Citat:
Ursprungligen postat av
SpOeNdi
Nej, att sätta varje dag ÄR tröttsamt år ut å år in och mer "nåldyna" att sätta varje dag, blir nåldyna vare sig om det är subq eller im och nej du måste inte sätta blå nål, som fan inte är en "harpun" själv använder jag orange och sätter var 4e vecka.
Sen bara för att du köper apoteks grejer ifrån en ful shop betyder det inte att det är riktiga varor...
Frågan jag ställde va inte angående apoteksvaror eller inte och är inte poängen.
Poäng nr 1.Tjockare nål im ger mer ärrvävnad än en slin i fettet osv. Poäng nr 2. Den naturliga produktionen är dygns cyklisk och alla funktioner i kroppen inkl psyket mår som bäst då, så varför inte imitera den naturliga cykeln, om inte med injektioner pga olika legaliteter osv så gel. Själv kör jag gel men går över till test p på vår och sommar när jag för det mesta går utan tröja och vill kunna krama fru och barn plus allt badande och svettande.
Som sagt innan, tycker man x nivå av mående är ok och funkar, inga problem, kör så det ryker. Men om man inte är helt sig själv trots hjälpen med trt så prova gel eller om som nämnt tidigare, egenhändig trt, prova dagliga små subq injekt. I USA har det redan lanserats nästa generation av testo trt behandling i form av insulin liknande pennor.