020-10-19, 16:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...och mitt i allt ditt zoomande kommer vi med lite DATA på VBM, early vote startar Florida 24:e.

Florida uppdatering 10/19/2020

Demokrater 1,227,883 (48.9%)
Republikaner 757,694 (30.2%)

Demokraterna leder med 470,189 (650.000 försprång behövs på valdagen för att ha chans att vinna). Vi ser nu att ökningen har stannat av och nu minskat för första veckan, för den som drar sig till minnes var förra veckans ställning 55%-29%.

Allt enligt plan mao, Trumps plan.

Vad bygger du på att det måste vara minst 650k för att D ska vinna över R?

(1227883 + 757694)/(21.48*10^6) = 9%. Ungefär 9% har förtidsröstat.

Hur många har registrerat sig?
2020-10-19, 16:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
En bättre fråga är varför Trump kampanjar på platser som inte ska vara nödvändigt...märkligt, är det inte? Georgia, North Carolina, Arizona ska ju vara säker mark.
Och vad gjorde Trump i Florida?
Flög de vilse???
2020-10-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, ska jag vara ärlig så är jag rätt säker på att även den absolut mest fördömande av bevis inte skulle få honom att fly, Trump skulle bara benåda sig själv i det tysta och sedan påstå att allt är fejk och/eller flytta fokus till Obama, Clinton eller Biden.

Anser du att detta med Biden är fake news? Det hade ju varit en kul twist på det hela.
2020-10-19, 16:02
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du missar min poäng där, min poäng är att Trump inte skulle fly, han skulle kämpa för att fortsätta ha sina följare kvar och han skulle inte behöva göra så värst mycket för det heller.

Jag vet inte vad Trump skulle göra om han vore en pedofil som blir avslöjad. Du kanske har rätt i din gissning, men i detta alternativa universum du föreslår, å andra sidan, kanske han hetat Joe Biden, haft annan frisyr och ställt upp för Demokraterna.

Där vi befinner oss nu är det familjen Biden som står utpekad. Joe Biden har satt sig själv i frivillig(?) husarrest. Det är mer relevant.
2020-10-19, 16:03
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
En ganska hjärndöd strategi. Man går ut tidigt och bemöter anklagelserna på ett så trovärdigt sätt som möjligt med fakta som styrker sin sak. Det är så man demonterar en historia som detta. Inte tystnad, faktum är att det är den absolut sämsta strategin.

Du kallar det hjärndöd strategi. Det visar på att du helt saknar utbildning i kommunikationsvetenskap. Det är skolbok 1A på hur man gör när man utsätts för en desinformationsattack. Allt den som startar upp en sådan attack vill, är att du går in i debatten, förnekar och bemöter den så högljutt som möjligt. Då uppstår i stället "ingen rök utan eld" problematiken.

Biden och hans team gör helt rätt. Bemöt inte sådant som inte är värt att bemöta, då dör det fortare ut.

#evictionnotice2020
# byebyeneveragain
2020-10-19, 16:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
En bättre fråga är varför Trump kampanjar på platser som inte ska vara nödvändigt...märkligt, är det inte? Georgia, North Carolina, Arizona ska ju vara säker mark.
Han verkar tycka att just detta kampanjande och att möta sina väljare är en rolig upplevelse. Det verkar inte källar-Biden göra. Han drar numera fler trumpsupportrar än demokrater till sina möten. De brukar reta honom lite smått.
2020-10-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du kallar det hjärndöd strategi. Det visar på att du helt saknar utbildning i kommunikationsvetenskap. Det är skolbok 1A på hur man gör när man utsätts för en desinformationsattack. Allt den som startar upp en sådan attack vill, är att du går in i debatten, förnekar och bemöter den så högljutt som möjligt. Då uppstår i stället "ingen rök utan eld" problematiken.

Biden och hans team gör helt rätt. Bemöt inte sådant som inte är värt att bemöta, då dör det fortare ut.

#evictionnotice2020
# byebyeneveragain

Japp, man ska inte visa sina kort förtidigt och i onödan. Så något bevis på något kriminellt går inte att dra ännu enligt mig. De som anklagar får komma upp med bevis och visa aktion så får vi se var vi hamnar.
2020-10-19, 16:29
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Japp, man ska inte visa sina kort förtidigt och i onödan. Så något bevis på något kriminellt går inte att dra ännu enligt mig. De som anklagar får komma upp med bevis och visa aktion så får vi se var vi hamnar.

Så är det, och det är ju just detta som är problemet. FBI har haft tillgång till all information länge. De har inte hittat något tidigare, och de lär inte hitta något nu. Dessutom är den enda bekräftade pågående utredning som FBI har startat, huruvida detta är en Rysk påverkansattack som använt bland annat Rudy Giuliani, Rupert Murdoch och Steve Bannon som "duktiga idioter".

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in