2020-10-18, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
OK, precis som jag förväntade mig klarade du inte presentera ett bättre alternativ som du själv företräder. Förstår du inte att det gör alla dina åsikter om nationalister helt egala?

Vad företräder du egentligen och har du ens någon nationalistisk ståndpunkt värd namnet? Dags att presentera dessa nu.

Därför att du uppenbarligen är extremt investerad i DfS.

Kan du sitta framför datorn dagarna i ända och upprepa ditt patologiska hat mot några som försöker skapa något positivt för framtiden kan du såklart offra en dag med att en gång för alla avslöja hur okunniga personerna bakom DfS är. Är du inte en bättre nationalist än ex Dan, Magnus och Björn?

Har du inte några hundralappar till en tågbiljett att få låna på exporedaktionen?
Så bara för att jag inte kan köra buss, så betyder det att jag inte kan kritisera en busschaufför som kör dåligt?

Det är personer med din intellektuella kapacitet som gubbarna som sitter och spelar fia i Svenkarnas hus behöver.

Jag är inte investerad i DfS för fem öre, tack och lov. Jag har följt rörelsens utveckling i många år och skapat mig en uppfattning om hur de arbetar och bevittnat vad de åstadkommer. Jag har varken skyldighet eller intresse av att leda den här skocken med får som pyttsar in pengar i DfS. Är man så naiv, eller lågbegåvad, så vill jag inte ha något med personen att göra. Det finns vettiga och intelligenta personer man kan ägna sin tid åt istället.
Citera
2020-10-18, 12:58
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Gillade det senaste avsnittet med bättre diskussion och ämnen. Borde dock bjudas in lite nya gäster eller medarbetare oftare.
Gäster skulle nog kunna göra Kväll med Svegot ännu mer intressant, men de får absolut inte ta in några medarbetare i den där podden. Förutom Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist så är ju alla Svegot-personer knäppa i huvudet. Har du lyssnat på Sverige vaknar någon gång, skillnad? Det håller en sådan låg kvalitet att man skäms när man hör skiten. På allvar är nog Daniel Frändebög ungefär lika allmänbildad som en normalbegåvad 11-åring. När Freja och Frändebög sitter och leker relationsexperter så skulle nog till och med Frändebög-älskaren Kalamity bli tvungen att ta fram skämskudden. Ni ska förresten känna till att Patrik Larsson, vice ordförande i Det fria Sverige och äcklig bögtöntsjävel från Dalarna, fortfarande tycker att Israel-Ingrid är vettig. Mitt hat till Patrik är otroligt starkt.
Citera
2020-10-18, 15:09
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Så bara för att jag inte kan köra buss, så betyder det att jag inte kan kritisera en busschaufför som kör dåligt?

Det är personer med din intellektuella kapacitet som gubbarna som sitter och spelar fia i Svenkarnas hus behöver.

Jag är inte investerad i DfS för fem öre, tack och lov. Jag har följt rörelsens utveckling i många år och skapat mig en uppfattning om hur de arbetar och bevittnat vad de åstadkommer. Jag har varken skyldighet eller intresse av att leda den här skocken med får som pyttsar in pengar i DfS. Är man så naiv, eller lågbegåvad, så vill jag inte ha något med personen att göra. Det finns vettiga och intelligenta personer man kan ägna sin tid åt istället.
Bra att du erkänner att du inte är nationalist.

Vilket naturligtvis förklarar det intellektuellt orimliga i att en ickenationalist likt dig själv skulle ha några som helst goda intentioner bakom att kritisera nationalister för att vara dåliga på nationalism.

Naturligtvis är du investerad i DfS och Svegot eftersom du finner det högst nödvändigt att ägna stor del av din fritid åt att propagera mot organisationen. Förnekar du att du gör det?

Som ickenationalist, vilka vettiga och intelligenta ägnar du din tid åt.
Citera
2020-10-18, 15:53
Bannlyst
Citat:
Bra att du erkänner att du inte är nationalist.

Vilket naturligtvis förklarar det intellektuellt orimliga i att en ickenationalist likt dig själv skulle ha några som helst goda intentioner bakom att kritisera nationalister för att vara dåliga på nationalism.

Naturligtvis är du investerad i DfS och Svegot eftersom du finner det högst nödvändigt att ägna stor del av din fritid åt att propagera mot organisationen. Förnekar du att du gör det?

Som ickenationalist, vilka vettiga och intelligenta ägnar du din tid åt.
Jag behöver inte ditt erkännande

Och nej, det kräver inte en stor del av min fritid att slå in öppna dörrar. De saker jag skrivit här och som många andra också har framfört här är något en hamster kan räkna ut om man ger den en stund.

Det sitter en massa tragiska människor ute i stugorna och mår dåligt över situationen i Sverige och som tror att om de bara ger den här korpulente herren som själv övergett Sverige, en del av sina pengar, så kommer han lösa alla problem.

Det är som the underpants gnomes i South Park. Först stjäl vi underkläder, ???, slutligen blir vi rika!

Efter sex år med Radio Framåt, Motgift och Svegot, så har man köpt ett klubbhus som ingen kan åka till och som man ändå inte får vara i pga covid och som ligger tre timmars bilresa från alla tätorter i Mellansverige.

Jag tror inte det räcker med att vara både blind och dum för att inte se det här. Blind, dum och bott under en sten hela sitt liv kanske.
Citera
2020-10-18, 16:38
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag behöver inte ditt erkännande

Och nej, det kräver inte en stor del av min fritid att slå in öppna dörrar. De saker jag skrivit här och som många andra också har framfört här är något en hamster kan räkna ut om man ger den en stund.

Det sitter en massa tragiska människor ute i stugorna och mår dåligt över situationen i Sverige och som tror att om de bara ger den här korpulente herren som själv övergett Sverige, en del av sina pengar, så kommer han lösa alla problem.

Det är som the underpants gnomes i South Park. Först stjäl vi underkläder, ???, slutligen blir vi rika!

Efter sex år med Radio Framåt, Motgift och Svegot, så har man köpt ett klubbhus som ingen kan åka till och som man ändå inte får vara i pga covid och som ligger tre timmars bilresa från alla tätorter i Mellansverige.

Jag tror inte det räcker med att vara både blind och dum för att inte se det här. Blind, dum och bott under en sten hela sitt liv kanske.
Det enda man behöver räkna ut av det du skriver är att du och dina gelikar har ett patologiskt hat mot att svenskar träffas, umgås, utbyter åsikter och bygger kontakter. Inte ens i ett litet hus i Älgarås får de vara fria från judaiserade avskum som dig.

Att en i dagsläget förhållandevis liten företeelse som DfS gör att du känner dig nödgad, utan några som helst nationalistiska sympatier, att smutskasta föreningen, är nog snarare ett tecken på att de på sikt faktiskt kommer spela en större roll. Att de sedan länge driver Sveriges ledande dagligt livesända nationalistiska radio, Svegot. Är bara ytterligare en positiv sak de gör.

Rent objektivt sett så tycker jag också man i svenskarnas hus har kommit ganska långt under några år. Massvis med möten har hållits och internationella gäster har närvarat. Positiva reaktioner från bygden samt ett framgångsrikt försök att stoppa ett moskebygge mm. Jag tycker inte man kan begära så väldans mycket mer under denna relativt korta tid.

Jag förstår mycket väl varför du hämtar intellektuell stimulans från ett lågpanneprogram som southpark.
Citera
2020-10-18, 17:10
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Gäster skulle nog kunna göra Kväll med Svegot ännu mer intressant, men de får absolut inte ta in några medarbetare i den där podden. Förutom Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist så är ju alla Svegot-personer knäppa i huvudet. Har du lyssnat på Sverige vaknar någon gång, skillnad? Det håller en sådan låg kvalitet att man skäms när man hör skiten. På allvar är nog Daniel Frändebög ungefär lika allmänbildad som en normalbegåvad 11-åring. När Freja och Frändebög sitter och leker relationsexperter så skulle nog till och med Frändebög-älskaren Kalamity bli tvungen att ta fram skämskudden. Ni ska förresten känna till att Patrik Larsson, vice ordförande i Det fria Sverige och äcklig bögtöntsjävel från Dalarna, fortfarande tycker att Israel-Ingrid är vettig. Mitt hat till Patrik är otroligt starkt.
Intressant radio är när man kan ha diskussion utan att alla håller med varandra på förhand. Problemet med ditt smått åsiktsincestuösa synsätt på världen verkar ju vara att allt som inte du personligen gillar inte är värdigt att existera. Ett minst sagt varken sympatiskt eller konstruktivt synsätt.

Nej, nog ett år sedan jag lyssnade på Sverige vaknar. Mest för att jag inte har tid, men också för att det som oftast inte är speciellt intressant för mig personligen. Av samma anledning lyssnade jag inte mer än en minut på I&C när det begav sig. Men jag hatar inte Daniel Frändelöv för den sakens skull.

Klaus Bernpaintner tycker jag brukar ha bra och intressanta infallsvinklar. Men den äcklige libertianbögen borde säkert tändas eld på och kölhalas enligt dig, offervilja .
Citera
2020-10-18, 17:54
Avslutad
Citat:
Du menar att man inte skall bli mer litterärt slipad och seriös för att istället dela ut flygblad och bröla likt ett skinnhuvud?

Tala gärna om för mig vilka drömmar du lever med som nationalist, för du är väl nationalist?
Jag vet inte om jag vill kalla mig nationalist längre, ärligt talat. Jag har gjort det i tjugofem år men mitt eget folk är en hoper drönare som i åtta fall av tio inte ens gör den lilla ansträngningen att SD-rösta vart fjärde år. Iofs hade situationen knappast varit bättre om Heja Jimmie hade styrt men det hade ändå visat på en förståelse från fredagsmyspatraskets sida att något är galet och att man åtminstone letar alternativ. Åtta av tio gör inte ens det. Istället sitter de där med munnen full av veganfärs och tittar på Schlagerfestivalen likt zombies. Nej, åt helvete med hela skiten. Varför kämpa för att hålla liv i det som vill dö? Fyll hela landet med beväpnade AIDS-negrer så att vardagen blir riktigt jävla spännande för Gilla Olika-slöddret. Åt helvete med hela skiten.
Citera
2020-10-18, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Jag vet inte om jag vill kalla mig nationalist längre, ärligt talat. Jag har gjort det i tjugofem år men mitt eget folk är en hoper drönare som i åtta fall av tio inte ens gör den lilla ansträngningen att SD-rösta vart fjärde år. Iofs hade situationen knappast varit bättre om Heja Jimmie hade styrt men det hade ändå visat på en förståelse från fredagsmyspatraskets sida att något är galet och att man åtminstone letar alternativ. Åtta av tio gör inte ens det. Istället sitter de där med munnen full av veganfärs och tittar på Schlagerfestivalen likt zombies. Nej, åt helvete med hela skiten. Varför kämpa för att hålla liv i det som vill dö? Fyll hela landet med beväpnade AIDS-negrer så att vardagen blir riktigt jävla spännande för Gilla Olika-slöddret. Åt helvete med hela skiten.
Det är en intressant fråga: varför känner man ett behov av att rädda sitt folk idag? Precis som du säger, så verkar de ju aktivt vilja dö själva. Är det samma ryggmärgsreflex som en förälder som ser sitt destruktiva barn?

Min erfarenhet av nationella idag är att de betalar avlat till DfS, eller motsvarande för att slippa ta sig själva i kragen. Slänger man bara in den där femhunkan, eller tar ett par dagar av semestern åt att spika upp ett staket på Dans sommarställe, så har man ryggen fri sen.

Det börjar bli väldigt tröttsamt. Så fort man vädrar kritik, så svingar någon en 2x3"-regel från andra hållet och skriker att man är defaitist och röding.
Citera
2020-10-18, 19:29
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Uppskattar ditt ärliga svar. Nog kan vi alla bli offer för defaitism i dagens depraverade samhälle. Fullt normal reaktion faktisk, så känn dig inte uppgiven för den sakens skull. Alla kan inte räddas och långt ifrån alla kan övertygas, tror man på det bedrar man sig själv.

Vad jag inte förstår är vad som skulle vara fel i att Magnus och Dan mfl blivit lite lugnare med åldern och fokuserar på familjen vid sidan om sitt engagemang i exempelvis DfS? Det är inte direkt så att det blivit inaktiva för den sakens skull?
Citera
2020-10-18, 19:40
Avslutad
Citat:
Det börjar bli väldigt tröttsamt. Så fort man vädrar kritik, så svingar någon en 2x3"-regel från andra hållet och skriker att man är defaitist och röding.
Och det är väl det som är det yttersta kännetecknet för en sekt; att kritik undantagslöst tolkas som fientlighet och att ens närmsta vän plötsligt betraktas som en subversiv femtekolonnare vid närmsta andetag av självständigt tänkande.

Den här förbannade ”rörelsen” är ett grupprunk för lajvare. Iofs har det alltid varit massor av konflikter och utbrytningar hit och dit men det var lättare att förstå för 25-30 år sedan när samhällskollapsen trots allt var teoretisk. Vi såg den komma men den var inte här och det fanns tid att byta spår. Idag forsar skiten ner över oss och vi håller fortfarande på att tjafsa om trams. Och då menar jag inte bara ”rörelsen” i sig utan hela det förbannade svenska folket. Vi står på alla fyra med röven fylld av arabkuk och likväl bråkar vi med våra egna om petitesser.

Nej, som sagt... Låt skiten brinna. Var man för sig själv. Låt den som reder sig överleva. Resten kan sorteras ut vad mig anbelangar. Jag känner varken empati eller sympati med Sosse-Ulla eller Södermalmshipster-Anton bara för att vi råkar tillhöra samma ras. Dumhet ska bestraffas och jag är helt likgiltig om några förbannade Mp-väljare hamnar i vägen för kulorna när någon somalie känner sig kränkt.
Citera
2020-10-18, 19:55
Bannlyst
Citat:
Och det är väl det som är det yttersta kännetecknet för en sekt; att kritik undantagslöst tolkas som fientlighet och att ens närmsta vän plötsligt betraktas som en subversiv femtekolonnare vid närmsta andetag av självständigt tänkande.

Den här förbannade ”rörelsen” är ett grupprunk för lajvare. Iofs har det alltid varit massor av konflikter och utbrytningar hit och dit men det var lättare att förstå för 25-30 år sedan när samhällskollapsen trots allt var teoretisk. Vi såg den komma men den var inte här och det fanns tid att byta spår. Idag forsar skiten ner över oss och vi håller fortfarande på att tjafsa om trams. Och då menar jag inte bara ”rörelsen” i sig utan hela det förbannade svenska folket. Vi står på alla fyra med röven fylld av arabkuk och likväl bråkar vi med våra egna om petitesser.

Nej, som sagt... Låt skiten brinna. Var man för sig själv. Låt den som reder sig överleva. Resten kan sorteras ut vad mig anbelangar. Jag känner varken empati eller sympati med Sosse-Ulla eller Södermalmshipster-Anton bara för att vi råkar tillhöra samma ras. Dumhet ska bestraffas och jag är helt likgiltig om några förbannade Mp-väljare hamnar i vägen för kulorna när någon somalie känner sig kränkt.
Tvärtom har det väl blivit ännu sämre. För tjugo år sen, var nationella på väg bort från subkulturen och det intressanta var handling. Man åstadkom en del. Salem, Folkets marsch, mängder av nationella tillställningar för unga och gamla. Människor bussades runt i hela landet. Det var konstant demonstrationer och aktiviteter. Hela 00-talet var fullspäckat och vänstern var våldsammare och mer aggressiv.

Idag lajvar nationella någon sorts intellektuell elit. "Uuhhh, Söderman är en så stor tänkare". Det finns ett oerhört klassförrakt där vuxna barn som Dulny sitter och hånar människor som försöker klä sig både snyggt och till ett rimligt pris på Dressman, mellan sina dataspelssessioner. Dulny hyllas som en ny Leonidas för att han tog en skylt från en röding-brud och vi alla ska se upp till en anabolapumpad smygbög i höftskynke och peruk som kränger kinesiskt proteinpulver.

Herre jisses, ta mig härifrån!
Citera
2020-10-18, 20:18
Avslutad
Citat:
Tvärtom har det väl blivit ännu sämre. För tjugo år sen, var nationella på väg bort från subkulturen och det intressanta var handling. Man åstadkom en del. Salem, Folkets marsch, mängder av nationella tillställningar för unga och gamla. Människor bussades runt i hela landet. Det var konstant demonstrationer och aktiviteter. Hela 00-talet var fullspäckat och vänstern var våldsammare och mer aggressiv.
Ja, det är min poäng också. Det är lättare att ha överseende med lajvandet på 90-talet när tid för förändring fanns. Nu är klockan inte längre fem i tolv, hon är halv-ett. Att då tro att man faktiskt gör någon skillnad för att man donerar en femhundring i månaden till ett pojkrum i skogen är barockt. GW Söderman och halsskägget Eriksson har verkligen lyckats skaffa sig en födkrok genom att farma fram en hjord av ekonomiska drönare som jobbar extraskift på bruket i Byhåla så att pojkrummet i skogen kan få nya hantlar i gymmet. Grattis, antar jag...

Citat:
... och vi alla ska se upp till en anabolapumpad smygbög i höftskynke och peruk som kränger kinesiskt proteinpulver.

Ja, herregud... Låt mig inte sätta igång en wall of text om den homofilen. Hela grejen med att detta mentala barn har en relativt framträdande position är lika roligt som det är tragiskt. Pojkspolingen är tolv år i skallen och lever i en fantasyroman 24-7. Och att den annars så självgode GW Söderman blir som en liten skolflicka när anabola-Brad Pitt dyker upp är även det hejdlöst roligt. Må så vara att Prins Valiant har andra anläggningsytor mot ungdomar än vad kanske traditionellt nationella har, men är det verkligen fler Dulnys vi behöver? Bisexuella gamers har aldrig skapat något av värde och de som dras in i ”rörelsen” av att sitta och gayflukta på Fjollin på Youtube kan vi nog vara förutan. Det blir inte särskilt många vita barn gjorda i den gruppen.
Senast redigerad av Kalamity 2020-10-18 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in