Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Om alla gjorde som jag skulle vi inte ha något "nya normala". Att anamma civil olydnad är det minsta man kan göra. Fascinerande är det med människor som säger sig längta tills allt återgår till normalt igen, samtidigt som de lyder varenda liten regel så fort de är ute. Jag vill bara säga snälla lilla naiva dumskalle, det kommer aldrig att bli normalt igen. Inte så länge du och alla andra är med och bidrar till att etablera DET NYA normala. Det nya normala är här för att stanna, och det ENDA sättet att återgå till det gamla är om majoriteten slutar lyda alla dessa vansinniga "regler".
Det sorgliga är att vi i realtid får bevittna den kollektiva psykologin som tidigare i historien skapat så mycket totalitärt elände. Dom allra flesta gör som flocken, även om flocken går mot ett stup. Sen finns det enstaka individer, som du och jag, som tänker ett varv till.
Jag tror tyvärr det här beteendet med masker & hålla avstånd redan håller på o bli kulturellt. Och vi som vägrar kommer bli socialt avvikande