Citat:
Nej, man kan inte som säljare häva en försäljning av en fastighet. Man kan försöka komma överens med köparen att riva avtalet. Om köparen vägrar har man inget att sätta emot. Är formkraven uppfyllda kommer till slut kronofogden att avhysa dig. Du kan också komma att komma i kontakt med polis- och åklagarväsendet då du under resans gång kan ha gjort dig skyldig till intrång, hemfridsbrott är nog att ta i.
Det finns därför ingen tidsfaktor annat än före och efter avtal. Jag låter följande text från ekonomifokus.se där en före detta mäklare bland annat skriver:
Detta har varit en ovanligt bra tråd på Flashback då säkert en och annan troligen har fått upp ögonen för att bostadsaffärer inte bara är den största affären för många utan den är den mest formella också.
Det finns därför ingen tidsfaktor annat än före och efter avtal. Jag låter följande text från ekonomifokus.se där en före detta mäklare bland annat skriver:
Detta har varit en ovanligt bra tråd på Flashback då säkert en och annan troligen har fått upp ögonen för att bostadsaffärer inte bara är den största affären för många utan den är den mest formella också.
Jag håller med dig i allt. Juridiken är glasklar och måste så vara, ”Pacta sunt servanda”. Har man skrivit under ett avtal så ska man inte bara kunna ångra sig efteråt och riva upp allting, utan konsekvenser för en själv. Och som sagt, bostadsaffärer är i allmänhet inte bara stora i form av höga ekonomiska summor utan även viktiga av andra skäl, t.ex. känslomässiga.
Det intressanta inte minst i den här tråden är det moraliska. Ebba Busch med den höga svansföringen och sin intolerans mot oliktänkande.
Och även om risken förhoppningsvis är liten för coronasmitta och -spridning så bröt hon mot myndigheternas rekommendationer när hon festade runt på Stureplan med ”influencers”. Tänkte hon någon gång på att Esbjörn i kraft av sin höga ålder tillhör riskgrupperna för smitta och därför ska undvika sociala kontakter? Eller värnar hon bara om äldre när det gynnar hennes karriär?
Det intressanta är om det kommer att få politiska konsekvenser för henne. Här i tråden har det antytts att det redan innan funnits intern kritik mot henne.
Jag är den första att vara kritisk mot mediernas fulspel och snyftartiklar men hon har sig själv att skylla. Hon beter sig irrationellt och är skicklig på att själv gråta krokodiltårar.
Har faktiskt gillat henne innan men nu vete f-n om hon inte framstår i klass med självaste Annie Lööw: gapig, självupptagen, floskelmakare, kanske ganska osympatisk.