2020-10-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Inget rättfärdigar detta hemska dåd. Men du måste förstå att en tro är så stark att det är realistiskt. Jag tycker att det är fel att avbilda deras profet. Det är att reta upp.

För inte så länge sedan var det fel att vara homosexuell i Sverige. De som ändå trotsade och var öppet gay, retade upp. Kristna höger i USA anser att abort retar upp..

I flertalet muslimska länder är det straffbart att vara homosexuell. Homosexualitet retar gallfebern på dem.
Det är alltså fel enligt dig att vara öppet gay i t.ex. Iran eftersom det är att reta upp? Religionen ska ju inte ändra på sig, det är ju bara att "sluta böga" eller?
Citera
2020-10-17, 17:44
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?

Om jag ritar en streckgubbe och säger att det är mohammed så ska jag halshuggas. Det är vad du tycker.

Sjuka jävla idiot.
Citera
2020-10-17, 17:45
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Om du tittar på islamistiska länder så handlar det inte bara om deras profet till sist. Då ska allt som går emot islam attackeras: homosexuella, icketroende, folk som kritiserar islam, judar, kristna, kvinnor som vill ha självständighet, nattklubbar, affärer som säljer alkohol m.m. En del av det jag nämnt sker redan i Sverige idag.

Vill du ha mer av detta till Sverige eller mindre? Om du vill ha mindre så måste du lära dig att stå fast vi grundprinciperna som bygger ett modernt samhälle. Och där ingår bland annat yttrandefrihet att kritisera en religion, eller att rita en bild av en ideologisk ledare.

Jag förstår vad du säger. Och vi ska stå fast vid yttrandefriheten men måste man visa den genom att göra en karikatyr av deras profet? Det måste finnas ett annat sätt att tala om yttrandefriheten?
Nej det handlar inte bara om deras profet. Det finns många saker som inte accepteras inom islam. Men försök du att ändra på en religion. Det kommer aldrig, aldrig återigen aldrig att gå. Det som är skrivet är skrivet.... Man kan inte reformera om islam. Tror inte någon muslim vill det.

Hur ska det reformeras om? Deras religion är deras religion och så är det.
Citera
Medlem
Ja, i en normalt fungerande värld borde det vara så.
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det kan en verkligen fråga sig!
En del islamister är troligen här för att fortsätta förfölja de muslimer som inte är islamister.
De är helt enkelt utsända för att få kontroll på folket! Många muslimer som har annan inriktning än islamisterna, har blivit brutalt torterade, och mördade!
Ytterligare andra är kanske här, pga förföljelse, eftersom de är just islamister?
Hur som, Europa ska vara, stängt för islamister och kriminella.
Citera
Medlem
Vad är det för fel på muslimer egentligen? Om kristna fundamentalister skulle reagera likadant skulle ju Monty Python gänget avrättats allra senast efter filmen Life Of Brian.
Citera
2020-10-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
Att du ens skriver det du gör är så sjukt. Så, så sjukt. Du är så pass sjuk att du inte har förstånd nog att att inse att du är sjuk.

Hen har skrivit detta om och om och om i tråden... Misstänker att det är en muslim som försöker få folk att "förstå" dådet... eller bara en extremt efterbliven leftard.
Citera
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?
Nej jag tycker också det finns större problem i världen än att provocera andra 🙄
Citera
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Vad är det för fel på muslimer egentligen? Om kristna fundamentalister skulle reagera likadant skulle ju Monty Python gänget avrättats allra senast efter filmen Life Of Brian.

Jag känner till ett ANTAL kristna som skrattat röven av sig till filmen. Det säger en hel del om kristna och kristendomen.

Islam däremot, ren ondska.
Citera
2020-10-17, 17:50
Medlem
MarineLePepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Men mördaren var från Tjetjenien och inte i något MENA-land, som inte Frankrike har någon kolonialhistoria med. Det är inte heller första gången Tjetjener begår terrordåd i Frankrike. Varför har Frankrike tagit in Tjetjenier i deras land? Tjejenier och även många andra i den där regionen är totalt sinnessjuka, man ska inte ta in dessa människor alls och ens ryssar heller. Gör man det så blir det så här.
Ja.

En muslimsk invandrare från Öst som invandrar till Europas största muslimska land som blivit det pga kolonialtiden.

Att Frankrike tar in invandrare/asylsökare från Öst är inget nytt. Redan på 1900-talet skämtades det om att när man tog en taxi i Paris så var chansen stor att en rysk prins i exil satt bakom ratten.

Förre presidenten Sarkozy är också en invandrare från öst om jag inte missminner mig. Liksom kulturprofilen Arnaults familj.
Citera
2020-10-17, 17:50
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du säger. Och vi ska stå fast vid yttrandefriheten men måste man visa den genom att göra en karikatyr av deras profet? Det måste finnas ett annat sätt att tala om yttrandefriheten?
.

Yttrandefriheten finns till för att kunna kritisera bland annat makthavare eller makthavande instanser utan att behöva dömas för det, vilket islam och Muhammed är. Yttrandefriheten är i sin natur provocerande. Den finns inte till för att vara alla till lags och för du ska kunna yttra saker som inte provocerar någon.

Så antingen har man den eller inte. Men glöm inte vad syftet med den är. Du kan inte säga - vi ska ha yttrandefrihet, men. Alla blir retade på ett eller annat sätt när någon använder yttrandefriheten. Skillnaden är att de inte halshugger folk.
Citera
2020-10-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför ska man protestera mot en hel religion när gm med all sannolikhet var sjuk i skallen och radikaliserad? Ska man demonstrera mot FOLK kanske? Folk är ju dumma i huvudet så det kanske är på sin plats?
Det finns mycket våldsamma och totalitära inriktningar inom islam. Många olika slags tro inom religionen islam. Förstår du? Den onda inriktningen, en av dem, dess anhängare benämns islamister. Tänk IS, tänk deras fruktansvärda framfart med tortyr och mord. Så finns det även mer moderna , snälla, varianter av islam. De olika inriktningarna gillar inte varandra. De dödar varandra. Islamister dödar även ateister, kristna, hinduer m fl.

Det är troligen vad som ligger bakom halshuggningen i Paris.
Viktigt att inse det och skilja på får och hundar.
Citera
2020-10-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför ska man protestera mot en hel religion när gm med all sannolikhet var sjuk i skallen och radikaliserad? Ska man demonstrera mot FOLK kanske? Folk är ju dumma i huvudet så det kanske är på sin plats?

En moské är ju inblandad, flertalet har gripits. Det är ingen ensam galning, utan muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in