Citat:
Ursprungligen postat av
slaskneger
NEj det gör det inte. Han har haft veckor på sig att fundera innan han tackade ja till att sälja ödehuset.
Men när Matz fick reda på det så sattes pressen igång.
”Du kan ju inte sälja huset, jävla gubbjävel, det har du ju lovat mig!” -Matz
Det lär vara precis så det gått till.
Enligt uppgifter i tråden hade Esbjörn vänt sig till den lokale mäklaren och hört sig för om kundregistret. (Detta är konsistent med att Esbjörn inte ville slösa bort pengar på mäklare).
Han lurar alltså till sig information gratis.
Mäklaren (som verkar dumsnäll) tipsar Ebba om att Esbjörn vill sälja.
Ebba kontaktar Esbjörn och diskuterar köp.
Ebba frågar Esbjörn om det skall gå via mäklare. Men Esbjörn vill inte slösa pengar på mäklare.
Ebba öppnar då sin börs och pyntar för två värderingar och kontrakt-tjänst av mäklaren. Det som Esbjörn borde ha pyntat om det hade gått rätt till.
Sedan kommer man överens om pris och skriver kontrakt.
Sedan berättar Esbjörn för Matz att han får ta och flytta bort sina bilar. Och då tar det hus i helvetet.
Här hade Matz och Esbjörn enkelt kunnat stoppa affären. Det är bara att häva kontraktet.
Det kan man göra. Men det intressanta är att dom inte gjort det.
En hävning ger motparten rätt till skadestånd. En omedelbar hävning leder inte till många kr i skadestånd. Och de snikna Matz och Esbjörn vill troligen slippa pynta några stackars kronor. Och ställer till med spektakel i pressen i stället.
Det är rätt av Ebba att stå på sig i det här fallet.
Disclamer: jag sympatiserar inte med KD. Jag ser de som kommunister då de röstade nej till borttagande av värnskatten.