Citat:
Ursprungligen postat av
Kalamity
Jag tycker att det är märkligt att du är så positivt inställd till Dan och Magnus men så negativt inställd till Daniel Frändelöv. Tittar man på herrarnas utveckling har Daniel gått från mellanmjölks-SD till att radikaliseras så långt att han överger hela sin bakgrund och flyttar ut i en nationell miljö och ägnar sin vardag åt aktivism. Dan och Magnus har gjort precis tvärtom. De har lämnat sina bakgrunder som politiska aktivister och istället blivit svenniga myspappor som ägnar dagarna åt att sälja drömmar till sina kunder, dvs människor som du. Daniel har gjort ett stort ingrepp i sitt tidigare trygga gamer-liv samtidigt som Dan och Magnus har gått in från gatan och satt sig vid chipsskålen. Du om någon borde kunna se detta. Låt inte ditt oresonliga hat mot Ingrid Carlqvist ställa upp hinder framför dina ögon. Människor utvecklas och förändras och Frändelöv har förändrats till det bättre samtidigt som exempelvis Magnus, som röt om barbarer iklädd NMR-skjorta, har blivit en kraftigt överviktig Leif GW-lajvande svammelpelle.
Det var dessutom Dan och Magnus som åt schnitzel för dina 180 000 donationskronor. Inte Daniel.
Just nu är jag bakfull och ledsen. Särskilt psykist sjuk är jag nog inte längre, utan det enda problemet som finns kvar från Ingrid & Conrad-samarbetet är den här hemska alkoholismen. Snart ska jag börja arbeta igen och då går det ju inte att dricka på det här viset. Det är klart att jag på ett vis hatar Dan Eriksson och Magnus Söderman, men när situation ser ut som den gör så måste vi ju förlåta våra ledare för deras horeri. Jag skulle vilja att DFS sparkade Daniel Frändebög som en ursäkt till alla oss som de har lurat och förnedrat.
Jag får en känsla av att du inte har lyssnat särskilt mycket på Daniel Frändebög. Om du lyssnar på ett helt avsnitt när han och Eva-Marie Olsson sänder tillsammans så tror jag inte att du skulle gilla honom så där mycket efteråt. Herr Frändebög är den mesigaste människan som jag känner till. Det är kanske inte så konstigt om en 15-åring uppför sig på det där viset, men gubbjäveln är liksom 41 år gammal.
Varför är det så viktigt för dig och andra nationalister att den extremt dåligt allmänbildade tönten Frändebög ska sända radio? Det särskilt konstiga är att han som inte kan någonting om musik är programledare för ett musikprogram. Hans favorit Kiwi är riktigt pinsam skit. Jag skulle aldrig kunna ha en vän eller ett förhållande med någon som tycker att det där är bra. Om jag fick bestämma skulle bara coola människor få vara med i Svegots poddar. En karl som har en otroligt tuff och bra stil är Daniel Friberg. Han får gärna vara gäst i Kväll med Svegot snart.
Vad tror ni att Dan och Magnus innerst inne tycker om Frändebög? Jag är ganska säker på att i alla fall Dan Eriksson egentligen skulle vilja göra sig av med honom, men att han inte vågar det eftersom han då skulle framstå som en elak svingris. Boomersarna som kom med från Ingrid & Conrad älskar ju sin Frändebög.
Vad tror ni att medelåldern på Sverige vaknars lyssnare är? Min gissning är 64,2.