2020-10-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det er en liten gåte det der, men jeg tolker det som et forsiktig signal om at hun ikke er enig med resten av Hagen-klanen som utad ikke tør å mene annet enn at han er uskyldig.

Tror ikke det er lett å stå i mot mektige TH, noe vi også aner konturene av her inne, så dette kan være hennes måte å si ifra på.

Er ikke sikkert at dette er så gåtefullt. Det kan være at SE vil påpeke at det er et stort sprik i tilliten til politiet. Vi vet ikke hva som er hennes motiv.
Det kan være at hun er skeptisk til etterforskningen. Hadde hun stolt blindt på politiet, og media, hadde hun neppe postet denne linken i midten av juni:
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/ekspert-nrk-avslørte-bitcoin-adresse-i-hagen-saken/ar-BB15B2bV?ocid=ob-fb-nbno-15
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-19 kl. 15:27.
Citera
2020-10-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du skriver ikke mye men det du skriver er jeg langt på vei enig i.
..

Mønster:
0910-0930: 20 min
0930-0950: 20 min
1340-1400: 20 min

Jeg kan være enig i at det virker som en kvinnes verk å risse bilen, men nakkehårene mine reiser seg av den første tanken som slår meg på hvem det kan være..

Jeg synes saken er enormt kompleks i omfang, og jeg sliter med å få TH og Holdens utsagn til å gå opp med bevisene og det politiet omtaler som mangel på bevis.
Det første jeg lurer på er hvem i all verden har interesse av å kidnappe en bestemor som av alle omtales som varm og god. Eventuelle kidnappere som er ute etter raske penger kan umulig ha gjort grunnarbeidet sitt da TH fremstår som gjerrig (eldre bil, ingen luksus, det som har vært skrevet her om sønnen og hans boligforhold) så jeg klarer ikke å se hvordan kidnapperene har tenkt at han vil utbetale millioner for kona. Hvorfor ikke ta et av barna eller enda verre, barnebarna?

Det blir veldig spennede å følge rettsaken for å få klarhet i hvor ofte han ellers ringte sin kone på dagtid, hvor han har vært den tiden politiet ikke har oversikt over han, hva han har sagt i avhør og hva ellers som har kommet frem i avhør av andre.

Jeg tror gjerningspersonen(e) har planlagt dette kaldt og analytisk, og jeg tror i likhet med deg at det er koder i anrop og hendelsestidspunktene.
Citera
2020-10-19, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tycker inte att han verkar bara vara varm och jordnära i förhör.
Han kan ju vägra att förhöras som vi sett, han kan vara bruten så pass att förhör har avbrutits,
han har klagat på tolkningen av förhör.
Han har nog visat en mer vresig sida också, vilket borde vara naturligt om han är oskyldig.
Han kan säkert vara störtförbannad.

Jag har studerat antisociala personligheter i läroböcker och artiklar, Fetvatnet.
Även på Youtube!
Har där sett/hört folk vittna om hur det är att arbeta med sådana personer.
Intervjuats ... etc.
Även vad gäller psykopati och narcissism.
Det är bara det att jag inte kan se att det stämmer i med TH.
Han har inte de typiska drag som krävs (framför allt inte manipulering, explosionsartad,
dagligt skådespel, vana att vilja imponera etc).

Okei, du vet kaskje ikke så mye om TH da og eller at du ikke er så flink til å tolke de opplysninger som er kommet fram i media og her.
At du har studert psykopati i lærebøker, tør jeg påstå er blank løgn for å få tyngde i ditt innlegg.
Dine tidligere innlegg om psykopati avslører det, der du trodde at psykopati var det samme som narsissisme.
Citera
2020-10-19, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Slike mennesker finner du i absolutt alle samfunnslag, og det er ikke rett at de alltid finnes i topposisjoner. Faktum er at narsissister og sosiopater ofte ender opp helt alene, der hvor de kutter bånd til mennesker for å straffe gjør andre det samme med dem for å skåne seg selv. Han har jo et godt forhold til sine barn og har vært gift i et halvt århundre, hva taler det for mtp dette?

Har jeg sagt at alle psykopater er toppledere? Eller at alle toppledere er psykopater?
Som sagt tidligere, psykopater velger seg ut et enkelt offer og driver systematisk psykisk terror. For de aller fleste andre så opptrer psykopaten helt motsatt. For noen psykopater, så varer ikke forhold så lenge, men for de virkelig fullblods psykopatene, så kan de få forhold til å vare i mange mange år. Systematisk terror og manipulasjon. De manipulerer offeret til å tro at det er offerets egen feil at psykopaten ble rasende og utøvde psykisk eller fysisk vold. Og en liten stund etter et slikt raseriutbrudd, så kan de komme med goder som sjokolade, penger etc for å gjøre godt. Slik kan de holde på i mange år. I mange tilfeller klarer ikke offeret å avsløre hva det er psykopaten egentlig holder på med, fordi skuespillet er så ekte. Først når offeret etter flere år er alvorlig deprimert (opp av avgrunnen), og begynner å gå inn i se selv for å finne ut hvilke momenter som skaper depresjon, og begynner å skal stoppe disse momentene, så begynner det sakte men sikkert å gå opp for dem hva som egentlig skjer. De ber psykopaten stoppe med det eller det, og så ser de at det ikke skjer, og blir møtt med at det bare er innbilning, eller at de ikke husker eller skjønner. Det er når de skal sette en stopper at de virkelig innser for en manipulator det er snakk om. Slik har det nok vært for Anne. Hvis han var så god og snill, hvorfor ville hun skille seg etter 50 år? For at hun ville skille seg, det kan vi si ganske så sikkert. De gjemte skilsmissepapirene, søk etter leilighet på Finn.no og Facebook. I tillegg har vi et par som har sagt at Anne virket veldig nervøs og redd før at hun plutselig ble borte.
TH har antisosial personlighetsforstyrrelse med svake narsissistiske trekk. I tillegg er det mulig at han har asperger syndrom.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-19 kl. 16:15.
Citera
2020-10-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Har jeg sagt at alle psykopater er toppledere? Eller at alle toppledere er psykopater?
Som sagt tidligere, psykopater velger seg ut et enkelt offer. For de aller fleste andre så opptrer psykopaten helt motsatt. For noen psykopater, så varer ikke forhold så lenge, men for de virkelig fullblods psykopatene, så kan de få forhold til å vare i mange mange år. Systematisk terror og manipulasjon. De manipulerer offeret til å tro at det er offerets egen feil at psykopaten ble rasende og utøvde psykisk eller fysisk vold. Og en liten stund etter et slikt raseriutbrudd, så kan de komme med goder som sjokolade, penger etc for å gjøre godt. Slik kan de holde på i mange år. I mange tilfeller klarer ikke offeret å avsløre hva det er psykopaten egentlig holder på med, fordi skuespillet er så ekte. Først når offeret etter flere år er alvorlig deprimert (opp av avgrunnen), og begynner å gå inn i se selv for å finne ut hvilke momenter som skaper depresjon, og begynner å skal stoppe disse momentene, så begynner det sakte men sikkert å gå opp for dem hva som egentlig skjer. De ber psykopaten stoppe med det eller det, og så ser de at det ikke skjer, og blir møtt med at det bare er innbilning, eller at de ikke husker eller skjønner. Det er når de skal sette en stopper at de virkelig innser for en manipulator det er snakk om. Slik har det nok vært for Anne. Hvis han var så god og snill, hvorfor ville hun skille seg etter 50 år? For at hun ville skille seg, det kan vi si ganske så sikkert. De gjemte skilsmissepapirene, søk etter leilighet på Finn.no og Facebook. I tillegg har vi et par som har sagt at Anne virket veldig nervøs og redd før at hun plutselig ble borte.
TH har antisosial personlighetsforstyrrelse med svake narsissistiske trekk. I tillegg er det mulig at han har asperger syndrom.

Du kan åpenbart svært lite om psykopater!
Citera
2020-10-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok jag förstår, men personen jag har intresse för er inte albaner/x-jugoslav.
Ok.
Citera
2020-10-19, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg kjenner ikke til diagnosekriterier, men jeg kjenner til manipulerende mennesker.

Det er mange eksempler på at Hagen har forsøkt å komme politiet i forkjøpet. Blant annet at Hagen sa at AEH ville omtale ham som iskald.

Det er også eksempler på hvordan Hagen har forsøkt å ta styring over etterforskningen. Han tegnet skisse av Pingvinmannen han angivelig hadde observert utenfor Futurum. Da politiet ikke responderte som forventet, forsøkte han å komme politiet i forkjøpet med skadebegrensning, han mente at Futurum-mennene opptrådte nærmest demonstrativt og poserende foran Futurum.

Jeg er uenig i at han har ønsket å unngå å bli konfrontert av politiet. Drapet på AEH ble planlagt og gjennomført for å unngå å legge igjen fellende beviser, for å unngå at Hagen skal bli dømt for drapet. Dekkhistorien er ikke konstruert for å være troverdig, men for å gjøre politiet til syndebukk.

Jeg tror politiets avhørere har vært veldig flinke og beherskede. En manipulator er helt avhengig av å greie å fremprovosere en ønsket følelsesmessig respons hos den annen part. Da avhører ikke lot seg provosere til å konfrontere Hagen under avhør, der Hagen motsa seg selv i hytt og pine nærmest, ble det vanskelig for Hagen å få avsluttet avhørene.

Resultatet ble at Hagen snakket alt for mye og alt for lenge under avhørene. Manipulatoren fikk ikke den forventede følelsesmessige responsen fra avhører, og han greide ikke å få stoppet og avsluttet avhørene slik han hadde tenkt og forventet.

Han vet at han har sagt alt for mye. Derfor vil han verken gå i nye avhør, eller signere tidligere avhør.

I tillegg har han sendt alle disse mailene. Som antakelig både er tenkt som skadebegrensning, og som mer villedning.

Edit:

Også når det gjelder avhørene av Hagen, i den tiden han var fornærmet, og før det ble tatt ut hemmelig siktelse, antar jeg at han har gått i avhør uten å ha bistand fra Holden. Usikker på fakta her.

Ved det siste avhøret eller forklaringen fra februar 2020, burde Hagen ha hatt bistandsadvokat til stede.

Det kan godt hende at hele greia er for å gjøre politiet til en syndebukk. Vi ser mange slike tegn.
Brevet fra datteren (hvis det er hun som har forfattet det da), innleggene fra Sandemose, Havhest og Akershus der de prøver å legge skylden på politiet osv.
TH prøver å legge skylden på politiet for at AE er borte. Men det er jo han selv som har kontaktet politiet. Enig ellers også, at TH har prøvd å styre etterforskningen og manipulere/villede etterforskerne. Når det ikke gikk, og han skjønte at han bare setter seg mere og mere fast, så velger han sin rett til å ikke trenge å forklare seg, og nekter å skrive under.
Han prøvde seg med at politiet vinklet det som at han var rasist, og at han derfor ikke ville skrive under. Men her har han nektet å skrive under på samtlige avhør. Ikke bare et enkelt.
Når hvert avhør er over, så blir det oppsumert på a4-ark, og hvert ark må skrives under, og hvis det var slik at han mente at de fremstilte han som rasist, så kunne han latt være å skrive under på akkurat det arket som handlet om den mørkhudede taxisjåføren.
Det med Holden stemmer tror jeg. Han valgte Holden som bistandsadvokat først etter noe tid.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-19 kl. 16:13.
Citera
2020-10-19, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Du kan åpenbart svært lite om psykopater!

Jeg skjønner at du ikke ikke liker at jeg sannsynliggjør at TH er psykopat. Dette med psykopati er jo veldig sentralt her, og skaper et motiv. Det er nå en gang slik at de fleste konedrap begås av en psykopat ektemann, og at de fleste drap på kvinner i sitt hjem, begås ev ektemann. Slik er det bare.
Citera
2020-10-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg kjenner ikke til diagnosekriterier, men jeg kjenner til manipulerende mennesker.

Det er mange eksempler på at Hagen har forsøkt å komme politiet i forkjøpet. Blant annet at Hagen sa at AEH ville omtale ham som iskald.

Det er også eksempler på hvordan Hagen har forsøkt å ta styring over etterforskningen. Han tegnet skisse av Pingvinmannen han angivelig hadde observert utenfor Futurum. Da politiet ikke responderte som forventet, forsøkte han å komme politiet i forkjøpet med skadebegrensning, han mente at Futurum-mennene opptrådte nærmest demonstrativt og poserende foran Futurum.

Jeg er uenig i at han har ønsket å unngå å bli konfrontert av politiet. Drapet på AEH ble planlagt og gjennomført for å unngå å legge igjen fellende beviser, for å unngå at Hagen skal bli dømt for drapet. Dekkhistorien er ikke konstruert for å være troverdig, men for å gjøre politiet til syndebukk.

Jeg tror politiets avhørere har vært veldig flinke og beherskede. En manipulator er helt avhengig av å greie å fremprovosere en ønsket følelsesmessig respons hos den annen part. Da avhører ikke lot seg provosere til å konfrontere Hagen under avhør, der Hagen motsa seg selv i hytt og pine nærmest, ble det vanskelig for Hagen å få avsluttet avhørene.

Resultatet ble at Hagen snakket alt for mye og alt for lenge under avhørene. Manipulatoren fikk ikke den forventede følelsesmessige responsen fra avhører, og han greide ikke å få stoppet og avsluttet avhørene slik han hadde tenkt og forventet.

Han vet at han har sagt alt for mye. Derfor vil han verken gå i nye avhør, eller signere tidligere avhør.

I tillegg har han sendt alle disse mailene. Som antakelig både er tenkt som skadebegrensning, og som mer villedning.

Edit:

Også når det gjelder avhørene av Hagen, i den tiden han var fornærmet, og før det ble tatt ut hemmelig siktelse, antar jeg at han har gått i avhør uten å ha bistand fra Holden. Usikker på fakta her.

Ved det siste avhøret eller forklaringen fra februar 2020, burde Hagen ha hatt bistandsadvokat til stede.
Et veldig godt innlegg med kvalitet. Merkelig at det kommer et ras av usammenhengende og ulogiske innlegg fra TT rett etter dette...side opp og ned med scrolling, traff du et ømt punkt her?
Citera
2020-10-19, 16:21
Medlem
Citat:
1) Det er nå en gang slik at de fleste konedrap begås av en psykopat ektemann, og at
2) de fleste drap på kvinner i sitt hjem, begås ev ektemann. Slik er det bare.
1) Link?
2) I denne saken er det ikke slått fast at AE ble drept i sitt hjem.

Man kan heller ikke kun gå ut fra statistikk når man skal finne GM.

Dine iherdige forsøk på å dikte opp at TH er psykopat, er det for å "få ting til å "stemme" " med din teori om at TH er GM?

Hvis du ønsker å svare på spørsmålene, gjør det gjerne her og ikke på PM (som du her i innlegg i diskusjonen har henvist andre til angående kommunikasjon).

Du bruker det at han har en eldre bil mot han.
Hvis han hadde hatt en nyere bil, så skulle det ikke forundre meg om også det hadde blitt brukt mot han av enkelte her i diskusjonen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-19 kl. 16:54.
Citera
2020-10-19, 16:35
Medlem
Citat:
Det kan godt hende at hele greia er for å gjøre politiet til en syndebukk. Vi ser mange slike tegn.
Brevet fra datteren (hvis det er hun som har forfattet det da), innleggene fra Sandemose, Havhest og Akershus der de prøver å legge skylden på politiet osv.
TH prøver å legge skylden på politiet for at AE er borte. Men det er jo han selv som har kontaktet politiet. Enig ellers også, at TH har prøvd å styre etterforskningen og manipulere/villede etterforskerne. Når det ikke gikk, og han skjønte at han bare setter seg mere og mere fast, så velger han sin rett til å ikke trenge å forklare seg, og nekter å skrive under.
Han prøvde seg med at politiet vinklet det som at han var rasist, og at han derfor ikke ville skrive under. Men her har han nektet å skrive under på samtlige avhør. Ikke bare et enkelt.
Når hvert avhør er over, så blir det oppsumert på a4-ark, og hvert ark må skrives under, og hvis det var slik at han mente at de fremstilte han som rasist, så kunne han latt være å skrive under på akkurat det arket som handlet om den mørkhudede taxisjåføren.
Det med Holden stemmer tror jeg. Han valgte Holden som bistandsadvokat først etter noe tid.
Om man leser datteren sitt brev , så kan man lese igjennom linjene at det er Tom til syvende og sist som har styrt med hva beslutningen skulle være med å ikke sende penger og synes det er dum argument fra tom familien på hvorfor de ikke sendte . De burde sendt pengene først og fått AE vel Kansje vel hjem og etter det latt politiet finne ut av gjerningspersonene . For meg lyser det opp mange punkter at TH som står bak.
Citera
2020-10-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja. hen sier at det er veldig likt. Hen mener at mange av disse svenske kollegene med øst-europeisk bakgrunn, har en helt spesiell talemåte og oppførsel. Denne sjargongen er preget av en machokultur og et helt spesielt gatespråk. De prøver å å utstråle makt, og skryter av å kontakter som fikser alt. "Hvis du vil ha bil, jag ringe min kusin! Bogdan er kung. Han er sjef Lillestrom. Han fixar lån! Vill du kjøpa cigg? Jag har 30 limpar Prince! Jag har starkøl! Jag fixar allt! Vill du kjøpa Rolex? Min kusin har 8 styck!"
Disse er småkriminelle, men oppfører seg som om de er gangsterkonger med veldig stor innflytelse. De er sannsynligvis ubetydelig i kriminell sammenheng, men de har kontakter til kriminelle miljøer, og har en rolle som løpegutter. Miljøer som styrer mye av kriminaliteten på Nedre Romerike. Narko, formidling og innkreving av lån.
Men dette gjelder ikke alle med samme geografisk bakgrunn. Noen av dem er arbeidssomme og pliktoppfyllende. De driver ikke med ulovligheter, men er samtidig livredde for å komme i konflikt med den kriminelle delen av miljøet.
Takk for informasjon! Det kan kanskje hende at forfatteren av trusselbrev og eposter fra motparten er i et slikt miljø og kommer fra et av de nevnte landene. Hvis det også finnes nordmenn som har kontakt med slike miljø, så kan kanskje en nordmann ha etterlignet deres måte å snakke/skrive på for å kaste mistanke mot mennesker som kommer fra et bestemt land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in