2020-10-17, 17:38
Medlem
Svart-Skalles avatar
Så jävla bisarrt, när man tittar på bilderna i valfri tidning. Människor som "sörjer" och kommer med blommor. Ungefär som att läraren dog i en bilolycka.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/flera-gripna-efter-brutalt-parismord-1.35709600

En oskyldig person har blivit avrättad genom halshuggning med kniv på en skola i ett islamistiskt terrordåd. Var är protesterna mot islam och muslimer?
Citera
2020-10-17, 17:38
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Att försöka rättfärdiga dessa handlingar är bara befängt. Om vi nu väljer att se på detta från ett annat perspektiv, där en muslim avbilder en ateist på ett provocerande sätt, hur hade då ateisten reagerat, tror ni? Att försöka rättfärdiga dessa handlingar genom att hänvisa till en skrift är så oerhört sorgligt.

Inget rättfärdigar detta hemska dåd. Men du måste förstå att en tro är så stark att det är realistiskt. Jag tycker att det är fel att avbilda deras profet. Det är att reta upp.
Citera
2020-10-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag ska skriva ärligt till er. Hela deras religion cirkulerar kring profeten mohammed och dom anser att läraren har kränkt dom genom att visa bilder på en mohammed karikatyr. Jag tycker det är onödigt att agitera dom. Låt deras profet vara. Varför ska man förlöjliga dom och hålla med en massa bilder

Om du tittar på islamistiska länder så handlar det inte bara om deras profet till sist. Då ska allt som går emot islam attackeras: homosexuella, icketroende, folk som kritiserar islam, judar, kristna, kvinnor som vill ha självständighet, nattklubbar, affärer som säljer alkohol m.m. En del av det jag nämnt sker redan i Sverige idag.

Vill du ha mer av detta till Sverige eller mindre? Om du vill ha mindre så måste du lära dig att stå fast vi grundprinciperna som bygger ett modernt samhälle. Och där ingår bland annat yttrandefrihet att kritisera en religion, eller att rita en bild av en ideologisk ledare.
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?
Man får väl göra vad man vill, det är det som är tanken med yttrandefrihet. Själv skulle jag normalt sett inte göra det men stödjer de som gör det till 100%.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Läraren i fråga var ju en man som försökte värna yttrandefriheten, visa vad den innebär och som inte gav efter eller tummade på det för att vara migranter från tredjevärlden till lags. I Sverige hade ingen lärare gjort samma sak. Här är det tvärt om så att man ger efter för sina grundprinciper och anpassar samhället efter folk som kommit hit och som fått allt från samhället, utan att ens behövt bidra med något. Hade alla svenskar varit som honom så hade vårt samhälle inte sett ut som det gör idag. Vi har övergivit våra principer, anklagar oss själva för rasism, anpassar oss och det kommer leda till katastrof i längden.(om det inte redan gjort det)

Stämmer ju inte alls. Koranen får fortfarande brännas här, står i grundlagen, och det är inget vi ruckar på för att muslimska sällskap vill till exempel.
Citera
2020-10-17, 17:40
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?
Vi har yttrandefrihet i det här landet. Den som inte fattar det kan dra till Saudi eller någon annan totalitär regim.
Citera
2020-10-17, 17:40
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:

Tycker att man kan få rita vad man vill. Varför tycker du att det är fel? Är dom så jävla osäkra i sin religion?
Citera
2020-10-17, 17:42
Medlem
Det har ju hänt i Sverige några år sedan i Trollhättan, det var i skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Själv skulle jag inte håna någons religion. Men varför befinner de sig i Europa då? Om de inte klarar av det som gäller här. Här har vi kämpat i århundraden för att uppnå yttrandefrihet och ha möjlighet att häda osv. De kan väl bara hålla sig till sina egna länder, tack.
Det kan en verkligen fråga sig!
En del islamister är troligen här för att fortsätta förfölja de muslimer som inte är islamister.
De är helt enkelt utsända för att få kontroll på folket! Många muslimer som har annan inriktning än islamisterna, har blivit brutalt torterade, och mördade!
Ytterligare andra är kanske här, pga förföljelse, eftersom de är just islamister?
Hur som, Europa ska vara, stängt för islamister och kriminella.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
Så jävla bisarrt, när man tittar på bilderna i valfri tidning. Människor som "sörjer" och kommer med blommor. Ungefär som att läraren dog i en bilolycka.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/flera-gripna-efter-brutalt-parismord-1.35709600

En oskyldig person har blivit avrättad genom halshuggning med kniv på en skola i ett islamistiskt terrordåd. Var är protesterna mot islam och muslimer?

Varför ska man protestera mot en hel religion när gm med all sannolikhet var sjuk i skallen och radikaliserad? Ska man demonstrera mot FOLK kanske? Folk är ju dumma i huvudet så det kanske är på sin plats?
Citera
2020-10-17, 17:43
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Inget rättfärdigar detta hemska dåd. Men du måste förstå att en tro är så stark att det är realistiskt. Jag tycker att det är fel att avbilda deras profet. Det är att reta upp.

Att du ens skriver det du gör är så sjukt. Så, så sjukt. Du är så pass sjuk att du inte har förstånd nog att att inse att du är sjuk.
Citera
2020-10-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Stämmer ju inte alls. Koranen får fortfarande brännas här, står i grundlagen, och det är inget vi ruckar på för att muslimska sällskap vill till exempel.

De fick inte det ju. I praktiken förbjöds koranbränningarna och ställdes in. Man utlyste även efterlysning av de som mot polisens vädjan och förbud brände en koran i Rinkeby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in