Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
1. Eftersom jag nog aldrig har besökt en ateistisk propagandasajt så har jag ingen aning om vad som brukar spridas där.
De enklaste förklaringen till att du papegojar ateistpropaganda är att du inhämtat ateistpropaganda. Vilken återfinns rikligast på olika ateistiska fulsajter (jag inkluderar här ateistiska fulfora) på nätet.
Citat:
2. Nej. Eftersom jag har sett riktiga ankor så vet jag att Kalle Anka inte är en riktig anka. Hade jag sett en riktig enhörning nån gång så hade din jämförelse varit vettig. Men det tror jag du vet. Du är bara oärlig i din argumentation. Oärlighet är nått som jag ser som väldigt omoraliskt. Tycker det är rätt trist att du är omoralisk.
Du måste räkna med existens även utom det som du har sett.
Intressant att du säger "trist", ateister har ju ingen grund för objektiv moral. Oärlighet (faktisk eller inte) blir då "trist".
Citat:
3. Japp. Jag har kommit fram till det. Ibland kan det gå jättesnabbt, ibland kan det ta tid. Beror på vad det handlar om. Är det nått jättekonstigt så brukar det gå rätt snabbt. Om nån till exempel påstår att det finns blåa flygande elefanter så avfärdar jag det väldigt snabbt, om nån påstår att det finns elefanter med en snabel som är 1,5 meter lång så avfärdar jag det inte förrän jag får det bekräftat på nått sätt.
Hur kom du fram till enhörningars avsaknad av existens?
Citat:
4. Både din gud (liten bokstav pucko eftersom jag inte använder det som ett tilltalsnamn) och Harry Potter (och Gandalf för den delen) är litterära figurer.
Det var lätt att hitta alster av dig här på Flashback där Gud förminskas av dig (subjektivt, förstås!) genom liten bokstav och mot svenskans skrivregler.
Citat:
5. Nej, men hur jag gör är tydligen väldigt viktigt. Tänka sig att den troende sätter helt andra regler för andra än för sig själv, så oväntat.
Hur du gör är viktigt när det diskuteras, vilket är just vad som diskuteras. Att just det är vad som diskuteras leder inte till din slutsats att "den troende sätter helt andra regler för andra än för sig själv".