Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
De tolererar förstås ingen terrorism. Att gärningsmannen sköts till döds är ju bevis nog kan jag tycka.
Även om jag förstår att du är ute efter att man ska deportera alla ryssar och tjetjener för att förebygga sånt här så är det ju inte tillämpbart, att döma någon efter ursprung är knepigt, var ska man sluta då? Grannlandet, grannkommunen, grannbyn?
Fast vad hjälper det han som blev halshuggen och hans anhöriga att gärningsmannen blev ihjälskjuten efter? Hjälper det de miljontals som just nu är rädda för att bli halshuggna? Nej.
Nej nu drar du upp argument som jag inte kommit med. Eftersom vi befinner oss i den här situationen så får man handla rationellt där efter. Mina realistiska förslag är att:
- Deportera alla som inte integrerat sig. Är man inte integrerad så behöver man inte vara i landet.
2. Stoppa all asylinvandring och liknande invandring från muslimska länder
3. Börja punktmarkera dessa individer som ändå inte kan utvisas och höj straffen ännu mer (även om de redan är höga)
I en perfekt värld hade det inte varit annorlunda och att "dra alla över en kam" som det så fint heter på vänsterspråk är inget man gör för skojs skull utan ett nödvändigt verktyg man måste göra för att få ordning på ett samhälle. Det enda sättet att leva i ett samhälle med miljoner och miljarder människor är att just "dra alla över en kam" och generalisera konstant, det finns inga andra alternativ tyvärr.