Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Jag kan verkligen bara utgå från personliga egenskaper här. I matbutiker tycker jag de med munskydd är mer ignorant mot att just hålla avstånd. Jag har åkt över bron några gånger och i Köpenhamn ligger munskydd överallt på marken och folk har dem i pannan , runt halsen och överallt. Sedan ser man många har lixom köpt tex Man United/ Barcelona munskydd och liknade ( noll skydd på dem ) . När tåget passerar mitten på bron drog 90 % i min vagn genast av sig munskydd både danskar och svenskar. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg. För jag syftar inte att resonera mot din åsikt utan bara dela med mig av min upplevelse att folk verkar ha svårt att använda munskydd på det vis som skyddar.
Ja, jag vet inte, mycket (allt?) beror nog på hur man är som människa. Jag använder munskydd på Ica och håller avstånd. I Skåne där jag bor är det än så länge inte så många man ser med munskydd. Det jag tycker är värst är att de flesta inte visar hänsyn eller håller avstånd.
Jag var och handlade på Ica igår och där var blandade åldrar, alltifrån yngre till äldre. Ingen av dessa jag stötte på i gångarna visade hänsyn. De gick precis som vanligt, det var jag som stannade upp, väntade, gick åt sidan osv. Trots att alla andra ju var skyddade från att jag skulle smitta dem eftersom jag bar mask ( FFP2).
Det är inte lätt detta.