2020-10-17, 20:06
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Tyvärr så har svensken fått för sig att kristendomen hör hit. Det gör den inte, utan den blev vi påtvingade.

Och tydligen så lärde vi oss ingenting då man försöker göra det samma med islam nu.

Instämmer.
Citera
2020-10-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Nej det "måste man inte få". Är högst oviktigt att använda yttrandefriheten till att reta gallfeber på muslimer eller något annat folkslag/politisk grupp. Det är absolut inte därför den finns. Och det kommer leda till att yttrandefrihet inte är en mänsklig rättighet en dag. Sluta försvara missbruket av den. Jävla trams

Blir man provocerad av människor som använder sig utav sin yttrandefrihet så har man inte i Västvärlden att göra.
De ska inte komma hit och ändra på vårat sätt att leva, dags att tömma Europa på muslimer för det fungerar inte som det är nu.
Citera
2020-10-17, 20:21
Avslutad
Verkar vara förenat med livsfara att kritisera islam.

Känns lite sådär att "sverige" släppt in en så stor mängd muslimer i landet. Nu är dom här för gott känns det som.
Och dom verkar ta sin religion på största allvar.

Var man inte medveten om detta innan man drog igång med massinvandrings-karusellen eller vadå?
Citera
2020-10-17, 20:23
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?

Om vi nu ska tro på att det existerar en gud, så har han skapat människan och alla deras egenskaper, även humor. Tror man på en kärleksfull gud, så är det så. Att inte få göra humor av saker är att inskränka människans frihet, punkt. Ingen gud står bakom våld, om vi nu ska tro på en gud. Om jag skulle flytta till ett muslimskt land, då skulle jag passa mig, då har jag inte mina västerländska lagar i ryggen och vill inte dö för en skitsak, men flyttar man till ett land med åsiktsfrihet, så får man fanimej anpassa sig här, eller flytta tillbaka. Stenålderstänk!
Citera
2020-10-17, 20:28
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.
Ska man låta gubbar gifta sig med småflickor också då eller bara för att det är deras "religion"?
Det är inte genom att låta saker o ting bero som man får till förändring.
Citera
2020-10-17, 20:30
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Om vi nu ska tro på att det existerar en gud, så har han skapat människan och alla deras egenskaper, även humor. Tror man på en kärleksfull gud, så är det så. Att inte få göra humor av saker är att inskränka människans frihet, punkt. Ingen gud står bakom våld, om vi nu ska tro på en gud. Om jag skulle flytta till ett muslimskt land, då skulle jag passa mig, då har jag inte mina västerländska lagar i ryggen och vill inte dö för en skitsak, men flyttar man till ett land med åsiktsfrihet, så får man fanimej anpassa sig här, eller flytta tillbaka. Stenålderstänk!

Om det finns en gud måste han vara ond eller icke allsmäktig. För annars hade gud ingripit och tagit bort allt elände. Eller så vill han inte och då är han ond. Eller så finns det ingen gud helt enkelt o folk e rätt ruttna.
Citera
2020-10-17, 20:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Undrar om svenska historielärare undervisar om terrorattentatet mot Charlie Hebdo den 7 januari 2015 och visar muhammedkarikatyrerna? Om inte borde alla historielärare i Sverige göra det- för att visa sitt stöd för den mördade kollegan i Paris.
Efter attentatet mot Charlie Hebdo var det ett antal personer som uppmanade varenda nyhetsförmedlare i västvärden att visa de bilder som föranlett attentatet. Ingen redaktion gjorde detta, inte ens de med resurser att skydda sig och sina anställda. När Macron fördömde det här attentatet visades bilderna inte upp och jag ser ingen fransk tidning som gör det. Att i det läget uppmana enskilda lärare att göra det är väl rätt tänkt men väldigt mycket att begära.
Citera
2020-10-17, 20:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
SVT ljuger ju och relativiserar för att förminska allvaret i brottet. De lurar människor, mord blir avlida och halshuggning blir knivskador på halsen. Detta är systematiska omskrivningar av verkligheten från SVT:s sida och är att betrakta som en form av propaganda.
Man vill inte säga att detta är ännu ett mord ala terrordåd utfört av en muslim i Europa.
Man har gjort allting man kan i årtionden för att dölja och förminska invandringen och islams fruktansvärda påverkan på Europa.
Man blir inte en tabloid för att man skriver sanningen men sanningen lyckas SVT inte ens snubbla över.

Så när SVT skrev att det var en man som avlidit pga halshuggning pga muhammedteckningar, med tydliga tecken på terrorism, så berättar de inte sanningen?

Det innehåller precis allt det du påstår att SVT inte säger. Lögnaren är du.

The Daily Mail är en tabloid...
Citera
2020-10-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nä.. för humor kan ju inte vara provocerande.. 🤔🤣 Alltså jösses.. Life of Brian var en extrem provokation när den kom, likaså när WASP sjöng "Fuck like a beast". De kristna tokhyllade och skrattade gott åt Black Sabbath på 70-talet - för att inte tala om Venom..
Humor är olika för olika människor. Det som är humor för en, kan vara en provokation för andra. South Park har avsnitt med bl.a. Jesus och Muhammed som superhjältar - superkul, dvs humor - men de blev senare cencurerade pga att hotfulla muslimer inte kunde kontrollera sina kränkta känslor.

Varenda exempel jag gav kan ses som både humor och provokation.

En lärare som höll en klass om yttrandefrihet i Frankrike, år 2020, i västvärlden - den mest öppna, fria och framgångsrika civilisationer i modern tid - blev alltså halshuggen pga att han visade en jävla teckning på en person som levde för 1400 år sedan bara för att det står i en jävla bok att han har sagt att det är förbjudet att avbilda honom.. Och att folk i en stund som denna ens uttrycker att "ja men det är ju provocerande att avbilda honom" och inte "vilka jävla dysfunktionella idioter som blir helt jävla bindgalna pga en jävla teckning" är helt sinnessjukt - men ger en rätt bra inblick i hur vissa länder efter en tid plötsligt har sharialagar.. "det är ju onödigt att provocera".. "bäst att vara tyst, så de inte blir kränkta".. "bäst att säfa att gud är störst, vill ju inte provocera".. "bäst att lägga mig på knä.."

Jag har inga problem med att muslimer inte vill avbilda honom pga att han sade så. Men om en icketroende gör det, ja då får väl gud straffa honom/henne. Vem fan har sagt och gett rätt till att det är muslimens uppgift att straffa syndaren på plats? Det står väl ändå inte i koranen att man skall döda alla otrogen som inte följer sharialagar?? Man får inte avbilda Muhammed och man får inte äta fläsk. Men inte fan blir jag halshuggen om jag äter bacon offentligt!

Har diskuterat yttrandefriheten och vad den skall användas till. Att använda en karikatyr i southpark är humor, att diskutera det i en klass är lärorikt.. men att enbart använda yttrandefriheten för att provocera människor är inget man ska vurma om. Varför inte istället ta ett väldigt mycket bättre exempel på hur man kan använda yttrandefriheten? Som tillexempel att man kan vara samhällskritisk utan att hamna i fängelse. I en demokrati får man använda sin frihet ansvarsfullt, annars kommer det till slut påverka alla genom censur och förbud. Tänk på det
Citera
2020-10-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så när SVT skrev att det var en man som avlidit pga halshuggning pga muhammedteckningar, med tydliga tecken på terrorism, så berättar de inte sanningen?

SVT har ändrar rubriken din PK-stolle.
Citera
2020-10-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Verkar vara förenat med livsfara att kritisera islam.

Känns lite sådär att "sverige" släppt in en så stor mängd muslimer i landet. Nu är dom här för gott känns det som.
Och dom verkar ta sin religion på största allvar.

Var man inte medveten om detta innan man drog igång med massinvandrings-karusellen eller vadå?
Såg en kommentar till SVTs Facebook från någon med ett lite arabisktklingande namn (eller ett nick, för all del). Han menade att läraren hade skämtat en gång för mycket. När jag kollade på hans Facebook hade han en logotyp med AWA - Arabs With Attitude. Låter ju inte så betryggande.
Citera
2020-10-17, 20:47
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

På deras hemsida stod det "knivskuren i halsen" inte halshuggen. Om de ändrat får du gärna länka men det jag läste var "knivskuren i halsen" och så brukar de göra för att försvara islamisterna och förringa dåd begångna av muslimska dårar.

Ganska viktig skillnad mellan ett skärsår i halsen och religiöst avskiljande av "otrogen hunds" huvud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in