2020-10-19, 10:35
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Om ni orkar se hur segmentet inleds (16 sekunder): https://mobile.twitter.com/kimthecynic/status/1317933319070285825

Hela klippet (2min): https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen

Förstår inte hur man kan dra sådana här slutsatser av en jävla skärmdump. Löjligt att SVTs reporter skulle mena att Paty provocerat fram sin död.

Håller med efter att ha tittat på klippet. De som reagerar ser sin chans att hoppa på SVT här, men det är intellektuellt ohederligt. Det är ok att hoppa på SVT, men man bör ha en saklig grund, annars bedriver man häxjakt och det är vägen till helvetet.
Citera
2020-10-19, 10:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vad är detta för en tramstråd. Flashback är rent skrämmande i sin dumhet.

Det är ett nyhetsinslag på 1 minut och 55 sekunder, som i princip går ut på att berätta hur avskyvärt detta dåd är, hur det hotar själva värdet i Frankrike och hur alla är i chock över hur avskyvärt dådet är.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen

Sen är det 1 sekunds del där han säger "som ledde till, som provocerade fram, det här dådet", och det är väl helt sakligt korrekt? Den avskyvärde person som gjorde det avskyvärda dådet blev väl provocerad, stämmer inte det? (hur idotiskt det än må vara).

Vad i helvete vad hjärndöda Flashbacks-mobben är. Ni verkar inte kunna tänka/analysera klart.
Citera
2020-10-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag brukar kalla Lars Vilks för bullier. Han hymlar inte med att han vill provocera. Känner igen människotypen från min egen uppväxt. Både vissa lärare och klasspolare betedde sig illa mot oss frikyrkoungar, och jag kan tänka att många muslimska barn får uppleva liknande saker och värre i dagens skola.

Men skulle någon av mina mobbare bli mördad för detta skulle jag direkt glömma och förlåta, och inte skuldbelägga dem.
Varför använder du inte svenska ord? Mobbare heter det på svenska. Nä, det är de muslimska ungarnas skolkamrater som blir illa behandlade, kallade svennehoror och hundar. Men märks ju var dina sympatier ligger, en frireligiös vänsterextremist, intressant.
Citera
2020-10-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Helt sjukt att SVT tar till sådana ord. Provocerade? Han provocerade inte, han hade bara en lektion om yttrandefrihet! Sparka nollan som sa så!

Det värsta är att vi betalar lönen åt personen/ personerna i SvT, detta går inte att välja bort när de införde tv licens på skatten. Dom var väl rädda att alla icke vänster skulle sluta betala licensen som bidrar till det smutsiga partiska vänstertrollet svt och deras helt för höga löner. Skulle endast vänster betala för detta hade det inte blivit en stor pott då majoriteten har bidrag och de som jobbar har ofta lön av skattemedel. Men som vanligt så sväljer vi bara igen. Vi gick från Vikingar och erövrare till att dagligen bli våldtagna och lurade av en maktgalen regering som säljer sina ideal bara för att få behålla makt. Nu bugar vi bara och tar emot....
Citera
2020-10-19, 10:41
Medlem
Holdingbreaths avatar
Lärare och media i Sverige vet bättre än att provocera muslimer. Franskmännen leds av barnslig tro på yttrandefrihet. Sverige tillåter inte "förolämpningar" mot islam eftersom det är ett hatbrott. Om du motsätter dig islamiseringen av Sverige är du inte lagom. Icke lagom folk är jobbiga och "they got what they had coming."
Citera
2020-10-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Det är ett nyhetsinslag på 1 minut och 55 sekunder, som i princip går ut på att berätta hur avskyvärt detta dåd är, hur det hotar själva värdet i Frankrike och hur alla är i chock över hur avskyvärt dådet är.

Sen är det 1 sekunds del där han säger "som ledde till, som provocerade fram, det här dådet", och det är väl helt sakligt korrekt? Den avskyvärde person som gjorde det avskyvärda dådet blev väl provocerad, stämmer inte det? (hur idotiskt det än må vara).

Vad i helvete vad hjärndöda Flashbacks-mobben är. Ni verkar inte kunna tänka/analysera klart.

Och SVT/SR mobben är en ofelbar myndighet precis som EXPO. - Hanna Stjärne svarar bara inför GUD. Kom ihåg det. Ve den demokratiskt folkvalde som kritiserar Hanna Stjärne. Det är hädelse. - När jag läste Cateomeris "CV" på Wikipedia såg jag bara en PK-De Luxe människa. Hela hans "Journlistiska gärning" är i princip identitspolitik och invandring. Givetvis arbetar han på SVT/SR och läser DN varje morgon som alla andra på koncernen.
Citera
2020-10-19, 10:43
Medlem
lemmelns avatar
Provokationer kan vara omedvetna. Huruvida något är en provokation kan helt och hållet ligga i betraktarens öga.

Utifall brottet inte hade begåtts om läraren låtit bli att visa bilderna, då är det fullständigt korrekt att påstå att lärarens handlingar provocerade fram brottet. Det behöver inte på något sätt indikera eller insinuera att läraren aktivt försökt påkalla en reaktion.

Försöker ni ändra betydelse av ordet provokation?
Senast redigerad av lemmeln 2020-10-19 kl. 10:45. Anledning: typo
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Brevik och Hitler blev också provocerade? Är det synd om dem också?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Är det denna fatwa som i svensk media benämnts som "en youtubevideo där en förälder framförde kritik mot läraren"?
En fatwa kan bara utlysas av någon som anses rättslärd inom islamisk lag och jag är inte säker på om föräldern som postade videon var det. Den franske inrikesministern svävar också lite på målet där och beskriver det hela som att videon "'clearly launched a fatwa".
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8854411/Beheaded-French-teacher-fatwa-launched-against-him.html

Så, jag tycker inte Svt är fel ute där.
Citera
2020-10-19, 10:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Brevik och Hitler blev också provocerade? Är det synd om dem också?

Nej det är naturligtvis inte synd om dem.

När skulle SVT på något enda litet millimeters pyttesätt ha antytt att det var synd om gärningsmannen som halshögg läraren i Frankrike. Seriöst?
Citera
2020-10-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Om ni orkar se hur segmentet inleds (16 sekunder): https://mobile.twitter.com/kimthecynic/status/1317933319070285825

Hela klippet (2min): https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen

Förstår inte hur man kan dra sådana här slutsatser av en jävla skärmdump. Löjligt att SVTs reporter skulle mena att Paty provocerat fram sin död.

Men eller hur. Höna av en jävla fjäder. Ganman med flera är så obrydda om källkritik och rationellt tänkande så länge deras budskap och ideologi får genomslag.

Köp inte detta.
Citera
2020-10-19, 10:47
Medlem
papperskulas avatar
Om vi bryter ner ordets innebörd på semantik-nivå så provocerade läraren fram dådet.

Herregud vad är det med folk som blir så provocerade av ordval... antagligen handlar detta mest om att det är "alt-right"-människor (vilka försövrigt är lika lättkränkta som extremvänstern/extremfemenismen etc..) som ser sin chans att få det bekräftat att SVT är satan personifierad i en statlig nyhetskanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in