Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag skulle inte ha några synpunkter på om skattepengar användes för att finansiera det upplägget du beskriver. I alla fall tills vaccin finns tillgängligt för riskgrupper.
Tyvärr så är det inte så enkelt att få statligt stöd för kreativa lösningar. Likaså kan det vara svårt att generalisera det här till ett regelverk som inte läcker skattepengar som ett såll.
Nu tänker jag bara fritt. Men jag tror att möjligheterna är större att krångla sig igenom det existerande regelverket på nåt sätt, genom "sanktionerat halvfusk". T.ex. att kvinnan blev sjukskriven för depression eller ångest p.g.a. sin situation, av en välvillig läkare.
Jag tänker släppa detta nu men vill ändå nämna att:
- det är ingen kreativ lösning, kvinnan har under många år assisterat sin make, dock har tanken om att utnyttja skattepengar för att bli anställd som assistent aldrig föresvävat henne. Det är så enkelt som att utan kvinnans hjälp skulle inte maken klarat sig ensam. Han hade varit tvungen att ha assistans alternativt bo på ett äldreboende.
- jag tvivlar på att det finns några välvilligt inställda läkare. Dessutom motsätter jag mig att man ska behöva ljuga ( halvljuga, ångest bör ju förekomma ) för att få hjälp.