2020-10-16, 16:11
Medlem
Undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig och få fram en modell på en båt.

Märket är Ockelbo, längden är väl 6-6,5 meter. Kring 135 hk. Modellen är väl 10-30 år gammal.

Synonymt för båten är att det brukar finnas ett förslagsvis blått litet tak över förar och passagerare stolen.

Vad är det för modell?

B21 äldremodell?
Senast redigerad av Arkina 2020-10-16 kl. 16:22.
Citera
2020-10-16, 17:07
Medlem
Wikitomtes avatar
Tips: Kolla på Ockelboklubbens hemsida, dom har nog samtliga modeller listade
Citera
2020-10-18, 15:47
Medlem
semiproffss avatar
B20 kanske ?
Citera
2020-10-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig och få fram en modell på en båt.

Märket är Ockelbo, längden är väl 6-6,5 meter. Kring 135 hk. Modellen är väl 10-30 år gammal.

Synonymt för båten är att det brukar finnas ett förslagsvis blått litet tak över förar och passagerare stolen.

Vad är det för modell?

B21 äldremodell?

Är den 6 meter lång med en typ targabåge i plast. Så är det en Ockelbo c20,
Om inte så är det väl en Ockelbo dc21 med annan överbyggnad från fabrik.
Gå in på Ockelboklubben och titta runt där. Motorn du nämner säger egentligen ingenting.
Citera
2020-11-01, 14:05
Medlem
semiproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semiproffs
B20 kanske ?
C20 menade jag ju
Citera
2020-11-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Är den 6 meter lång med en typ targabåge i plast. Så är det en Ockelbo c20,
Om inte så är det väl en Ockelbo dc21 med annan överbyggnad från fabrik.
Gå in på Ockelboklubben och titta runt där. Motorn du nämner säger egentligen ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av semiproffs
C20 menade jag ju

Den ser typ ut såhär,

https://m.youtube.com/watch?v=-sd-XyjaFqo

Walkaround och taket är något jag la på minnet.

Den gick väldigt fint i vattnet, vägde nästan 2 ton har jag för mig ägarn sa
Senast redigerad av Arkina 2020-11-04 kl. 14:47.
Citera
2025-07-25, 23:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina

Vad är det för modell?

B21 äldremodell?
Om den är tillverkad senare än 1995 så är det inte någon av "dom gamla vanliga" modellerna, som C20 eller DC21. Ockelboklubben som verkar nedlagd handlade om dom gamla modellerna som Lundgren i Ockelbo konstruerat, finns grupper på Facebook för dom...
Enda "gamla" Ockelbo modellen som väger upp emot 2 ton är 24 fot (7,35m) och köptes in av en annan tillverkare som byggsats sent 60 eller tidigt 70-tal, och färdigställdes i Ockelbo.

Men väger den runt 2 ton och är så pass ny är det nog större chans att du hittar den här bland dom moderna båtarna som bara har namnet Ockelbo gemensamt:
https://www.ockelboboats.se/model-overview
Citera
2025-07-30, 09:19
Kul tråd Låter som tidigare nämnts i tråden, klassiska c20. Trevliga linjer som går längsmed sidorutorna som var vanligt av båttillverkarna 70-80-tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in