2020-10-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Min bestämda åsikt är att dygnsvariationen har stor betydelse, i synnerhet om testot är högt på morgonen och lågt på kvällen. Det är så jag har det nu eftersom jag injicerar propionat varje morgon som har en halveringstid på 18 timmar. Jag känner enorm skillnad jämfört med Nebido

På vilket sätt upplever du det positivt med lågt T på kvällen?
Citera
2020-10-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970

Jag mår helt enkelt mycket mycket mycket bättre än på Nebido, och jag tror att ju bättre man efterliknar den naturliga dygnsvariationen desto bättre. Hur det fungerar exakt vet jag inte, men antar att det har att göra med receptorer och dess känslighet.

Och det borde vara så att när det är lågt på kvällen så sätter kroppen igång att producera själv på natten, vilket kanske förklarar att mina kulor är lika stora och fina som innan TRT. Tycker dom nästan känns större än innan till och med
Citera
2020-10-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970

Min tanke var nog att naturligt är bättre. Vanligt att man tänker så. Men jag reflekterade redan innan jag skrev att så inte måste vara fallet.

Min tanke var också att om man har lite egenproduktion kvar bör väl den följa den naturliga cykeln över dygnet. Vilket då skulle vara bra om det nu är bra med ”naturlig dygnsrytm”.

Har man kvar något av kroppens egen produktion när man är på Nebido?

Citat:
Jag mår helt enkelt mycket mycket mycket bättre än på Nebido, och jag tror att ju bättre man efterliknar den naturliga dygnsvariationen desto bättre. Hur det fungerar exakt vet jag inte, men antar att det har att göra med receptorer och dess känslighet.

Och det borde vara så att när det är lågt på kvällen så sätter kroppen igång att producera själv på natten, vilket kanske förklarar att mina kulor är lika stora och fina som innan TRT. Tycker dom nästan känns större än innan till och med
Citera
2020-10-16, 19:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Frågan har ställts förut men svaren är inte riktigt (en-)tyd(l)iga.

Om man är på Nebido har man då kvar något av sin egenproduktion av testo?

Jag undrar eftersom jag funderat lite på vikten av testonivå över dygnet.

Om egenproduktionen är noll blir det ju ingen variation över dygnet.

Har variationen över dygnet någon betydelse för välmåendet?
LH och FSH går ned mot noll när nebido används.
Citera
2020-10-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Min tanke var nog att naturligt är bättre. Vanligt att man tänker så. Men jag reflekterade redan innan jag skrev att så inte måste vara fallet.

Min tanke var också att om man har lite egenproduktion kvar bör väl den följa den naturliga cykeln över dygnet. Vilket då skulle vara bra om det nu är bra med ”naturlig dygnsrytm”.

Har man kvar något av kroppens egen produktion när man är på Nebido?

Som jag förstår det så finns det ingen anledning för kroppen att ha kvar någon produktion på Nebido eftersom testosteronet är högt dygnet runt varje dag.

Det förklarar ju också varför mina bollar var pyttesmå på Nebido, men stora på propionat
Citera
2020-10-16, 23:16
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burpeemannen
Att sticka sticka sig år ut och år in med en harpun (blå nål oftast) och större volym, blir i längden mer av en nåldyna än att sätta ED eller Eod med insulin nål, antingen subkutamt eller ytliga im. Men funkar det för er så kör

Nej, att sätta varje dag ÄR tröttsamt år ut å år in och mer "nåldyna" att sätta varje dag, blir nåldyna vare sig om det är subq eller im och nej du måste inte sätta blå nål, som fan inte är en "harpun" själv använder jag orange och sätter var 4e vecka.

Sen bara för att du köper apoteks grejer ifrån en ful shop betyder det inte att det är riktiga varor...
Citera
2020-10-16, 23:18
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Som jag förstår det så finns det ingen anledning för kroppen att ha kvar någon produktion på Nebido eftersom testosteronet är högt dygnet runt varje dag.

Det förklarar ju också varför mina bollar var pyttesmå på Nebido, men stora på propionat

Sen att bollarna blir stora på propionat? Är din inbillning, då du tillför exogent testo, så stänger du av din egen produktion, så spelar ingen roll vilken Ester du kör.. men kör du HCG, så växer dom naturligtvis
Citera
2020-10-16, 23:22
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Sen att bollarna blir stora på propionat? Är din inbillning, då du tillför exogent testo, så stänger du av din egen produktion, så spelar ingen roll vilken Ester du kör.. men kör du HCG, så växer dom naturligtvis

Vill bara inflika att detta är mina erfarenheter, då jag har kört alla estrar som finns.
Och vi är alla olika! Så funkar det bra för dig så kör på
Citera
2020-10-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burpeemannen
Jag fattar inte att folk fortfarande kör injektion e5d e10d osv med helt onödiga konsekvenser. Att sätta ED eller Eod resulterar i mycket, mycket jämnare blod serum nivåer och mycket mindre biverkningar, framför allt i humör och östrogen. Men ta inte mitt ord för det, kolla upp själva. Jay Cambell och Derek ala More Plates More dates är en bra början.

Det här! Kör en lättflytande olja, typ cypionate. Insulin nål samtidigt som ditt hgh, igf1 och Melanotan varje morgon tar 5 sekunder istället för hugga med stora nålar i Maximus. Sätt på kaffet o koka äggen under tiden.

Mår mycket bättre av jämna nivåer, testat alla sätt men ofta och små mängder är bäst!
Citera
2020-10-17, 00:50
Medlem
Citat:

Nej inbillning är det absolut inte, skillnaden är på tok för stor för det. Bollarna var ca 1 cm i diameter tidigare, nu är dom 4.5 cm
Citera
Medlem
Citat:
Vill bara inflika att detta är mina erfarenheter, då jag har kört alla estrar som finns.
Och vi är alla olika! Så funkar det bra för dig så kör på

Vad kör du på nu?
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Det här! Kör en lättflytande olja, typ cypionate. Insulin nål samtidigt som ditt hgh, igf1 och Melanotan varje morgon tar 5 sekunder istället för hugga med stora nålar i Maximus. Sätt på kaffet o koka äggen under tiden.

Mår mycket bättre av jämna nivåer, testat alla sätt men ofta och små mängder är bäst!

Testo-u finns som lättflytande olja med.... Och sätter du den var 14e dag, e3v eller en gång i månaden så har man jämna nivåer utan att agera nåldyna. Jag kör själv hgh och visst det funkar... Men i långa loppet blir det tradigt år ut å år in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in