2020-10-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Oja, alla får permanenta skador av covid. Särskilt extremt vältränade idrottsmän som får betalt för att hålla sig i en sån fysisk form övriga dödliga bara kan drömma om.

Urskilj:

1: ens fysiska förutsättningar.

2: covid19 långverkande effekter. En del får efter månader, en del direkt. Man vet inte säkert hur covid skadar på lång sikt, därav är ni två inavel (era föräldrar är garanterat kusiner) ute och cyklar.

3: Huruvida han eller någon högprofilerad ens haft covid. Kan ju bara vara en rouse. Vore inte märkligt alls.

Så du menar att om man är elittränad, så löper man ingen risk? Bara alla vi andra?

Tove Alexandersson var ju också slut enligt tråden. Sen vann hon visst SM. Men det var tack vare träningen helt enkelt..
Citera
2020-10-17, 21:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Claes Elfsberg i Expressen om tillfrisknandet från corona:

https://www.expressen.se/noje/claes-elfsbergs-nya-liv-efter-coronasjukdomen/

"Nu när Claes Elfsberg är frisk igen slipper han vara orolig för att drabbas av sjukdomen, något han upplever att många i hans närhet är."

Claes Elfsberg är ett levande bevis för att vi instinktivt vet att om man en gång varit sjuk eller smittad av coronan (eller vilken smittsam sjukdom som helst) så blir man inte sjuk i den igen (finns undantag som bekräftar regeln), dvs att vi har uppnått immunitet!

Eller vad säger ni förståsigpåare?

Rena skämtet, han har ju inte ens blivit testad. Jag hade också coronasymtom i feb-mars, blev inte testad. Ska jag då med säkerhet påstå att jag haft corona? Njae.
Citera
2020-10-17, 21:09
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
C19 slår väldigt olika och givetvis kan inte ngn uttala sig hur det kommer slå mot enskild individ. Tegnell kan inte uttala sig hurvida det är farligare att passera ett övergångsställe för att nämna ett exempel. Som svar också på din fråga så ser immuniteten inte ut att hålla i sig längre än några månader till ett år. Vad vi ser just nu. Så ditt inlägg är värdelöst och Claes är kanske indoktrinerad av staten han med.

Labb-skapade, syntetiska virus brukar inte vara så lätta att sia om...
Citera
2020-10-17, 21:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag skulle inte ha några synpunkter på om skattepengar användes för att finansiera det upplägget du beskriver. I alla fall tills vaccin finns tillgängligt för riskgrupper.

Tyvärr så är det inte så enkelt att få statligt stöd för kreativa lösningar. Likaså kan det vara svårt att generalisera det här till ett regelverk som inte läcker skattepengar som ett såll.

Nu tänker jag bara fritt. Men jag tror att möjligheterna är större att krångla sig igenom det existerande regelverket på nåt sätt, genom "sanktionerat halvfusk". T.ex. att kvinnan blev sjukskriven för depression eller ångest p.g.a. sin situation, av en välvillig läkare.

Jag tänker släppa detta nu men vill ändå nämna att:

- det är ingen kreativ lösning, kvinnan har under många år assisterat sin make, dock har tanken om att utnyttja skattepengar för att bli anställd som assistent aldrig föresvävat henne. Det är så enkelt som att utan kvinnans hjälp skulle inte maken klarat sig ensam. Han hade varit tvungen att ha assistans alternativt bo på ett äldreboende.

- jag tvivlar på att det finns några välvilligt inställda läkare. Dessutom motsätter jag mig att man ska behöva ljuga ( halvljuga, ångest bör ju förekomma ) för att få hjälp.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-10-17 kl. 21:22.
Citera
2020-10-17, 21:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Rena skämtet, han har ju inte ens blivit testad. Jag hade också coronasymtom i feb-mars, blev inte testad. Ska jag då med säkerhet påstå att jag haft corona? Njae.

PCR-testerna har ju visat sig vara rena skämtet...

Mot ett virus som dessutom aldrig ens isolerats, dokumenterats...
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-17 kl. 21:20.
Citera
2020-10-17, 21:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
[b]CPR-testerna [/B]har ju visar sig vara rena skämtet...

Det är möjligt men nu använder vi PCR-tester, de är tillförlitliga. Vad är CPR förresten (China People Republic)?
Citera
2020-10-17, 21:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
CPR-testerna har ju visar sig vara rena skämtet...

Mot ett virus som dessutom aldrig ens isolerats...

Det cirkulerar bilder på nätet om du vill se hur man tänker sig att det ser ut. Dessutom är hela genomet kartlagt om du vill och orkar läsa igenom det.
Citera
2020-10-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tänker släppa detta nu men vill ändå nämna att:

- det är ingen kreativ lösning, kvinnan har under många år assisterat sin make, dock har tanken om att utnyttja skattepengar för att bli anställd som assistent aldrig föresvävat henne.

- jag tvivlar på att det finns några välvilligt inställda läkare. Dessutom motsätter jag mig att man ska behöva ljuga ( halvljuga, ångest bör ju förekomma ) för att få hjälp.
Det var inte den nuvarande lösningen som var kreativ. Om du läser mitt inlägg igen låg det "kreativa" i att man skulle få grönt ljus för att få vara hemma med ersättning i dagsläget, utan att ett sånt regelverk finns.
Citera
2020-10-17, 21:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Är du out of the blue eller? Just det, ett hot mot mänskligheten erkänner du alltså, men smittar barn då?Om de kan ta vaccinsprutor kan de ta ett litet test med en bomullspinne under tungan i 20 sek om det krävs någon enstaka gång.
HerreGud.
Under tungan? Inte är det så jag sett testet beskrivet. Vuxna säger att det är ytterst obehagligt med en lång bomullspinne upp genom näsborren där det ska grävas runt i slemhinnan bak i svalget ett tag. Bara en sadist vill utsatta rara små barn för denna tortyr så fort de blir en gnutta förkylda, vilket de tenderar bli rätt ofta, i allmänhet av nåt vanligt förkylningsvirus. Testtvång skulle förmodligen leda till att man inte låtsades om att barnet var sjukt av oro för den invasiva och påfrestande testmetoden.

Har du själv blivit testad eller struttar du runt som en glad och sorgfri potentiell asymptomatisk?
Citera
2020-10-17, 21:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är möjligt men nu använder vi PCR-tester, de är tillförlitliga. Vad är CPR förresten (China People Republic)?

Dessutom publicerade ju kineserna SARS-COV2 genom på ett tidigt stadium.

Så vad då "inte isolerat"?

"CPR-test" betyder kanske "test of Crazy People Ranting, (on flashback forum)"
Citera
2020-10-17, 21:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Dessutom publicerade ju kineserna SARS-COV2 genom på ett tidigt stadium.

Så vad då "inte isolerat"?

"CPR-test" betyder kanske "test of Crazy People Ranting, (on flashback forum)"

Det får du fråga Dödoåterfödd om.
Citera
2020-10-17, 21:35
Medlem
qwerty-66s avatar
I Belgium med en befolkning av Sveriges storlek har smittotalen o positivity rate stigit till oanade nivåer.
Drygt 10000 positiva idag och positivity rate över 13 procent.

Är Belgien det landet som ökar snabbast just nu?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in