2020-10-17, 17:18
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Läraren i fråga var ju en man som försökte värna yttrandefriheten, visa vad den innebär och som inte gav efter eller tummade på det för att vara migranter från tredjevärlden till lags. I Sverige hade ingen lärare gjort samma sak. Här är det tvärt om så att man ger efter för sina grundprinciper och anpassar samhället efter folk som kommit hit och som fått allt från samhället, utan att ens behövt bidra med något. Hade alla svenskar varit som honom så hade vårt samhälle inte sett ut som det gör idag. Vi har övergivit våra principer, anklagar oss själva för rasism, anpassar oss och det kommer leda till katastrof i längden.(om det inte redan gjort det)

Låt stå!
Citera
2020-10-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nu är det full damage control som gäller.

Nu letar man ivrigt efter blattar som tar avstånd

Fy fan vad jag kräks på media.

Jo. Och det mest sanslösa är ju att de verkligen måste LETA efter muslimer som tar avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vet man varför han sköts?
Bara läst kort i vår MSM media där det står typ "polisen kom till platsen och han skrek Allahu akbar sen sköts han"
Gick han till anfall mot poliserna?

Har läst nån uppgift om att man misstänkte att han hade bomber på sig. Och att han var beväpnad (gevär av nåt slag).
Men annars så verkar fransk policy vara den att göra slut på terrorasen på plats. Inte många som de tagit levande på senare tid.
Citera
2020-10-17, 17:27
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
De tolererar förstås ingen terrorism. Att gärningsmannen sköts till döds är ju bevis nog kan jag tycka.

Även om jag förstår att du är ute efter att man ska deportera alla ryssar och tjetjener för att förebygga sånt här så är det ju inte tillämpbart, att döma någon efter ursprung är knepigt, var ska man sluta då? Grannlandet, grannkommunen, grannbyn?
Fast vad hjälper det han som blev halshuggen och hans anhöriga att gärningsmannen blev ihjälskjuten efter? Hjälper det de miljontals som just nu är rädda för att bli halshuggna? Nej.

Nej nu drar du upp argument som jag inte kommit med. Eftersom vi befinner oss i den här situationen så får man handla rationellt där efter. Mina realistiska förslag är att:
  1. Deportera alla som inte integrerat sig. Är man inte integrerad så behöver man inte vara i landet.
    2. Stoppa all asylinvandring och liknande invandring från muslimska länder
    3. Börja punktmarkera dessa individer som ändå inte kan utvisas och höj straffen ännu mer (även om de redan är höga)

I en perfekt värld hade det inte varit annorlunda och att "dra alla över en kam" som det så fint heter på vänsterspråk är inget man gör för skojs skull utan ett nödvändigt verktyg man måste göra för att få ordning på ett samhälle. Det enda sättet att leva i ett samhälle med miljoner och miljarder människor är att just "dra alla över en kam" och generalisera konstant, det finns inga andra alternativ tyvärr.
Citera
2020-10-17, 17:28
Medlem
Queenofqueenss avatar
Jag ska skriva ärligt till er. Hela deras religion cirkulerar kring profeten mohammed och dom anser att läraren har kränkt dom genom att visa bilder på en mohammed karikatyr. Jag tycker det är onödigt att agitera dom. Låt deras profet vara. Varför ska man förlöjliga dom och hålla med en massa bilder. Ge fan i det.

Sen tycker alla muslimer att dådet var ett hjälte dåd det vet jag. Alla tycker likadant och media kommer göra allt nu för att bjuda in muslimer till att fördöma dådet. Det vet jag.

Huvuden rullar dagligen nu för tiden. Och det tycks vara lika vanligt att hugga huvudet av en människa som en get idag.

Det enda jag säger är att "Vi lever i samma samhällen men olika världar". Deras verklighet är en annan än vår. Att kränka deras gud som hela livet har cirkulerat kring kan anses för den troende vara ett godtagligt motiv för att halshugga någon. För oss som aldrig som är icke troende är det helt sinnessjukt. Det är farligt, läskigt, äckligt, sjukt, vidrigt gjort. För dom är det rättfärdigat för dom är det rätt. Saken gör det inte bättre att dom blivit uppfostrade till att hata västerlänningar. Många mer huvuden kommer att rulla runt om i Europa. En västerländsk människas liv är motiverat att ta då vi har kommit längre i utvecklingen pga att vi inte krigat och förstört för varandra och inavlat. Det finns en avundsjuka ett hat, ett vi och dom. Det flesta västerlänningar är dock fullt upptagna med att leva sin liv äta god mat, arbeta, bilda familj medans dom har tid att hata...... Dessutom är programmerade likadant. Fler huvuden kommer att rulla... Vems och vart det blir här näst får vi se...
Citera
2020-10-17, 17:29
Medlem
Citat:
Men du har rätt. Vill man ha en skillnad finns bara två saker man kan göra idag.
1. Stoppa all flyktinginvandring från den muslimska världen.
2. Sluta anpassa samhället efter medeltida religioner och kulturella normer. Sätt ner foten och ändra lagarna.

3. Skicka hem alla muslimer som redan har kommit hit. De hör inte hemma i ett civiliserat land.
Citera
2020-10-17, 17:30
Medlem
Citat:
Det går nog inte. Finns flera anledningar till det.

Den första är att de flesta religiösa muslimer bara ingår partnerskap med andra religiösa muslimer med samma åsikter, eller kräver att den andre konverterat till att ha samma ideologi. Ofta är det familjerna som väljer ut en partner, ofta en kusin eller någon från samma land med precis samma värderingar.
Eftersom att de här personerna bara ingår äktenskap mellan varandra så blir det inga nya tendenser eller nyanser.
De med muslimsk bakgrund som får välja partner och som idag är sekulära, det är inte de som behöver en personlig rännesans. Det är de andra, men de är låsta i strukturer sedan födseln. Kontrollerade av sina familjer och släktingar. Speciellt tjejerna.
Hanif Har ju varit inne på det att förbud av kusingifte varit en effektiv åtgärd. Man kan fråga sig varför behov av laga rätt till detta behövs då den svenska majoritetssamhället inte sysslar med kusingifte.
Citera
Bannlyst
Har öppnat twitter för att kolla, blev chockat på den första kommentaren jag har sett.

https://twitter.com/SaraAlRefai88/status/1317484286463836164

https://twitter.com/SaraAlRefai88

https://imgur.com/a/d4yB3vr

Citat:
Reuters
@Reuters
·
24m
French police arrested nine people after a teacher was beheaded on a street in a Paris suburb, and are investigating if the attacker, who was shot dead by police, acted alone https://reut.rs/346YO6s
Sara Al Refai
@SaraAlRefai88
Replying to
@Reuters
Freedom of speech gives no one the right to disrespect another religion. This has been done before and Paris knows how sacred Prophet Mohamad is in Islam. It’s unfortunate and wrong to behead a person but the teacher should have known better

Så länge erkänner man inte att det finns en del av Islam som är radikal, kommer det aldrig ta slut,

Muslimer själva erkänner att det finns flera sekter inom Islam
Senast redigerad av jj299792458 2020-10-17 kl. 17:34.
Citera
Medlem
Att försöka rättfärdiga dessa handlingar är bara befängt. Om vi nu väljer att se på detta från ett annat perspektiv, där en muslim avbilder en ateist på ett provocerande sätt, hur hade då ateisten reagerat, tror ni? Att försöka rättfärdiga dessa handlingar genom att hänvisa till en skrift är så oerhört sorgligt.
Citera
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo. Och det mest sanslösa är ju att de verkligen måste LETA efter muslimer som tar avstånd.

Det är klassiskt. Rashid Musa i unga muslimer i Sverige är ett bra exempel. Han brukar få frågan då och då och ha väldigt svårt att fördöma och vänder det hellre till rasism på något sätt. Hoppas på intervju med honom i frågan snart.
Senast redigerad av BekraftadNeger 2020-10-17 kl. 17:33.
Citera
2020-10-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Har läst nån uppgift om att man misstänkte att han hade bomber på sig. Och att han var beväpnad (gevär av nåt slag).
Men annars så verkar fransk policy vara den att göra slut på terrorasen på plats. Inte många som de tagit levande på senare tid.

"Muslim silence is jihadism"

White guilt - ok. Vita ska skämmas för allt någon vit gjort.
Muslim guilt - nää fy.. det är ju bara en liten del.. inte tolkat rätt.. bla.. bla..
Citera
2020-10-17, 17:35
Medlem
Queenofqueenss avatar
Är det bara jag som tycker det är fel att göra karikatyrer av deras profet? Det är det enda jag vill veta?
Citera
2020-10-17, 17:36
Medlem
Besticks avatar
Vet någon lite mer om hur detta dåd gick till lite mer exakt?

Attackerad bakifrån?

Inget motstånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in