Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
I dag satt jag och pratade med en tant om det här med hålet och att det skulle varit en ubåt. Det hon berättade har jag inte hunnit kolla om det skulle kunna vara något men det hon berättade att i början av 90 talet skulle sovjet? Skrota ett antal ubåtar dom skulle till Göteborg för skrotning.
Alla ubåtarna är skrotade för utom en, den blev spårlöst borta och aldrig hittad. Hon sa att garanterat har den ubåten byggts om så den behöver ingen besättning utan kan köras från andra sidan av jordklotet om det skulle vara så.
Den skulle alltså används till att köra på Estonia och sedan bli bort skrotad fort och ingen saknar den varken innan eller efter katastrofen.
Jag tänkte att fan tanten är senil men senare började jag tveka tänk om det skulle stämma, någon som vet här om just detta med en försvunnen skrot ubåt stämmer? Jag har inte så jag kan söka på det så jag skriver det här i stället
Citerar mitt inlägg.
Fick tag i den här tanten på telefon förut och frågade var hon hade läst om den försvunna ryska ubåten och om den hade blivit hittad.
Den är fortfarande borta och hon hade läst det i någon tidning och en av ubåtarna var det som b*ert karlss*n köpt som sjönk men den fick dom upp och hamnade på något nöjes fält
Varför sverige skulle köpa 6 ubåtar för att skrota är något jag inte förstår och förstår inte heller hur man kan vela bort en av dom så den spårlöst försvinner.
Ni som är insatta i ämnet, skulle någon hitta något på nätet om den försvunna ubåten det ska vara runt 1990 91 kanske 92 min lur vill inte sammarbeta med söka och jag tror att den här tanten kan ha läst något som är intressant och eftersom hon var så säker på att den skulle varit med och gjort hål i båten.
Det är intressant detta och sanningen ska bara fram och det fort