2020-10-19, 13:04
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Säljaren är ju Gift och bor tillsammans med sin fru. Lustigt att inte hon satte stopp.

Citat:
Hans "etta" är på 169kvm.

Rätten bör avgöra utifall han är dement eller inte.

Citat:
Matz äger sin fastighet på bornholm där han bor och är skriven. Man har rätt att äga huset där man bor utan att bli av med bostadsbidraget.

Citat:
Man kan konstatera att Esbjörn är en skicklig affärsman vad gäller fastighetsaffärer. Först neka alla bud på rucklet tills dess att en välbeställd person nappar på betet, för att sedan när Ebba börjar "bo in sig" hota med styckning för att hon skall öppna plånboken på vid gavel.

Esbjörn är väl ungefär lika mycket skicklig i affärer som du är att spy ut en massa osanningar och trams.😒😒

Rätt svar i ovanstående är att Esbjörn inte är gift och hans lägenhet är på 53 kvm.
Matz bor på Öland och ej på Bornholm i Danmark.

Ta ett djupt andetag och lugna ner dig lite innan du postar en massa felaktigheter!!
2020-10-19, 13:35
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Esbjörn är väl ungefär lika mycket skicklig i affärer som du är att spy ut en massa osanningar och trams.😒😒

Rätt svar i ovanstående är att Esbjörn inte är gift och hans lägenhet är på 53 kvm.
Matz bor på Öland och ej på Bornholm i Danmark.

Ta ett djupt andetag och lugna ner dig lite innan du postar en massa felaktigheter!!

Som jag sade innan så var det fel Esbjörn som jag hittade.

Matz med Z bor i Borgholm på Öland. Sällan har jag sett någon få en sådan orgasm av ett stavfel att du måste leta upp ett inlägg jag skrev för flera dagar sen för att påpeka det.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-10-19 kl. 13:42.
2020-10-19, 13:48
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ebba kan nu värdera flera saker samtidigt (det är svårt att greppa för många, jag vet):
Jag vill minnas att jag såg ett foto på ett slags avtal mellan brorsonen Matz och Esbjörn daterad till 2007 där Matz ger Esbjörn 4/27-delar av fastigheten (gissningsvis så att Esbjörn får hela ägandet) mot att Matz får ärva hela fastigheten när Esbjörn dör. Är detta avtal något som kan påverka försäljningen?

EDIT: Hittade länk till dokumentet
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/13-ar-gammalt-dokument-kan-bli-avgorande-i-braket/
2020-10-19, 13:55
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag vill minnas att jag såg ett foto på ett slags avtal mellan brorsonen Matz och Esbjörn daterad till 2007 där Matz ger Esbjörn 4/27-delar av fastigheten (gissningsvis så att Esbjörn får hela ägandet) mot att Matz får ärva hela fastigheten när Esbjörn dör. Är detta avtal något som kan påverka försäljningen?

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/13-ar-gammalt-dokument-kan-bli-avgorande-i-braket/

Nä. Eftersom Matz/Esbjörn aldrig registrerade det hos lantmätariet så kunde det inte påverka försäljningen. Skulle vara kaos på fastighetsmarknaden om folk kunde dyka upp i efterhand och hävda sin rätt på sålda fastigheter genom något papper som skrevs för 20 år sen men aldrig registrerades i fastighetsregistret.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-10-19 kl. 14:01.
2020-10-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte

Om han nu inte lät Esbjörn få hela pga att han annars skulle själv råka ut för något ekonomiskt avbräck eller bli delaktig i bristfälligt VA eller något sådant.

Ge grabben 4/27 av pengarna från Ebba så bör det vara klart.

Hade jag ärvt fastigheten så hade jag skrivit in min 4/27 del!

Om Ebba backar så bör hon först få tillbaka handpenningen samt de utlägg hon haft från två värderingar samt anticimex rapport.
2020-10-19, 14:23
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Ebba har en hög och säker inkomst och kommer självklart inte att nöja sig med ett missprydande ruckel i en igenvuxen trädgård.

Tomten måste röjas från sly och bråte samt saneras från orenlighet som skrotbilarna kan ha läckt.
Gamla huset rivas och forslas bort och ett nytt och modernt uppföras.
Allt detta kommer att kosta miljonbelopp.

Detta måste man beakta när man värdera fastigheten och priset.
2020-10-19, 15:19
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Ebba har en hög och säker inkomst och kommer självklart inte att nöja sig med ett missprydande ruckel i en igenvuxen trädgård.

Tomten måste röjas från sly och bråte samt saneras från orenlighet som skrotbilarna kan ha läckt.
Gamla huset rivas och forslas bort och ett nytt och modernt uppföras.
Allt detta kommer att kosta miljonbelopp.

Detta måste man beakta när man värdera fastigheten och priset.

Med tanke på hur angelägen Matz är om att ingen annan skall få tillträde till fastigheten så kan man börja spekulera om det finns något mer än bilar som är nergrävda på tomten.

Kan vara läge för Missing people att ta sig en titt.
2020-10-19, 15:50
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Såg igår att Esbjörn ej har någon fru. Jag måste ha misstagit mig.

Kan således inte se något hinder för att lagfart kommer att beviljas.

Tänka sig vad fel man kan ha...😁🤣😂
Nu visar det sig att alla dina "sanningar" och "självklarheter" visade sig vara tomt prat.... + alla "fakta" och "källor" du försökt slå i huvudet på folk.

Du har upprepade gånger sagt att Ebba äger fastigheten och när någon protesterat har du kallat det för trams... Ja, Jösses...!!

Byt tråd eller ta lite trollsaft och en KD-bulle.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/smallen-for-ebba-busch-ansokan-om-huset-avslas/
Senast redigerad av MrBubs 2020-10-19 kl. 15:58.
2020-10-19, 16:03
Medlem
Citat:
Nu visar det sig att alla dina "sanningar" och "självklarheter" visade sig vara tomt prat.... + alla "fakta" och "källor" du försökt slå i huvudet på folk.

Du har upprepade gånger sagt att Ebba äger fastigheten och när någon protesterat har du kallat det för trams... Ja, Jösses...!!

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/smallen-for-ebba-busch-ansokan-om-huset-avslas/

Osant intygande kan alltså läggas till Ebbas digra brottsregister.
2020-10-19, 16:04
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:

Ja. Ebba äger fastigheten.

Du är ju inte lite stollig du. Jag har heller aldrig sagt att lagfarten kommer gå igenom så fort en handläggare tittar på den.

Det som händer nu är att Ebba behöver komplettera med uppgifter som kan ersätta köpebrevet. Hur lång den processen blir återstår att se.

Att Ebba skickade in ansökan så snabbt innan alla uppgifter fanns redo är självklart för att skapa ett ärende gällande fastigheten hos lantmäteriet så att inte Matz&Esbjörn kan ansöka om att Matz (eller den andra som gjort anspråk) skall få lagfart.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-10-19 kl. 16:12.
2020-10-19, 16:07
Medlem
Varför har Esbjörn valt att ha Johann Binninge som ombud?

(FB) Vem är Johan Binninge?
2020-10-19, 16:11
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ja. Ebba äger fastigheten.

Du är ju inte lite stollig du. Jag har heller aldrig sagt att lagfarten kommer gå igenom så fort en handläggare tittar på den.

Det som händer nu är att Ebba behöver komplettera med uppgifter som kan ersätta köpebrevet. Hur lång den processen blir återstår att se.

Lantmäteriets handläggare är entydig i sitt beslut till Ebba Busch:
” Din ansökan om lagfart har avslagits för att inte hela köpekontraktet skickats in. Eftersom ansökan har avslagits kan ärendet inte kompletteras.

Hur är det med läskunnigheten och läsförståelsen??
Det är inte möjligt att komplettera lagfarts-ansökan.

Jag överlåter till läsarna att avgöra vem som verkar trovärdig!😁

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in