2020-10-19, 12:36
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVKSRNA
Ställer du dig samma fråga när en kvinna blir våldtagen för att hon inte täckte sitt hår i en hijab?

Menar ni att den våldtagna kvinnan var ett slumpmässigt utvalt offer?

Vi som varken är ideologiskt- eller religiöst drivna förstår hur absurd din frågeställning är när det handlar om religiösa motiv. Vänsterextremister och religiösa tomtar gör det däremot inte.

Svara på min fråga så ska jag svara på din.
Citera
2020-10-19, 12:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
SVT och SR och deras "journalister" saknar skam alltså. Helt sjukt att detta får pågå!

Tycker du alltså att det är skamligt att SVT så tydligt tar ställning mot detta fruktansvärda dåd? Fy, är du islamist?
Citera
2020-10-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Så extremt korkad tråd, man tar ett ord ur sin kontext och ett gäng infantila apor här får spader.

Titta på hela inslaget istället. Det handlar om att att fransmännen är bestörta över att undervisning i yttrandefrihet kan leda till ett mord.

Det handlar inte om att SVT försöker få det till att BO får skylla sig själv för att han har provocerat fram dådet själv.
Snarare tvärtom, ser man hela inslaget (ca 20 min) blir det ju mer uppenbart med vänsterslagsidan (men det märker man ju inte om man är vänster själv). En jäkla massa krumbuktande och väger alla ord på guldvåg. Enda gången man tar "hat" i sim mun är det gällande risken för hat mot muslimer, inte många muslimers hat mot det västerländska samhället eller den stackars läraren..

Och prat om att vissa barn med muslimsk bakgrund inte ville hålla en tyst minut för charlie hebdo och att vissa inte vill att karikatyrer ska vara tillåtna. (även de mest progressiva muslimer jag diskuterat detta med är emot avbildningar och hån av muhammed). Allt handlar om muslimer och islam men har uppenbarligen inget med islam att göra, mkt märkligt.

Kudos till catomeris att inte hugga på den insinuanta frågan hur "exempelvis" nationella fronten ställt sig i frågan utan säger att det är bred politisk enighet.
Citera
2020-10-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Att du ifrågasätter undervisningsmetoderna baserat på att det finns en grupp som kan bli provocerade är problematiskt.
Västerlandet ska ta muslimerna på allvar genom att inse att vi inte kan samexistera så länge vi inte har något att enas kring.

Eftersom muslimer inte kan integreras i det svenska samhället ska dom skickas tillbaks till sina hemländer. Dessa destruktiva barbarer ska inte få finnas i det svenska samhället och skapa otrygghet för oss svenskar.
Citera
2020-10-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Man måste kunna bedriva undervisning i yttrandefrihet utan att visa provocerande bilder. Tillförde bilden någonting eller var den bara där för att demonisera gruppen muslimer? Hur respektfullt är det att visa något man vet provocerar? Det är dags för västerlandet att inse att muslimer tar Islam på allvar. Det är inte bara en religion utan även en kultur och en livsstil. Muslimer är muslimer 24/7/365. Inte som kristendomen som är en lajvhobby man ägnar sig åt en timme i veckan, ungefär som andra lajvare som klär ut sig till alver och trollkarlar.

Jävla skitsnack. De flesta muslimer super, knarkar och utför sexuella övergrepp samt andra haram företelser. Kom närmare så att jag kan nita dig gul och blå...
Citera
2020-10-19, 12:39
Medlem
Citat:
Nej, det jag säger är att om vi låter bli att provocera kommer integrationen att gå mycket fortare.
Ha ha ja...
Joråsaatt.
Du menar om vi bara tar bort vår yttrandefrihet lite för islamisternas skull så kommer sharia-anpassningen gå så mycket fortare!

Jag gillar inte mobbning.
Men detta var INTE det!!
Att stå upp emot Mord, Terror, Våld och Förtryck är det RÄTTA att göra ser du.
Och det var vad Samuel gjorde!
För det skulle han halshuggas enligt många muslimer.

Tror du tappade din kompass nånstans.
Citera
2020-10-19, 12:41
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det viktiga är alltså att förlora snyggt, inte att vinna. Det är ett sådant här vekt resonemang som gör att svensk borgerlighet aldrig kommer att få något politiskt inflytande. Svensk borgerlighet har haft närmast noll inflytande i Sverige under 120 år och det är inte en slump. T o m idag när vi har borgerlig majoritet styr (S) pga denna attityd.

Att vinna rättfärdigt snarare. Det är en långsiktig strategi och tar därför tid.
Men kolla på utvecklingen. Socialdemokratin och gammelmedia är redan döende. Folk börjar vakna.
Citera
2020-10-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Liknelsen i sammanhanget är väl snarare att säga att en kvinna som blev våldtagen provocerade med sin klädsel.

Då lägger man väl ett visst ansvar på kvinnan?

Om man ska gå efter vad som sägs i klippen bör kanske liknelsen vara ”kvinnans klädsel, som provocerade fram dådet”.

Jag håller med om att det låter lite som ett skuldbeläggande, men som jag förstår det är det inte vad ordet faktiskt betyder. Som sagt, att förklara en handling genom att säga vad som orsakade den är inte detsamma som att försvara den.

(Dessutom rättar han sig själv och ändrar sitt ordval till just ”orsakade”.)
Citera
2020-10-19, 12:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Nja, jag tror detta övertolkas. Muslimen blev provocerad.
Citera
2020-10-19, 12:42
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Vilka vi? Jag är inte muslim. Jag känner många muslimer och det är fina människor som aldrig skulle komma på tanken att halshugga något. Däremot blir de mycket upprörda när någon gör narr av dem för deras tro och rika kultur.

Tycker du det är rimligt att halshugga någon pga deras tro och rika kultur eller vad är problemet? Orka försvara det här, vilket du gör, för att försöka framstå som kulturellt förstående.

Äkta muslimer och övriga fördömer det här. Idioter börjar argumentera för en massa snömos.
Citera
2020-10-19, 12:43
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Snake
Man blir dödad, visat en bild på Mohammed - Fredlig demonstration

Någon bränner Koranen - En hel stad i lågor

Säger väl en del om respektive lägers nivå av impulskontroll och generell intellektuell mognad.

Sandnegrer förstår bara våld. Det är deras svar på allt. Titta hur deras länder ser ut. Jävla sophögar i brand. Nu har de istället kommit till Sverige. Det kommer sluta likadant.

Allt på grund av svagare psyken utan impulskontroll eller förmåga till reflektivt tänkande.
Citera
2020-10-19, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Att vinna rättfärdigt snarare. Det är en långsiktig strategi och tar därför tid.
Men kolla på utvecklingen. Socialdemokratin och gammelmedia är redan döende. Folk börjar vakna.

Det har låtit likadant under 120 år. Jag tror det när jag ser det. Skulle inte förvåna mig om det slutar med en ohelig allians mellan (S) 1.0 och (S) 2.0 (dvs (S) och SD. Det skulle om inte annat vara precis vad svensk borgerlighet förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in