2020-10-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
En 34 årig vältränad man.
Fast nu vet inte vi någonting om den här mannens underliggande hälsa.

Utan att känna Dimitri från Ukraina, kan jag säga med att han med hundra procents säkerhet använder sig av anabola steroider:

https://www.instagram.com/p/CFZ4FOLH23O/

Kombinera det med att han trodde covid var en hoax, så är oddsen ganska bra att han kurade när han dog, eller i närtid. Eftersom det är något man gör regelbundet, om man har det intresset.

Han kan alltså ha stått på både det ena och det andra. Nuförtiden kombinerar man ofta en rad olika preparat, för att handskas med bieffekter.

Anabola steroider påverkar som regel hjärta, blodtryck och viskositet. Det påverkar organen negativt. Det är dessutom inte hälsosamt att vara sådär stor. Det är hälsosamt att motionera, inte att vara kroppsbyggare. Kroppen åldras mycket snabbare.

Sen ska man komma ihåg att Dimitri var visserligen inte fet, men han hade ett högt BMI. Mig veterligen är det inte fastställt om det är fetman eller kroppsstorleken som är en riskfaktor. Det kan alltså mycket väl vara så att en kroppsbyggare har samma riskbild som en chipsbyggare.

Om ni har några synpunkter eller behöver källhänvisningar angående anabola steroider, så föreslår jag att ni frågar i Flashbacks delforum om steroider istället, så kan ni få det bekräftat från tredje part:

(FB) Dopning och dopningspreparat
Citera
2020-10-18, 14:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Var har du fått det ifrån?
En orsak att Hong Kong-influensan drabbade Sverige onödigt allvarligt var att vi inte hade tillräckligt mycket vaccin, inte att vaccin inte fanns.

Många hundra tusen Svenskar var sjuka samtidigt både vintern 1969 och 1970, det var besöksförbud på sjukhusen och planerade operationer ställdes in.

Samhället stängdes inte ner, men många samhällsfunktioner fungerade dåligt när så många var sjuka.

Dödligheten var däremot inte särskilt hög, ca. 300 personer varje år vilket är "normalt".

Alltså, vi stängde inte ner då.
Citera
2020-10-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ganska töntig att hävda att Folkhälsomyndigheten och "Tegnell" är ute efter flockimmunitet, (annat än efter en vaccinering av stora delar av befolkningen).

Israel som genomfört två lockdowner, (den senaste är inne på sista dagen) med drakoniska detaljerade restriktioner, stängda gränser och stenhårda karantänsbestämmelser, har tre gånger fler rapporterade covid-19 fall per miljon invånare än Sverige och 20 gånger fler IVA-fall.

Du missuppfattar Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell för att du vill "missuppfatta", av politiska skäl. Det börjar både bli tröttsamt och framstår som allt mer patetiskt ju längre tiden går.

Dessutom är du, hur som helst, en usel propagandister. Jag vet exakt vad jag skulle citera om jag vore i dina kläder, men jag tänker inte bjuda på det.

Sverige har tusentals fler döda i covid-19 än vad Israel har och Sverige har inte ens testat hälften så många som Israel har gjort.

Dessutom skulle jag gissat på att Israel ger fler folk som behöver det intensivvård och inte bara pallativ vård.
Citera
2020-10-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet är att du missar storheten helt och hållet. Det är skillnad på en sjukdom som dödar 0,02% av de sköraste och de som dödar blint 50% av populationen. Det måste väl tom du inse? Det är inte hyckleri att man i det senare fallet vidtar mer långtgående åtgärder än i det första fallet, eftersom det det dör människor även i det första fallet.

Vilka människoliv är viktiga då enligt dig?
Det råder väl hyfsat konsensus om att barnadödligheten går ner i takt med att fattigdomen runt om i världen minskar. Fler får tillgång till utbildning och förväntas leva längre. Det är en trend som har pågått länge. Vad tror du händer när man stänger ner världen som vi gör nu? För den stora majoriteten är det liksom inte så enkelt som att det bara är att beställa hämtmat och ta det lite chill något år. Även om det kanske är så för dig.

Personligen tror jag konsekvenserna av detta haveri kommer sätta spår i flera decennier. Men jag hoppas att jag har fel
Citera
2020-10-18, 14:50
Avstängd
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/fornekade-pandemin-dog-sjalv-av-viruset/

Läskigt att en så här ung och fysiskt vältränad person - 34 år, fitnessprofil - dog av covid på bara några dagar!
Citera
2020-10-18, 14:51
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du missade följande information:
"handsprit dödar viruset på 15 sekunder"

Aftonbladet (10.05)
Coronaviruset kan överleva nio timmar på mänsklig hud, vilket är längre än tidigare trott, enligt en ny studie från japanska forskare. Men handsprit dödar viruset på 15 sekunder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Om du spritar ditt ansikte är du säker (mer säker) än om du bara spritar händerna. Jag menar att det går inte ens att skydda sig med handsprit. Sen har du dörrhandtaget, vattendelaren i badrummet, dörrhandtaget till badrummet. Men man kan ju minska riskerna trots allt.
Citera
2020-10-18, 14:51
Medlem
Coronaporr. Brittiska dermatologer har lagt ut en massa bilder på hudförändringar kopplade till coronan.

Varning för äckliga bilder.

https://covidskinsigns.com/
Citera
2020-10-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet är att du missar storheten helt och hållet. Det är skillnad på en sjukdom som dödar 0,02% av de sköraste och de som dödar blint 50% av populationen. Det måste väl tom du inse? Det är inte hyckleri att man i det senare fallet vidtar mer långtgående åtgärder än i det första fallet, eftersom det det dör människor även i det första fallet.
Absolut. Och jag har aldrig skrivit att jag anser att man ska slopa alla restriktioner i samhället just nu. Det är dock skillnad på restriktioner och restriktioner och dessa restriktioner står inte i paritet med virusets potens på väldigt många håll i Europa. Men jo, det är ett visst mått av hyckleri att alla dessa åtgärder inte sätts in en vanlig vinter. Det dör ju folk även då och har man som grundsyn att alla människor är lika mycket värda så bör samhället såklart slå vakt om detta och stänga ner även då. Detta trots att färre dör.
Citera
2020-10-18, 14:53
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det går visst skydda sig.
Det är därför jag alltid har en liten flaska handsprit med mig.
Observant med vilken hand jag tar i dörrhandtag och det är INTE den som åker ned i fickan och plockar upp handspriten.
Samma med kortautomater. där knappar man oftast med högra handens fingrar så för mig är höger hand oren tills den är spritad.

Ansiktet pillar man inte på före man spritat eller tvättat händerna.
Handspriten ligger alltså i vänster ficka. Men det borde du insett.

Visst det är lite extra nu men det funkar.
Jag tar inte i mat utan spritat eller tvättat händerna.
I början tog händerna stryk av allt tvättande och spritande men det verkar som om kroppen anpassar sig.

Nej det är inte omöjligt att skydda sig bara lite mer omständligt än tidigare.
Nej jag har inte vanligen "bacillskräck" eller vad det kallas.
Nej inga barn hemma, bara frugan, med barn hemma betydligt mer komplicerat.

Fortfarande frisk och målet är att det ska jag vara tills vaccin finns.

Snyggt jobbat, inte ens jag är så petig. Bör du mask? Jag bor utomlands och här är masken tvång.
Citera
2020-10-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
En nattklubb har fått stängas efter helgens bravader. Bravo, det händer ju lite iallafall.
Vad ska vi göra med blöjraggarna som inte visar hänsyn hundratals samlades på A6 Jönköping bilparkering i helgen mitt under en pågende pandemi. I det fallet händer det ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, ingen kan veta hur väl ens immunförsvar fungerar emot ett nytt virus.

Speciellt inte om man går omkring halvnaken och festar med miljontals virus. Den dos man exponerar sig för är sannolikt viktigare än biologisk ålder för utgång.
Citera
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Vilka människoliv är viktiga då enligt dig?
Det råder väl hyfsat konsensus om att barnadödligheten går ner i takt med att fattigdomen runt om i världen minskar. Fler får tillgång till utbildning och förväntas leva längre. Det är en trend som har pågått länge. Vad tror du händer när man stänger ner världen som vi gör nu? För den stora majoriteten är det liksom inte så enkelt som att det bara är att beställa hämtmat och ta det lite chill något år. Även om det kanske är så för dig.

Personligen tror jag konsekvenserna av detta haveri kommer sätta spår i flera decennier. Men jag hoppas att jag har fel

Alltså, jag tror också att coronapandemin kommer att sätta spår i flera decennier. Men det betyder inte att man borde ha låtit viruset härja fritt. Det hade varit förfärligt omoraliskt, och dessutom hade alla de sjuka och döda som världen fått då, OCKSÅ stoppat upp ekonomin. Normala människor kan inte bara ignorera sådant - och förr eller senare skulle ALLA ha förlorat någon anhörig eller vän.

Det är Kina du ska vara arg på. Det är deras snusk och märkliga matvanor, som har orsakat att vi kommer att få de här negativa följderna i flera decennier, även i Västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in