2020-10-17, 01:22
Medlem
En lärare som kämpade för yttrandefriheten får huvudet avhugget mitt på dagen i Europa av en invandrad 18 årig muslim, alla godhjärtade personer som demonstrerade efter Floyds död håller av någon anledning låg profil nu.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2020-10-17 kl. 01:26.
Citera
2020-10-17, 01:26
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
En lärare som kämpade för yttrandefriheten får huvudet avhugget mitt på dagen i Europa av en invandrad 18 årig muslim, alla godhjärtade personer som demonstrerade efter Floyds död håller låg profil nu.
Han undervisade bara.
Citera
2020-10-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Skärp dig. Tänker inte gå in på vad skillnaden mellan humor och provokation är. Det borde du fatta själv.

Nä.. för humor kan ju inte vara provocerande.. 🤔🤣 Alltså jösses.. Life of Brian var en extrem provokation när den kom, likaså när WASP sjöng "Fuck like a beast". De kristna tokhyllade och skrattade gott åt Black Sabbath på 70-talet - för att inte tala om Venom..
Humor är olika för olika människor. Det som är humor för en, kan vara en provokation för andra. South Park har avsnitt med bl.a. Jesus och Muhammed som superhjältar - superkul, dvs humor - men de blev senare cencurerade pga att hotfulla muslimer inte kunde kontrollera sina kränkta känslor.

Varenda exempel jag gav kan ses som både humor och provokation.

En lärare som höll en klass om yttrandefrihet i Frankrike, år 2020, i västvärlden - den mest öppna, fria och framgångsrika civilisationer i modern tid - blev alltså halshuggen pga att han visade en jävla teckning på en person som levde för 1400 år sedan bara för att det står i en jävla bok att han har sagt att det är förbjudet att avbilda honom.. Och att folk i en stund som denna ens uttrycker att "ja men det är ju provocerande att avbilda honom" och inte "vilka jävla dysfunktionella idioter som blir helt jävla bindgalna pga en jävla teckning" är helt sinnessjukt - men ger en rätt bra inblick i hur vissa länder efter en tid plötsligt har sharialagar.. "det är ju onödigt att provocera".. "bäst att vara tyst, så de inte blir kränkta".. "bäst att säfa att gud är störst, vill ju inte provocera".. "bäst att lägga mig på knä.."

Jag har inga problem med att muslimer inte vill avbilda honom pga att han sade så. Men om en icketroende gör det, ja då får väl gud straffa honom/henne. Vem fan har sagt och gett rätt till att det är muslimens uppgift att straffa syndaren på plats? Det står väl ändå inte i koranen att man skall döda alla otrogen som inte följer sharialagar?? Man får inte avbilda Muhammed och man får inte äta fläsk. Men inte fan blir jag halshuggen om jag äter bacon offentligt!
Citera
2020-10-17, 01:28
Medlem
murtennios avatar
Känns som det är terrordåd hela tiden i Frankrike
Citera
2020-10-17, 01:43
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Se Frankrike som 90-talets Rhodesia och Sydafrika. Ett land där vita blir och är minoritet. Ni som fortfarande tror på ett vaknande av franska folket har helt fel, de är redan vakna men de har inget att sätta emot,de är i minoritet.

Ja
Kan bara hålla med.
Tyvärr
Citera
2020-10-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Samtidigt kan man ju respektera deras religion och inte avbilda deras profet. Folk måste förstå eller borde förstå att för dom troende är en religion är överstående allt annat. Tron kommer att stå framför det som är etiskt och moraliskt fel för oss. Och nej jag försöker inte förminska det brutala vidriga mordet.... Jag säger bara en sanning ifrån ett annat perspektiv.

Motiv är ifrån en Annans icke troende perspektiv sinnessjukt men för dom troende helt logiskt. Därmed inte sagt att alla troende skulle göra det. Men att avbilda deras profet är haram. Och jag tycker man aggiterar dom med avbildningar hit och dit.

Ja, du har rätt men det finns alltid någon som råkar säga eller göra något oeftertänksamt och då är det helt i sin ordning för en muslim att halshugga en otrogen som har förolämpat hans profet. Tycker du inte att det saknas lite proportioner här?

Det gör iaf jag. Jag finner det ytterst motbjudande att behöva leva i ständig skräck inför dessa muslimer som numera bor inpå knuten. Det här är en anledning till att det var ett gigantiskt misstag att släppa in dem i Europa och det är våra politiker som bär det yttersta ansvaret.
Citera
2020-10-17, 02:28
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Nej det "måste man inte få". Är högst oviktigt att använda yttrandefriheten till att reta gallfeber på muslimer eller något annat folkslag/politisk grupp. Det är absolut inte därför den finns. Och det kommer leda till att yttrandefrihet inte är en mänsklig rättighet en dag. Sluta försvara missbruket av den. Jävla trams

En man har blivit halshuggen (i islams namn) och din fokus ligger på att implicera att man inte ska få använda yttrandefriheten som man behagar för att det kan kränka en muslim, spelar inte så stor roll för allt kränker muslimer, och gör det inte det hittar dem en anledning att känna sig kränkta, svenska skolsystemet har gjort sitt med dig.
Citera
2020-10-17, 02:33
Medlem
Sorgligt, de är fanatiska
Citera
2020-10-17, 02:35
Medlem
Är det ens verifierat att det är en mänskligt huvud?

På bilden ser det ut som en "docka"
Citera
2020-10-17, 02:45
Medlem
mats_lindqvists avatar
De flesta i Sverige och jag tror också i Frankrike som är muslimer har kommit hit till Europa för att våra länder av en eller annan anledning är bättre länder att leva i. En del av anledningarna till varför det är så, är vår yttrandefrihet. De som lever här och har problem med den yttrandefriheten bör återvända till de länder som de kom ifrån.
Citera
2020-10-17, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
En lärare som kämpade för yttrandefriheten får huvudet avhugget mitt på dagen i Europa av en invandrad 18 årig muslim, alla godhjärtade personer som demonstrerade efter Floyds död håller av någon anledning låg profil nu.

Imorgon blir det en kärleksmanifestation och demonstration mot "rasismen mot svarta"
Citera
2020-10-17, 02:53
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Se Frankrike som 90-talets Rhodesia och Sydafrika. Ett land där vita blir och är minoritet. Ni som fortfarande tror på ett vaknande av franska folket har helt fel, de är redan vakna men de har inget att sätta emot,de är i minoritet.

Frågar man mig så har Frankrike varit problemet ifrån dag1.
Vad är en fransman?
Dom är splittade merparten är oidentiferat mörkmuskiga med arabiskt/judiskt inslag och så finns det dom germanska eller nordiska typerna som sällan når högre poster. det råder ingen öppen motsättning men att den finns där.
Det märkliga är att majoriteten ser sig inte som europeer, fransmän ja men att dom förlikar sig inte med grannfolken och för alltid en egen motsatt politik som under dom två krigen och både före och efter. Italienare, spanjorer, tyskar dom tycker i regel illa om fransmän för att det finns en mängd saker där Frankrike har betett sig egenmäktigt och illa.
Frankrike är ett land där multimixen nådde sin kulmen redan för längesedan dom känner ingenting för europeer och jag ger mig fan på att det är genetiskt behäftat, dom har de sina i mellanöstern i Afrika i Asien och bortåt Kaukasus, Georgien och Armenien, homoglobalis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in