2020-10-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Nej jag tycker också det finns större problem i världen än att provocera andra 🙄
Det kan en tycka. Men hursom, inget en ska bli mördad för. Eller vad tycker du? Står det i proportion till mördandet? Jag tycker inte det!
Plus att i Europa har vi yttrandefrihet! Gillar en inte det så kan man lämna Europa!
Citera
2020-10-17, 17:57
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
Att du ens skriver det du gör är så sjukt. Så, så sjukt. Du är så pass sjuk att du inte har förstånd nog att att inse att du är sjuk.

Det är inte sjukt. Det är att provocera dom. Man behöver inte måla deras profet. Man kan låta bli. Därmed inte sagt att det inte är ett fruktansvärt, vidrigt, sinnessjukt dåd....
Citera
2020-10-17, 17:58
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Yttrandefriheten finns till för att kunna kritisera bland annat makthavare eller makthavande instanser utan att behöva dömas för det, vilket islam och Muhammed är. Yttrandefriheten är i sin natur provocerande. Den finns inte till för att vara alla till lags och för du ska kunna yttra saker som inte provocerar någon.

Så antingen har man den eller inte. Men glöm inte vad syftet med den är. Du kan inte säga - vi ska ha yttrandefrihet, men. Alla blir retade på ett eller annat sätt när någon använder yttrandefriheten. Skillnaden är att de inte halshugger folk.

Det är för att dom flesta som hanterar karikatyrer och skoj är ateister. Djupt religiösa människor kommer att reagera.
Citera
2020-10-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Läraren i fråga var ju en man som försökte värna yttrandefriheten, visa vad den innebär och som inte gav efter eller tummade på det för att vara migranter från tredjevärlden till lags. I Sverige hade ingen lärare gjort samma sak. Här är det tvärt om så att man ger efter för sina grundprinciper och anpassar samhället efter folk som kommit hit och som fått allt från samhället, utan att ens behövt bidra med något. Hade alla svenskar varit som honom så hade vårt samhälle inte sett ut som det gör idag. Vi har övergivit våra principer, anklagar oss själva för rasism, anpassar oss och det kommer leda till katastrof i längden.(om det inte redan gjort det)

Jag håller med till 100%. Att vika sig för muslimer är ju inte bättre än att vika sig för nazister. Vänsterpacket är ju ett gäng hycklare. Vi har ingen yttrandefrihet när det gäller islam. Samhället har vikit ner sig totalt för ett gäng smutsiga sandapor med en kultur från stenåldern. Patetiskt.
Citera
2020-10-17, 18:00
Medlem
MarineLePepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Vänta vänta. Snart kommer detta att hända i Sverige. Möjligtvis så kommer etablerad media att försöka tysta ner det och förtiga men det kommer allt närmare. Tack för att ni valde Sverige.
Det hände i Sverige innan det hände historieläraren. Läs tråden om Wilma.

Skillnaden är att historielärarens familj kan roa sig med att få tillbaka hela kroppen. Det kan inte Wilmas familj ännu.
Citera
2020-10-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det kan en tycka. Men hursom, inget en ska bli mördad för. Eller vad tycker du? Står det i proportion till mördandet? Jag tycker inte det!
Plus att i Europa har vi yttrandefrihet! Gillar en inte det så kan man lämna Europa!
Ok , var inte mördaren från ryssland dvs europeisk ??

Alla får göra som de vill men risker finns det alltid !!
Citera
2020-10-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Det är för att dom flesta som hanterar karikatyrer och skoj är ateister. Djupt religiösa människor kommer att reagera.

Om man tycker att ens religion är viktigare och står över samhällets regler och normer, så kanske man inte ska bo i Sverige. Då kanske man ska bo någon annanstans. Finns religiösa stater som Saudiarabien?

Det har alltid funnits någon som blir djupt upprörd eller känner sig provocerad över att någon använder sig av yttrandefriheten. Det ligger i principens natur att reta upp folk, det är syftet till viss del. Det är inte bara religioner, utan alla människor. Företagare, myndigheter, privatpersoner, politiskt aktiva, extremister åt olika håll. Yttrandefriheten står dock över alla. Och om man inte vill fatta det så ska man inte bo här. Det är en grundprincip. Ingen står över den och ingen ska behandlas annorlunda. Ingen religiös, ingen muslim, inte någon står över den. Förstått?
Citera
2020-10-17, 18:08
Bannlyst
Citat:
Det är inte sjukt. Det är att provocera dom. Man behöver inte måla deras profet. Man kan låta bli. Därmed inte sagt att det inte är ett fruktansvärt, vidrigt, sinnessjukt dåd....

Jag har ingen aning om du efterbliven eller bara en idiot, men alla muslimer, även i Koranen, målar/målas alla andra religioner och icke-troende med de värsta beskrivningarna som finns,

Muslimer, även Koranen, målar alla andra som grisar ..... vill inte säga mer

Men hur orkar du försvar terrorister, och blodet på den oskyldiga läraren har inte torkat än.

Skäms på dig Queenofqueens

Med muslimer menar jag terrorister här, finns det fortfarande muslimer som tar avstånd, men några svenskar som Queenofqueens försvarar det
Senast redigerad av jj299792458 2020-10-17 kl. 18:31.
Citera
2020-10-17, 18:09
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?

Jag har ingen relation till Muhammed så jag bryr mig inte det minsta om man avbildar Muhammed. Lika lite som jag bryr mig om sexuellt ekivoka avbildningar eller vad som helst annat. I Sverige får man avbilda Jesus som blir våldtagen i röven av valfri person. Om man reagerar med halshuggning så bor man i fel världsdel, eller så har man grovt missförstått syftet med att flytta till Frankrike från första början. Det här är människor som lagt ner en jävla massa tid och pengar för att ta sig till fria demokratier och som sedan tydligen kräver att vi ska vara rädda för dom.
Citera
2020-10-17, 18:09
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du säger. Och vi ska stå fast vid yttrandefriheten men måste man visa den genom att göra en karikatyr av deras profet? Det måste finnas ett annat sätt att tala om yttrandefriheten?
Nej det handlar inte bara om deras profet. Det finns många saker som inte accepteras inom islam. Men försök du att ändra på en religion. Det kommer aldrig, aldrig återigen aldrig att gå. Det som är skrivet är skrivet.... Man kan inte reformera om islam. Tror inte någon muslim vill det.

Hur ska det reformeras om? Deras religion är deras religion och så är det.

Det finns gott om moderna muslimer med reformerad tro. De bara syns eller hörs inte.
Hur tror du det kommer sig?
De radikala, dvs islamisterna är här i Europa bl a för att rätta in moderna, reformerade muslimer i sitt led. Annars straffas de!

Du ser ju att ateister och kristna också är byten!
Citera
2020-10-17, 18:10
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Varför ljuger media TV, Expressen att det var en "knivskärning" nar det i själva verket var en halshuggning eller inte ens det en huvudseparering med kniv. Varför gullas det så in i helvete med dessa as. Och sen är det viktigt att förtydliga att imamer och muslimer fördömer detta. Jovisst. Dom myser och hyllar detta hjältedåd i det tysta. Allt annat är lögn.
Citera
2020-10-17, 18:12
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Var noga med vilka som får jobb inom myndigheter, sjukhus och skolor.

Det är inte på golvet det avgörs. Det är de på redan höga chefspositioner som sett till kunna besätta andra nyckelposter långt högre upp, som understödjer och möjliggör den röda och globalistiska politik som förs. Läs gärna om den marxistiska strategin "Den Långa Marschen igenom Institutionerna".
Citat:
Människor som "sörjer" och kommer med blommor. Ungefär som att läraren dog i en bilolycka.

För majoriteten vanliga människor marinerade i globalistiskt tänkande var det en tragisk olycka.
Citat:
Var är protesterna mot islam och muslimer?
Ingen vill bli stämplad rasist, med följderna det får.
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Stämmer ju inte alls. Koranen får fortfarande brännas här, står i grundlagen, och det är inget vi ruckar på för att muslimska sällskap vill till exempel.

Nix. Vänligen läs på. Vår Polismakt prioriterade detta omedelbart som misstänkt HMF.
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Det har ju hänt i Sverige några år sedan i Trollhättan, det var i skolan.
Inte huvudtlös, väl? Vi är alla inlärda, att mordiska dåd bara utförs av Högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in