Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Efter Tegnells uttalande om att det är farligare att passera ett övergångsställe så vet vi som tänker ett steg längre vad detta mynnar ut i: Fler smittade eftersom folk slappnar av efter ett sådant utlåtande. Och i förlängningen mer lidande/död.
Tegnell kanske tyckte att flockimmuniteten går för långsamt så han bestämde sig för att skynda på smittan lite.
Ganska töntig att hävda att Folkhälsomyndigheten och "Tegnell" är ute efter flockimmunitet, (annat än efter en vaccinering av stora delar av befolkningen).
Israel som genomfört två lockdowner, (den senaste är inne på sista dagen) med drakoniska detaljerade restriktioner, stängda gränser och stenhårda karantänsbestämmelser, har tre gånger fler rapporterade covid-19 fall per miljon invånare än Sverige och 20 gånger fler IVA-fall.
Du missuppfattar Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell för att
du vill "missuppfatta", av politiska skäl. Det börjar både bli tröttsamt och framstår som allt mer patetiskt ju längre tiden går.
Dessutom är du, hur som helst, en
usel propagandister. Jag vet
exakt vad jag skulle citera om jag vore i dina kläder, men jag tänker inte bjuda på det.